The Walking Dead, (Zombie TV serie)

Permalänk
Medlem

Alltså huvudstoryn(?) har ju inte direkt rört sig framåt något alls den här säsongen. Man skulle kunna tro att deras budget endast tillåter tre scener - motorväg, skog och nån bondgård.

Gillade första säsongen mycket, gillar också att det är lite drama/romantik. Men just nu händer det ju inte särskilt mycket alls vilket gör serien tråkig. Kanske är skådespelarna bra nog för att lyckas med drama/romantik som de borde för att lyckas få det intressant? Äsch.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Den här säsongen har varit så trist, tur att det blev lite fart på den nu. Typiskt att det blir uppehåll bara.
Dom behöver göra en Game of Thrones och döda några i gruppen, först ut är den jobbiga gamla gubben, och gärna Ricks fru.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

måste hända något nu...

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

I senaste avsnittet hände ju åtminstone lite skit Tråkigt bara att det var sjukt förutsägbart; jag och några polare diskuterade tidigare i veckan att just exakt det skulle hända ^^

Även jag ser gärna att flera av karaktärerna avlivas omgående, t ex. alla kvinnor förutom Glenns nyblivna flickvän

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gorian:

I senaste avsnittet hände ju åtminstone lite skit Tråkigt bara att det var sjukt förutsägbart; jag och några polare diskuterade tidigare i veckan att just exakt det skulle hända ^^

Även jag ser gärna att flera av karaktärerna avlivas omgående, t ex. alla kvinnor förutom Glenns nyblivna flickvän

//Gorian

Hon får gärna hänga kvar lite till:)

OK, lite mer händer i det sista avsnittet men i övrigt har det varit lite tråkigt måste jag säga. Dock en bra serie, vill bara att det ska hända lite mer!

Permalänk
Medlem

I den tecknade serien så varade handlingen i första säsongen i 9 böcker. I den andra säsongen så avklarades Hersehls farm på tre böcker men drogs ut till en hel säsong. Undrar hur många säsonger de ska spendera i

fängelset

Dold text

?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hela säsong två har egentligen varit en besvikelse, där de bästa avsnitten på sin höjd varit ok. Jag kan inte säga att gillar någon av karaktärerna heller. Den enda som har lite potential är väl egentligen Glen, resten är ju såpass karikerade att de blir förutsägbara och orealistiska. Dessutom är ingen särskilt intressant. Resultatet blir usel dynamik och en tråkig serie.

Permalänk
Medlem

Avsnitt sju var väl lite roligare än de tidigare, men ändå, de är fortfarande kvar på på farmen. GTFO och mersha sönder lite mer zombies!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Känns som hela säsong två har handlat om att leta efter en bortsprungen flicka. Inte direkt min kopp te så att säga. Avsnitt 7 var den enda vettiga hittills.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk

synd att det inte kommer ett avsnitt 8 på säsong 2 fören i februari :/

Permalänk
Medlem

fan vad programmet har blivit långsökt nu, dom kunde iallfall avslutat med en rysare innan det blir uppbehåll i 2månader..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Hela andra säsongen (borträknat de två första avsnitten) har varit riktigt sega och det känns som de kunde kortat ner alla dessa avsnitt till två kanske max tre avsnitt för att få ens intresse för serien att vara kvar...

Nu känns det som jag inte orkar bry mig när fortsättningen kommer. Behövs fler karaktärer i serien för att den ska bli intressant nu.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Håller med Frantic, förutom att jag tycker att de kunde kortat ner det till ett, högst två avsnitt.

Jag kommer inte räkna dagarna till februari direkt..

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Japp, håller med. De första 2 var bra, och det senaste var också bra tyckte jag. De måste öka farten för att hålla serien igång..

Permalänk
Medlem

Hade helt missat att det är ett par månaders uppehåll. Surt, nu lär man ju helt ha glömt bort att serien funnits.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hopp

Då har Episod 8 blivit sänt, var väll ingen höjdare kan man säga,Börjar nog bli dags att kolla up original Serietidningen om man hittar den dvs för den verkar fanimig så mycket mer intressantare!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Någon behöver verkligen få sparken för det helt absurt kassa ljudet! Inte nog med att handlingen är seg som sirap och sjukt tråkig, men jag hör verkligen ingenting av de säger utan att ha text till.

Sjukt högt bakgrundsljud (syrsor) när ingen säger något, så fort någon öppnar käften så går syrsorna ner lite grann, sen upp igen så fort de snackat klart. Äckligt irriterande.

Nej, nu får de fan

åka ifrån den där jävla farmen!

Dold text

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Blåser lite liv i denna tråden igen, bör väl vara några fler som kollar på walking dead här;) Såg ep10 nu, de va väl ganska okej, men overall så måste de hända nått stort snart. De flesta karaktärerna är ju helt seriöst ganska tråkiga, speciellt Lori, hon lipar ju fan hela tiden. Riktigt jobbig är hon, vilket 4 säsonger prison break kan va anledningen till. Är trött på henne helt enkelt. Tyckte hon va snygg i prison break, men nu är hon ful och benig:P

Men va tycker ni andra om serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Blåser lite liv i denna tråden igen, bör väl vara några fler som kollar på walking dead här;) Såg ep10 nu, de va väl ganska okej, men overall så måste de hända nått stort snart. De flesta karaktärerna är ju helt seriöst ganska tråkiga, speciellt Lori, hon lipar ju fan hela tiden. Riktigt jobbig är hon, vilket 4 säsonger prison break kan va anledningen till. Är trött på henne helt enkelt. Tyckte hon va snygg i prison break, men nu är hon ful och benig:P

Men va tycker ni andra om serien?

Just nu börjar det hända lite mer än en massa snack. Tror de skärper till sig och det blir bättre i säsong 3. Säsong 2 har varit en stor besvikelse.

Permalänk
Medlem

Det har ju kommit till det stadiet att man hatar alla karaktärerna i serien. De har ju sabbat dem! Alla går runt och gnäller en massa, istället för att buckle the fuck up and kill some frickin' zombies!

Säsong 3 har väldigt mycket skador att reparera från säsong 2...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Någon behöver verkligen få sparken för det helt absurt kassa ljudet! Inte nog med att handlingen är seg som sirap och sjukt tråkig, men jag hör verkligen ingenting av de säger utan att ha text till.

Sjukt högt bakgrundsljud (syrsor) när ingen säger något, så fort någon öppnar käften så går syrsorna ner lite grann, sen upp igen så fort de snackat klart. Äckligt irriterande.

Nej, nu får de fan

åka ifrån den där jävla farmen!

Dold text

//Gorian

haha tänkte på precis samma sak när jag såg serien, såfort någon pratar sänks bakgrundsljuden, sen blir dom tokhöga...riktigt uselt. Sen om man ska snacka om hur bra serien är skulle jag säga väldigt dålig. Händer ingenting?! Såg faktiskt senaste avsnittet och det enda dom gör är att gå runt, prata, skrika lite på varandra sen slutar det. Känns inte som det finns någon röd tråd, inget som för serien framåt, inget man kan se framemot.

Nä blir inte att se ett avsnitt till av denna riktigt tråkiga "zombie" serie.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

The Walking Dead, (Zombie TV serie)
Jag såg första avsnittet när dom körde reprisen på tv11 nu senast. Sen hade jag tänkte att jag skulle följa serien. Det lilla som jag hann se, det gillade jag verkligen. Men så utav någon orsak så missade man andra avsnittet, tredje avsnittet, fjärde avsnittet.. Så det får nog bli att man får ta och köpa boxen ( boxarna ? ) för att få någon chans att hänga med i vad som händer.

Men serien är då en av dom bättre som har visats i svensk tv. Så mycket kan jag säga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tror ni att den svenska Zombie serien ''Den Sista Dokusåpan'' skulle kunna mäta sig med The Walking Dead?

Hahah

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

The Walking Dead, (Zombie TV serie)
Jag såg första avsnittet när dom körde reprisen på tv11 nu senast. Sen hade jag tänkte att jag skulle följa serien. Det lilla som jag hann se, det gillade jag verkligen. Men så utav någon orsak så missade man andra avsnittet, tredje avsnittet, fjärde avsnittet.. Så det får nog bli att man får ta och köpa boxen ( boxarna ? ) för att få någon chans att hänga med i vad som händer.

Men serien är då en av dom bättre som har visats i svensk tv. Så mycket kan jag säga.

Ja det är en bra serie men säsong 2 är seg som fan, hoppas det händer något SNARAST!

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Men serien är då en av dom bättre som har visats i svensk tv. Så mycket kan jag säga.

Tyvärr var det bara de första avsnitten som var riktigt bra, man hade inte missat nåt direkt om hoppat avsnitt 3-7 av säsong 2

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Ja det är en bra serie men säsong 2 är seg som fan, hoppas det händer något SNARAST!

Jo, jag läste något om att säsong 2 inte var så mycket att hänga i julgranen.

Skrivet av Inveramsay:

Tyvärr var det bara de första avsnitten som var riktigt bra, man hade inte missat nåt direkt om hoppat avsnitt 3-7 av säsong 2

Är det så illa ? Det låter ju inget vidare, om jag ska vara ärlig. Då har man kanske inte missat så mycket, med andra ord.
Men det får nog bli att man får införskaffa boxen ändå. Man vill ju gärna ha hängt med från start.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Tänk dig säsong fyra av grey's anatomy med några zombies inslängda i det hela så är du rätt nära, Days of our lives är inte heller en orimlig liknelse.

Jag ville verkligen gilla serien men om jag inte hade legat i dödsångest (manflu) hade jag nog gett upp ett par avsnitt in i säsong två, den har dock hämtat sig en del med de senaste två avsnitten

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Säsong 2 är en stor besvikelse rakt igenom. Jag har bara kollat fram till episod 6 men det räcker för mig nu. _Alla_ är så otroligt klantiga och irrationella och det förstör allting för mig. Det är naturligtvis lite svårt att sätta sig in hur det är att leva i en postapokalyptisk miljö full med zombier det allt handlar om att överleva för dagen men även för den miljön så är karaktärernas beslut och val väldigt skumma ibland. Dessutom verkar hela skiten numera handla om den bortsprungna flickan. Som någon annan skrev, det känns som att författarna bara har 3 scener i skallen; bondgård, skog och motorväg. Tummen ner för mig, tyvärr. Tacka vet jag säsong 1 som var betydligt bättre.

Permalänk
Medlem

Gillar säsong två mycket. Det behöver inte vara action hela tiden för att det ska vara bra.

Gillar dock inte riktigt hur de ändrar folk karaktär. Som Rick vill helt plötsligt döda pojke och Dale den ända vettiga dör?
Får se vart detta går men de behöver styra upp detta dom lämna farmen och ge sig ut och söka igenom nya områden. Vore kul iaf.

Dold text
Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Säsong två är ju hur seg somhelst sofar.. Ok de två senaste avsnitten har det väl hänt lite mer, helt ok men thats it.