Vad för skiva ska jag använda?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jul 2001

Vad för skiva ska jag använda?

Hej.
Jag håller på att bygga ett skotersläp modell större, har snart kommit så långt att jag ska lägga skivorna för att täcka släpet, problemet är att jag inte vet vilka skivor jag ska använda. De behöver tåla vatten är nog det enda jag kommer på.

Var på järnhandeln igår och fråga om de hade något och de tyckte att jag skulle lägga riktig släpplywood som var 2000*1800cm och kosta 2500kr, lite dyrt tänkte jag då när släpet är 2meter brett och 6meter långt på sitt längsta stället

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dvärred
Registrerad
Okt 2002

Du borde kunna använda formplyfa istället, den är billigare. Skillnaden är att släpplywood har nåt halkskydd på sig medans formplyfa blir snorhal när den är blöt.

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jul 2001

Perfekt, får åka till finland imorgon och kolla vad de har så kan jag dra momsen direkt också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vancouver
Registrerad
Maj 2007

Det kan bli jobbigt att få på skotern då släp som används till skotrar på något mystiskt sätt blir blött. Syftar då på kraftigt mattspinn och att den glider av så fort man slutar gasa.

Citera så att jag hittar tillbaka! Intel i7 4770k | Gigabyte GA-Z78X-UD4H | 8GB Corsair XMS3 1333Mhz
| Geforce GTX 980 | OCZ Agility 3 120GB | Corsair HX750 | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dvärred
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av Shrudder:

Det kan bli jobbigt att få på skotern då släp som används till skotrar på något mystiskt sätt blir blött. Syftar då på kraftigt mattspinn och att den glider av så fort man slutar gasa.

Fixas med grepptejp alternativt klarlack och en näve sand.

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jul 2001

Aaaaa tack för det tipset med sanden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vancouver
Registrerad
Maj 2007

Det var faktiskt rätt smart.

Citera så att jag hittar tillbaka! Intel i7 4770k | Gigabyte GA-Z78X-UD4H | 8GB Corsair XMS3 1333Mhz
| Geforce GTX 980 | OCZ Agility 3 120GB | Corsair HX750 | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Durkplåt i alu är nice, men det blir dyrt på så stort släp.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av SUMITOMO:

Durkplåt i alu är nice, men det blir dyrt på så stort släp.

Har för mig att det också är totalt värdelöst på skotersläp då Coromantstyrstålen biter fast i alun och vill inte röra sig ur fläcken. en bekant fick detta problem med sitt släp, han tillverkade då något sorts rullsystem som skidorna kan rulla fritt på...

-Citera alltid för svar-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jul 2001

Vilka hutlösa priser det var på skivorna, köpte 5st 200*120cm gick lös på en 1900 tror jag