Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Kretsarna i moderkortet

Jo jag upptäckte ett litet problem. Jag har alltid bara använt 2 usb portar, men ingår när jag skulle koppla in datorn så märkte jag att ljuset från nätporten slocknade när jag koppla in min mus och tangentbord i 2 av portarna. Jag kunde inte starta datorn heller på grund av det, verkade som om den ström strömmen till datorn helt.

Vad kan det bero på? USB portarna är integrerade med moderkortet.

Powercolor HD 6870 1GB GDDR5 | Asus M2N68 | AMD Phenom II X4 955 3.6ghz >Arctic Cooling Freezer Pro Rev.2< | 4GB DDR2 | Xion 630 PSU|
Antec Three Hundred | Western Digital Caviar 500GB | Rokit R6SE Studio Limited Edition 2*, Audio DJ2 Portable sounddevice, Samsung Syncmaster P2350 23,5 LCD.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Testat att nollställa/reseta bios/cmos och se vad som händer då? Hur du gör står i din manual

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Gick inge vidare, det är ändå dags att sätta moderkortet åt sidan men jag har så mycket komponenter för att bygga en backup dator så skulle va kul och veta vad som är felet.

Powercolor HD 6870 1GB GDDR5 | Asus M2N68 | AMD Phenom II X4 955 3.6ghz >Arctic Cooling Freezer Pro Rev.2< | 4GB DDR2 | Xion 630 PSU|
Antec Three Hundred | Western Digital Caviar 500GB | Rokit R6SE Studio Limited Edition 2*, Audio DJ2 Portable sounddevice, Samsung Syncmaster P2350 23,5 LCD.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Det får vi antagligen aldrig reda på, men skulle tro på kortslutning, då detta är lätt att göra med just USB

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud