Permalänk
Medlem

Gigabyte, köpa minnen.

Hejsan!
*Jag hoppas att jag har lagt min tråd rätt :)*

Jag tänkte att jag skulle kolla om någon här har något tips på vad jag skulle kunna använda för minnen till mitt moderkort.

Jag sitter på ett Gigabyte Technology Co., Ltd. EP35C-DS3R och har nu två stycken DDR2 1GB styck.
Men jag har hört att om man sätter i DDR3 så kan det bli konflikter mellan dom osv.
Är inte riktigt insatt i det här med minnen!

Men vore bra om någon kanske vet lite vad man kan använda och kanske vart man kan få tag på billiga minnen (Inga skit minnen, men dom ska vara bra till rätt pris om man säger så)

Kör med Windows 7 64bit så det borde fungera med 4GB's minne.

Vore tacksam för svar.

~PerkaaN

Permalänk
Medlem

Du kan bara köra antingen DDR2 eller DDR3, om det blir nämnvärd prestandaskillnad vet jag inte.

http://download.gigabyte.ru/memory/motherboard_memory_ga-ep35... minnen på denna lista ska ju funka garanterat, men kan funka med andra, likväl som det inte kan funka. Med DDR3 funkar upp till totalt 4GB på det moderkortet.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Tackar, får kolla upp dom där på någon sida så jag får lite uppfattning om vad dom kostar osv.

~Perkaan