Behöver hjälp svensk vs usa dator Gaming laptop. Snabba svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Behöver hjälp svensk vs usa dator Gaming laptop. Snabba svar

Hej !
Imorgon kommer dagen då jag köper min nya dator beställer antingen från USA eller Sverige. En gaming laptop blir det.

Men behöver era åsikter är tacksam för snabba svar.

Dator nummer 1.
Bärbara datorer - Jämför priser på PriceRunner Sverige

Alltså asus gaming laptop får jag från USA pratat med en grossist där och får ge 8200 kr för den inklusive frakt helt ny! Riktigt nice price. Han märker boxen med GIFT <999 USD så jag förmodligen slipper tullavgift. Enda dåliga är att det är en USA modell så den saknar ÅÄÖ. Får även skicka den till asus reperatörer i sverige för garantin.

Dator nummer 2
Bärbara datorer - Jämför priser på PriceRunner Sverige

Det är MSI gx740. Är från sverige helt. Får ge 9000 för denna datorn. Har sämmre prestanda men är ju somsagt en svensk dator

Har en budgett på 9000 kr.

Och USA grosisten är en av USA´s största grosister så det är ingen chans för fake produkt etc.

Säg era åsikter samt vad ni hade valt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Dator nummer 1, sen går det ju att ändra språk så det blir bara ett problem om du inte kollar på tangenterna.

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

vad finns det för möjligheter att i efterhand köpa ett svenskt tng bord och byta ut det amerikanska, går det ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av Hutter:

vad finns det för möjligheter att i efterhand köpa ett svenskt tng bord och byta ut det amerikanska, går det ?

Ja, kolla på Asusparts t.ex.
Vad är den första datorn för något? Länkarna fungerar inte för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Du lär knappast få slippa tull bara för att dom markerar paketet med GIFT och att det kostar under 999 dollar.
Jag har fått betala tull på saker som kostar bra mycket mindre och varit markerade med gift.

Det är lite 50/50 på det där, gäller att ha tur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Megol0:

Ja, kolla på Asusparts t.ex.
Vad är den första datorn för något? Länkarna fungerar inte för mig.

finns inte svenska, men det går kanske lösa på nått sätt ändå
om inte annat borde man kunna kolla med asus sverige ifall de har nått liggande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2009

Saxat från Tullverket:

Skrivet av Tullverket:

Gåva från ett land utanför EU
För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från en privatperson utanför EU gäller att:
■det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk och
■försändelsens värde inte överstiger 500 kronor.