Jag vann 600,000 pound från Nokia

Permalänk
Medlem

Jag vann 600,000 pound från Nokia

Citat:

Nokia celebrates 40yrs.Your Mobile Number has won 600,000 pounds in the Nokia Awards.claimcode: ***.To claim your prize send email to
40yrsnokia@gmail.com

Jag gillar förövrigt hur han/hon som skrev blandar stora och små bokstäver,punkter och mellanrum helt random.

Nå, det är väl ingen scam? haha..:D
Nummret är 10 siffror med +35 i början.
Man undrar ju liksom vart personen fått mitt nummer ifrån.

Har ni fått något liknande?

Permalänk
Avstängd

Åh, det är ingenting! Jag vann 140 000 000 från Shell Petroleum förra veckan, och då snackar vi dollars!

Jag firade en hel attosekund!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Sorgliga är att man får liknande reklam från vissa affärskedjor i deras reklam som kommer med posten eller i veckans nyhetsbrev som kommer per email..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Åh, det är ingenting! Jag vann 140 000 000 från Shell Petroleum förra veckan, och då snackar vi dollars!

Jag firade en hel attosekund!

LOL! Lurad på en attosekund av ditt liv.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Ibland kan man ha tur.. Jag själv blev på youtube nyligen kontaktad av en helt underbar kvinna från Estland, hon ser precis ut som en fotomodell och hon ville komma och hälsa på mig en vecka. -Allt jag behövde vara var att bekosta hennes biljett, så jag satte 500$ på hennes konto utan att ens blinka eller tveka en sekund.
Så sug på den ni, när ni sitter ensamma vid datorn nästa vecka när ni p.g.a. eran youtube-inaktivitet har gått miste om en massa underbara kvinnor.

Angående "scamen" som trådskaparen pratar om, så kan man fundera på hur personen har tänkt att lura. Dock är det inte ovanligtvis idioter som försöker lura av folk pengar och de vet inte riktigt själva hur de ska göra. Utan de experimenterar o9ch försöker vilket inte minst syns på sidor där bedragare blir uthängda och ibland träffar bedragaren på en riktig idiot och då blir det bingo.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Ibland kan man ha tur.. Jag själv blev på youtube nyligen kontaktad av en helt underbar kvinna från Estland, hon ser precis ut som en fotomodell och hon ville komma och hälsa på mig en vecka. -Allt jag behövde vara var att bekosta hennes biljett, så jag satte 500$ på hennes konto utan att ens blinka eller tveka en sekund.
Så sug på den ni, när ni sitter ensamma vid datorn nästa vecka när ni p.g.a. eran youtube-inaktivitet har gått miste om en massa underbara kvinnor.

Angående "scamen" som trådskaparen pratar om, så kan man fundera på hur personen har tänkt att lura. Dock är det inte ovanligtvis idioter som försöker lura av folk pengar och de vet inte riktigt själva hur de ska göra. Utan de experimenterar o9ch försöker vilket inte minst syns på sidor där bedragare blir uthängda och ibland träffar bedragaren på en riktig idiot och då blir det bingo.

Hehe:)

Som vanligt så kommer det gå till på det sättet att de vill att man ska betala pengar för att kunna genomföra transaktionen^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

hehe, kommer ihåg att jag såg ett klipp med några som sände ut en massa sådana mail och det var en som nappade. Då åkte de hem till honom och gav honom pengar. Men jag tror han var tvungen att skänka dem till valfri organisation men är inte helt säker dock, det kanske var frivilligt;)

Permalänk
Medlem

Grattis!

...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Skrivet av xore:

hehe, kommer ihåg att jag såg ett klipp med några som sände ut en massa sådana mail och det var en som nappade. Då åkte de hem till honom och gav honom pengar. Men jag tror han var tvungen att skänka dem till valfri organisation men är inte helt säker dock, det kanske var frivilligt;)

har för mig att jag sett ett sånt tv program med.. tax att de spammade mail eller hade massa reklam banners? tex 1-3st nappade av flera hundratusen. han gav bort de till någon organisation även fast han vunnit pengarna som sagt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomas_88:

Sorgliga är att man får liknande reklam från vissa affärskedjor i deras reklam som kommer med posten eller i veckans nyhetsbrev som kommer per email..

Det är sorgligt.:/ De struntar i att det står "Ingen reklam" på dörren.:( Jag högg tidningsutdelaren innan han hann dra och sa att jag inte ville ha någon tidning...

Han: -"Men det står ju "ingen reklam" detta är ju en gratis tidning"
Jag: -"Jag skiter i vad det är och vad du har för argument"

Först när jag sa att jag tänkte ringa hans chef så dök det upp ett ljus ---> (I) i huvudet på honom och han lovade att inte dumpa sin skit hos mig, och faktiskt tro det eller ej så har han hållit detta.:)(Y)

En annan snubbe som delade ut en annan tidning, när jag använt samma argument som ovan, sa:
-"Men detta är ingen reklam, det är hushållsinformation"...
Så nog försöker de allt. Men jag sa att *oavsett* vad han kallade sina pappersbuntar så ville i alla fall inte jag drabbas av dessa.:D OM det inte var pengar vilket det naturligtvis inte var.;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm folk scammar andra som spammar forum.. Wow.

Jag vann otroligt mycket pengar en gång.. tills jag insåg att det var från mig själv.