Asus visar moderkort för Intel Sandy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Asus visar moderkort för Intel Sandy Bridge

Processorarkitekturen Intel Sandy Bridge rycker närmare och Asus passar på att vissa upp tillhörande moderkort, bland annat i de påkostade serierna Republic of Gamers och Sabertooth.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm nån info om det är BIOS eller UEFI på dessa?

Permalänk
Medlem

fa-an va sabertooth brädorna är snygga ;D

Permalänk
Medlem

Ojoj, sabertooth där då.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Är det isolering på Sabertooth eller bara ett aluminium skal?

Permalänk

Vad är det för grej som är på första moderkortet, dom 2 kontakterna som sitter typ i mitten och ser ut som den optiska kontakten ?

Sabertooth var häftigt

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Snyggt var det på Sabertooth! Shit, nästan så jag vill ha Intel för att få det mobot

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Hmm nån info om det är BIOS eller UEFI på dessa?

Står "EFI BIOS" på P8 kartongerna.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Cwittler:

Hmm nån info om det är BIOS eller UEFI på dessa?

UEFI på samtliga moderkort. Kommer en större artikel under dagen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Sabertooth såg ju om inte annat unikt ut, kan säkert se riktigt bra ut i rätt dator. Mycket troligt att nästa kort blir ett IV Extreme för mig om priset ligger rätt till. Stort plus för UEFI<3

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Hmm nån info om det är BIOS eller UEFI på dessa?

det är UEFI, på alla Asus moderkort med 67 kretsen

höljet över (Tactical Vest) på sabertooth lär ju bara fungera om man har en cpu fläkt som är riktad mot mobot.
Ide'n är ju att cpufläktens luft ska kyla alla komponenter under Tactical Vest.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Fextreme_fa:

det är UEFI, på alla Asus moderkort med 67 kretsen

höljet över (Tactical Vest) på sabertooth lär ju bara fungera om man har en cpu fläkt som är riktad mot mobot.
Ide'n är ju att cpufläktens luft ska kyla alla komponenter under Tactical Vest.

Nej, det finns möjlighet att montera en fläkt på moderkortet. Kika på bilden så syns en liten lucka.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Sabertooth är udda som vanligt, me like
Väntar själv tills 2011 innan jag byter mobo och CPU men alltid kul att vila ögonen på ny hårdvara

Permalänk
Medlem

Ohh, perdy Sabertooth! Nästan så man blir lite sugen på att skaffa, men kommer nog inte köpa nytt förens i slutet av 2011 och då har ju både Intels och AMDs nya värstingar utkommit.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

fa-an va sabertooth brädorna är snygga ;D

Skrivet av ÖverKlockaN:

Ojoj, sabertooth där då.

Skrivet av jooelhoglund:

Vad är det för grej som är på första moderkortet, dom 2 kontakterna som sitter typ i mitten och ser ut som den optiska kontakten ?

Sabertooth var häftigt

Skrivet av erdraug:

Snyggt var det på Sabertooth! Shit, nästan så jag vill ha Intel för att få det mobot

Skrivet av Fragdeath:

Sabertooth såg ju om inte annat unikt ut, kan säkert se riktigt bra ut i rätt dator. Mycket troligt att nästa kort blir ett IV Extreme för mig om priset ligger rätt till. Stort plus för UEFI<3

Skrivet av Asheileon:

Sabertooth är udda som vanligt, me like
Väntar själv tills 2011 innan jag byter mobo och CPU men alltid kul att vila ögonen på ny hårdvara

Passar bra om man som sagt har rätt chassi, eller vill modda, för utseendet är väldigt rent.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Vad är det för grej som är på första moderkortet, dom 2 kontakterna som sitter typ i mitten och ser ut som den optiska kontakten ?

Sabertooth var häftigt

Ser ut som kontrollknappar till ROG connect/bluetooth och power sw/reset sw

Jag tycker mig känna igen symbolerna från andra rog-kort men har aldrig haft ngt själv så jag kan säkert ha fel.

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

bara jag som blir like irriterad varje gång jag ser att batteriet hamnar under Grafikkortet även om chansen att man behöver rycka ut det nuförtiden är minnemal

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Sabertooth var riktigt coolt! Jag hoppas att det kommer fler moderkort i den stilen. Hur fungerar det med vattenblock där? Det om något skall bli intressant

Permalänk
Medlem

Sabertooth och Noctua fläktar e ju som gjorda för varandra (färgmässigt).

Visa signatur

:: Bitfenix Prodigy :: I5 3570k@4.4GHz :: Corsair Hydro H100i :: Sapphire 7970 :: Asus p8z77-i Deluxe :: Corsair TX550 :: 8GB Corsair vengeance LP :: Samsung 830 256GB :: Hitachi 1TB :: WD GP 1TB :: Win 7 x64 :: BenQ E2420 HD ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggan83:

Sabertooth och Noctua fläktar e ju som gjorda för varandra (färgmässigt).

Nej, den är som gjord för Thermalright Silver Arrow.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Nej, den är som gjord för Thermalright Silver Arrow.

Var är den blåa färgen på sabertooth ?

Permalänk
Medlem

Frågan är väll hur intressanta entusiast moderkorten kommer bli då det i alla fall vad jag hört inte kommer att gå att överklocka Sandy Bridge genom att skruva upp FSB utan man är låst till K (BE) CPU och multippeln klockning. Vilket mer eller mindre kommer göra moderkortet mindre viktigt.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Sabertooth var ganska coolt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jooelhoglund:

Vad är det för grej som är på första moderkortet, dom 2 kontakterna som sitter typ i mitten och ser ut som den optiska kontakten ?

Sabertooth var häftigt

ROG Connect och något annat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Sabertooth var det inte lite dregelvarning på! Blir kanske en uppgradering till våren om prestandan är vad den bör vara

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Var är den blåa färgen på sabertooth ?

Han syftar givetvis på fläkt ramen.

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Han syftar givetvis på fläkt ramen.

Och jag var ironisk.

Permalänk
Skrivet av Kel:

Ser ut som kontrollknappar till ROG connect/bluetooth och power sw/reset sw

Jag tycker mig känna igen symbolerna från andra rog-kort men har aldrig haft ngt själv så jag kan säkert ha fel.

Skrivet av SeF.Typh00n:

ROG Connect och något annat.

Okej då vet jag

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

8 Sata på samtliga. helt ok men hade helst haft 10. Undrar om Sabertooth's täckplåt(Gjord i plast troligen) kommer hjälpa eller stjälpa? Tänkte om det håller värmen kvar? Men måste säga att det ser rent och snyggt ut. Annars är ju ROG kortet härligt svart och rött

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Herregud sabertooth........ Man är lite kär.