Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Angående Zepto Znote 3415W

Hejsan!
Jag är våldsamt ny här på Sweclockers, så jag är lite osäker på var jag ska lägga tråden. Men efter noga övervägande så hamnar den ändå här då det är ett moderkort jag behöver få tag på.

Så får att göra en kort historia lång och slippa ev. frågor om vad problemet är ska jag så utförligt jag kan (med min sanslöst dålig datorkunskap) beskriva mitt problem.

En vacker dag i början på september år 2010, cirka 2 år efter att jag inhandlat min dator så slår jag på datorn men ingenting händer med skärmen, windows-ljuden hörs när jag loggas in och fläktarna och allt annat basalt fungerar. Jag provade att koppla in en extern skärm, men detta gav inte heller något resultat.

Jag valde då att ta det säkra före det osäkra och ta med min dator till en legitimerad återförsäljare/reparatör och fick informationen om att det troligtvis var moderkortet som var trasigt - men att han kunde kolla upp det mer grundligt om jag hostade upp 349:- kronor för en felsökning.

Sagt och gjort, jag betalade den arme mannen och fick efter en vecka exakt samma svar gällande felet - nu med tillägget att det inte gick att beställa hem ett nytt moderkort, då Zepto gått i konkurs, utan att jag var tvungen att köpa ett begagnat moderkort om jag ville få datorn att fungera.

Ofrivilligt fattig som jag är så har jag inte råd att punga ut för en ny dator utan önskar endast att återställa den forna äran hos min gamla dator. Då jag är helt okunnig vad det gäller datorer så undrar jag om det finns någon vänlig själ där ute som sitter inne på vad det är för moderkort som behövs.

Tack på förhand!

Deus vult,
Tolkiensfarsa

[Cooler Master HAF 912 +] - [i5 760 2,8 GHz] - [Asus P7P55D-Pro] - [Powercolor Radeon HD6850 PCS+] - [Corsair GS700W] - [Corsair 1600MHz 2x2048]

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Du kan ju testa med tradera och en begagnad likadan burk som din, eller delar från en sådan, så sök på ditt datornamn på tradera så kanske du får napp. Blocket kanske också kan ha detta, det är nog annars den enda lösningen på ditt problem

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Yes!
Tack för ett snabbt svar. Får bli en ny dator i sådana fall då det kommer nästan gå på lika mycket

/Tolkiensfarsa

[Cooler Master HAF 912 +] - [i5 760 2,8 GHz] - [Asus P7P55D-Pro] - [Powercolor Radeon HD6850 PCS+] - [Corsair GS700W] - [Corsair 1600MHz 2x2048]