Geforce GTX 570 i mitten av december

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 570 i mitten av december

Nvidia förbereder ytterligare ett grafikkort med kretsen GF110. Det handlar om nedbantade Geforce GTX 570 med 480 CUDA-kärnor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lägg till några CUDA-kärnor och klocka lite = Hel ny serie grafikkort.

Not.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Undra hur bra dessa kommer att konkurrera med 480 prestanda/pris

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

@KlosterKatten, det var lite fler förbättringar än de 2, bland annat den grymt förbättrade kylningen.

Permalänk
Medlem

Kloster de har faktiskt förbättrat värmeutvecklingen och därmed sänkt strömförbrukningen, så en förfining av tekniken kan väl kallas en ny serie? Är ju iaf bättre än en ren re-brand av ett föregående grafikkort.

Hursomhelst är detta klart intressant ifall det har rätt pris (dock inte för mig men säkert många som slår till ifall den kostar runt 3000-3400:-)

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Hoppas det kommer ett SOC lite "fort" så slänger jag mig på det direkt

Permalänk
Skrivet av Crakso:

@KlosterKatten, det var lite fler förbättringar än de 2, bland annat den grymt förbättrade kylningen.

Skrivet av Shinjed:

Kloster de har faktiskt förbättrat värmeutvecklingen och därmed sänkt strömförbrukningen, så en förfining av tekniken kan väl kallas en ny serie? Är ju iaf bättre än en ren re-brand av ett föregående grafikkort.

Hursomhelst är detta klart intressant ifall det har rätt pris (dock inte för mig men säkert många som slår till ifall den kostar runt 3000-3400:-)

Ska bli intressant när 69xx kommer så att priserna på 5xx pressas, kanske denna kan hitta ner runt 3000 - 3500 strecket
Håller helt med, men snälla använd citeraknappen..... känns så ostädat ut annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Undra hur bra dessa kommer att konkurrera med 480 prestanda/pris

Intressant ja, men det känns mer intressant, för mig i alla fall, hur det konkurrerar mot GTX 470. Det känns som det är 470 570 ska ersätta...rent modellnummermässigt ^_^

Visa signatur

// Etrai
"Ända"/"än" och "enda"/"en", learn the difference!
Kan du inte använda "de" och "dem" korrekt, skriv "dom".
Dator: en sån jag kan spela SotS och patiens på. Mobil: en sån som går att ringa med.

Permalänk
Medlem

Låter grymt. Ser ut som om vi äntligen kan få lite priskrig i high performance skiktet!

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Najs

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ska bli intressant när 69xx kommer så att priserna på 5xx pressas, kanske denna kan hitta ner runt 3000 - 3500 strecket
Håller helt med, men snälla använd citeraknappen..... känns så ostädat ut annars

Jo får nog göra det

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Jag tror det här kan bli mitt nästa kort bara de kommer släppa det med en aftermarket cooler. Någon som har någon info angående pris och ljudnivå i load?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirth:

Jag tror det här kan bli mitt nästa kort bara de kommer släppa det med en aftermarket cooler. Någon som har någon info angående pris och ljudnivå i load?

Tvivlar på detta eftersom ingen ens har fulla specs på kortet ännu, kommer iaf kosta under 4000:- annars så kommer kortet att misslyckas, ljudnivå beror på kylare

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

herregud vad kort det kommer

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Tvivlar på detta eftersom ingen ens har fulla specs på kortet ännu, kommer iaf kosta under 4000:- annars så kommer kortet att misslyckas, ljudnivå beror på kylare

Vad var nypris på GTX470? 3-3.500kr? Där omkring men det beror kanske också på hur Cayman kommer prestera eventuellt prissättas. När dessa kort kommit kommer de släppa info om nästa kort och jag kommer inte kunna välja, bah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

herregud vad kort det kommer

Hah kan bara hålla med efter detta kort känns det som det kan vara bra tills nästa generation kommer:D

Va ganska väntat dock att detta kort skulle komma då de har förbättrat kylningen/strömförbrukningen.

Permalänk
Medlem

Ooh, potentiell julklapp till mig själv!

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirth:

Vad var nypris på GTX470? 3-3.500kr? Där omkring men det beror kanske också på hur Cayman kommer prestera eventuellt prissättas. När dessa kort kommit kommer de släppa info om nästa kort och jag kommer inte kunna välja, bah!

Jo jag har för mig att det var runt där, men som sagt ATI's kort kan påverka detta pris en del men Cayman tävlar mest emot GTX 580 så om ngt påverkas nog det priset mer

Som sagt detta kort måste hålla sig under 4000:- för att ens vara värt att tänka på jämnfört med ett GTX 580.

Tror iaf också på 3000-3500:- vid launch, max 3700:- Helt klart intressant för folk som är ute efter GTX 480 liknande prestanda (Jag kommer dock skaffa den genom att köra GTX 460 i SLi då det är treligare med 2 kort i lådan, slipper de känna sig så ensamma )

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Det börjar bli bäddat för ett riktigt priskrig i december/januari. Trevligt eftersom nytt/nya kort ska inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Jo jag har för mig att det var runt där, men som sagt ATI's kort kan påverka detta pris en del men Cayman tävlar mest emot GTX 580 så om ngt påverkas nog det priset mer

Som sagt detta kort måste hålla sig under 4000:- för att ens vara värt att tänka på jämnfört med ett GTX 580.

Tror iaf också på 3000-3500:- vid launch, max 3700:- Helt klart intressant för folk som är ute efter GTX 480 liknande prestanda (Jag kommer dock skaffa den genom att köra GTX 460 i SLi då det är treligare med 2 kort i lådan, slipper de känna sig så ensamma )

haha, ja, ensamma kort...
Kanske blir två halvstarka kort mer uthålliga än ett helstarkt?
Torsdagshumor från min sida...

Får hoppas på priskrig för alla som tänker köpa nytt kort i år.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

om det här kortet hamnar rätt i pris så kan det kanske bli en riktig vinnare.
hoppas verkligen amd bjuder upp till kamp.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

5.. fx?... hmm skippar denna serien. Ändå för törstiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asphyxie:

Ooh, potentiell julklapp till mig själv!

Julklapp??? Julkort är väl en bättre benämning

Ser fram emot en komplett jämförelse mellan de nya kort när väl 69xx har nått marknaden.

Permalänk
Medlem

Första tanken var; Varför? Sen började jag som många andra också sagt, nu blir det förhoppningsvis priskrig med billiga grafikkort för oss konsumenter.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

*avgrundsvrål*
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeJJ!!!

Jag som beställt ett 470 redan, som överlämnas på Söndag (födelsedagskort, typ).

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

*avgrundsvrål*
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeJJ!!!

Jag som beställt ett 470 redan, som överlämnas på Söndag (födelsedagskort, typ).

tror inte det kommer skilja så mycket i prestanda mellan de två korten, samt att GTX 470 är otroligt bra prissatt just nu... räkna med minst 1500 kr mer för ett GTX 570

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare serien går ju
Gen 1.0 (gämna)
260
265
270
280
285
290

Gen 1.5
360
365
370
380
385
390

Gen 2.0
4XX

Gen 2.5
5XX

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Som sagt tidigare serien går ju
Gen 1.0 (gämna)
260
265
270
280
285
290

Gen 1.5
360
365
370
380
385
390

Gen 2.0
4XX

Gen 2.5
5XX

Inte för att flamebaita eller var den som är den, men var hittar du GTX 3xx?

Visa signatur

// Etrai
"Ända"/"än" och "enda"/"en", learn the difference!
Kan du inte använda "de" och "dem" korrekt, skriv "dom".
Dator: en sån jag kan spela SotS och patiens på. Mobil: en sån som går att ringa med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etrai:

Inte för att flamebaita eller var den som är den, men var hittar du GTX 3xx?

NVIDIA GeForce Family

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Tack. Men som sagt inte alla modeller som blir "Refined" mer illustrativt

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1