Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gunnebo
Registrerad
Nov 2010

Drivrutiner till moderkort/processor

God Natt kan man väl säga?

Hur som helst, suttit och pillat med en burk, köpt på elgiganten, inga skivor medkom.. Formaterade samt lade in windows xp professional. Problemet är nu att jag inte har skivor till att installera moderkortet för att få tillgång till internet..

Är inte alls kunnig vad det gäller drivrutiner till moderkortet. Så skulle vara extremt tacksam ifall någon kunde hjälpa mig ur situationen.

Lite information angående moderkortet -> MSI Global ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Hittar dock inte vart man kan få ned drivisarna..

Om nu inte detta problemet löser sig (någon som löser det åt mig så att säga)..
Kan man strunta i drivrutinerna? Allt fungerar ju utan internet.. Kan ju koppla in ett nätverkskort istället.. Eller påverkar det de också? Blir det ostabilitet eller liknande för processorn?

Tack på förhand!

Mvh,
Nelson12

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Nelson12:

God Natt kan man väl säga?

Hur som helst, suttit och pillat med en burk, köpt på elgiganten, inga skivor medkom.. Formaterade samt lade in windows xp professional. Problemet är nu att jag inte har skivor till att installera moderkortet för att få tillgång till internet..

Är inte alls kunnig vad det gäller drivrutiner till moderkortet. Så skulle vara extremt tacksam ifall någon kunde hjälpa mig ur situationen.

Lite information angående moderkortet -> MSI Global ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Hittar dock inte vart man kan få ned drivisarna..

Om nu inte detta problemet löser sig (någon som löser det åt mig så att säga)..
Kan man strunta i drivrutinerna? Allt fungerar ju utan internet.. Kan ju koppla in ett nätverkskort istället.. Eller påverkar det de också? Blir det ostabilitet eller liknande för processorn?

Tack på förhand!

Mvh,
Nelson12

Det var stora knappar precis under bilden där stog det klart och tydligt "Driver"..
Sen så skall man alltid ladda ner de senaste drivrutinerna och inte använda windows egna.
Du lär också behöva de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort, titta vilket du har.

MSI Global ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gunnebo
Registrerad
Nov 2010

Finns inga direkta drivrutiner till processor?

Tack för svaret förresten! Såg det precis efter jag skrivit posten, dumt nog.. Så det är fixat, internet fungerar och allt.. Men behöver jag drivrutiner till processorn tro?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Nelson12:

Finns inga direkta drivrutiner till processor?

Tack för svaret förresten! Såg det precis efter jag skrivit posten, dumt nog.. Så det är fixat, internet fungerar och allt.. Men behöver jag drivrutiner till processorn tro?

Nej du behöver inga drivrutiner till någon processor...
Viktigaste är att du laddar ner nya drivrutiner till ditt grafikkort dock.

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Wario Land
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av som99:

Nej du behöver inga drivrutiner till någon processor...
Viktigaste är att du laddar ner nya drivrutiner till ditt grafikkort dock.

jo ibland till amd processorer

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av AMD_for_life:

jo ibland till amd processorer

Men då dock bara till WinXP och äldre alternativ.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud