Permalänk
Medlem

När lanseras UEFI?

Jag undrar när MSI (samt andra) börjar lansera nya UEFI baserade moderkort? Har läst "i början på 2011" men undrar om någon vet lite mer exakt? Ska nämligen inhandla en ny dator snart, hela projektet går på c:a 13000kr och jag skulle gärna vilja vänta till UEFI kommer för det verkar värt det.

Vet någon exakta datum (eller vilken månad) det kommer? Vad tror man att de kommer att kosta ungefär?

Permalänk
Medlem

UEFI lanseras tillsammans med Sandy Bridge i januari.

Permalänk

5 eller 6 januari är lanseringsdatumet av Sandy Bridge satt till. Moderkorten verkar kosta liknande 1156 (de dyrare modellerna) och 1366 (de billigare modellerna).

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

UEFI har funnits ett bra tag. MSI lanserade minst ett moderkort för länge sedan, bärbara har haft det ett bra tag, tex min HP businessline har det, men med sandy bridge blir det standard och den stora massan får stifta bekantskap med UEFI.

Edit, 2008 kom MSIs första UEFI-moderkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara