Blockera reklam på aftonbladet tv i google chrome ?

Permalänk
Medlem

Blockera reklam på aftonbladet tv i google chrome ?

Stör mig på att i firefox så finns det tillägg som blockerar reklamen före varje aftonbladet tv klipp. Men i chrome har jag inte hittat nått tillägg som stödjer detta nån som har fått det att fungera ? Tycker firefox är så seg på att starta om man jämför med chrome annars skulle jag nog kört firefox.

Visa signatur

^^

Permalänk

Eftersom det ofta är just google som står för/sköter reklamen på många sidor så tillåts naturligtvis inga reklamblockerings-tillägg.

Permalänk
Medlem

testa Opera , den inbyggda ad-blockern funkar till ~95%

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Byta webläsare är uteslutet vill ha en lösning bara om det finns vill säga

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Eftersom det ofta är just google som står för/sköter reklamen på många sidor så tillåts naturligtvis inga reklamblockerings-tillägg.

finns det visst
sök på plugins en på typ adblock

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

finns det visst
sök på plugins en på typ adblock

har provat några olika adblocks men dom fixar att ta bort reklam men inte reklamen på aftonbladet tv. Funkar perfekt i firefox dock. Man slipper alså se 20sec reklam innan tv klippet börjar.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

bumpelibump!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXtreme:

har provat några olika adblocks men dom fixar att ta bort reklam men inte reklamen på aftonbladet tv. Funkar perfekt i firefox dock. Man slipper alså se 20sec reklam innan tv klippet börjar.

har försökt precis som du, men inget verkar fungera, och man vill ju inte gå tbx till nått annat då detta är snabbare =(

hoppas någon kan hjälpa

mvh E

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Det är synd att Adblock för Chrome inte är lika bra på att ta bort reklam på olika stream-sidor som Firefox är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Det är synd att Adblock för Chrome inte är lika bra på att ta bort reklam på olika stream-sidor som Firefox är.

Jo det är ju jätte dåligt men det står ju att Ad-block är beta, kanske fixar sig med tiden ..

Mvh

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning på hur man tar bort reklamen på Aftonbladet TV ännu? Nu får jag ingen reklam på TV4 Play vilket är skönt, men stör mig som satan på reklamen på Aftonbladet TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CHCHC:

Ingen som har en lösning på hur man tar bort reklamen på Aftonbladet TV ännu? Nu får jag ingen reklam på TV4 Play vilket är skönt, men stör mig som satan på reklamen på Aftonbladet TV.

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag använder Mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CHCHC:

Jag använder Mac.

Varför skriver du i ett Windows-forum då?

http://www.mac-forums.com/forums/os-x-operating-system/1792-e...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vet att tråden är lite gammal kanske men den här länken förstår jag ingenting utav, är det verkligen så här mycket wall of text för att blockera reklamklipp som spelas upp varje gång man vill se på t.ex. aftonbladet tv? Finns det någon lättare lösning för en amatör på denna typ av lösningar?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Vet att tråden är lite gammal kanske men den här länken förstår jag ingenting utav, är det verkligen så här mycket wall of text för att blockera reklamklipp som spelas upp varje gång man vill se på t.ex. aftonbladet tv? Finns det någon lättare lösning för en amatör på denna typ av lösningar?

Du vill alltså ha den korta koncisa versionen?

Download: hosts.zip [right-click - Select: Save Target As] [Updated April-02-2013]

Filen packas upp/sparas i %SystemRoot%\System32\drivers\etc

Det finns kanske fler metoder, bl.a. s.k. ad-block insticksfiler till webbläsare men saknar egen erfarenhet på området (lärde mig ignorera reklam i stället ).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av eXtreme:

Stör mig på att i firefox så finns det tillägg som blockerar reklamen före varje aftonbladet tv klipp. Men i chrome har jag inte hittat nått tillägg som stödjer detta nån som har fått det att fungera ? Tycker firefox är så seg på att starta om man jämför med chrome annars skulle jag nog kört firefox.

Jag vet att jag är lite sen på den här tråden men om man vill ta bort reklam från aftonbladet tv och expressen tv så borde man använda tillägget Unblock Origin som finns till Google Chrome, Firefox och Opera.