Permalänk

Huskurer mot förkylning!

Tjenare Swelockers!
Jag har dragit på mig en sjukhelvetes jävla förkylning! Var så pepp på att jobba denna veckan, men icke sa nicke. Hade jag varit 20, vilket jag fyller imorn så hade jag suttit med en whiskey alternativt Jägermeister nu.

Så jag tänkte höra vad ni har för några bra huskurer?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Lägg dig och vänta tills det går över

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Lägg dig och vänta tills det går över

Japp, får göra det Ska dricka upp lite té innan jag går och lägger mig igen.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

En matsked mörksirap och en tesked ingefära i det. När man smakar det så fattar man att det dödar allt

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

haha, ingefära tror jag att jag har hemma. Men mörksirap har jag icke

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

kamomill te?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

grönt te i massor.
antioxidanterna "skjöljer" ut alla bakterier ur kroppen,dock så kan det vara lite svårt när du redan är infekterad.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Knäcke macka med 1cm riven färsk peppar rot på. Rensar dom mest igenasatta bihålor kan jag lova.

Permalänk
Entusiast

Vila och se till att få i dig ordentligt med vätska.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Käka en helvetes massa chili

Permalänk
Hedersmedlem

För mig är bästa kuren att dricka sjukt mycket vatten och därmed pinka mycket.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

Japp massor av vitaminer i brus form.. plus vatten i amssor plus massor av kaffe.
Då pinkar du ut skiten rätt snabbt har funkat 9 av 10ggr för mej i alla fall.

Permalänk
Entusiast

Kissa ut en förkylning? Så alla virus ska då sköljas ut från blodomloppet, via njurarna och ut i urinen? Jag ställer mig mycket tveksam till konceptet.
Det är vettigt att dricka mycket när man är sjuk då man svettas en del när man har feber och man mår ju inte direkt bättre av vätskebrist.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

*Generalkycklings våltäktste*

Koka upp vatten.
I med några krossade vitlöksklyftor och ingefära.
Tillsätt en stor mängd honung.
Sila, drick och njut.

Varning: Andas inte på andra människor efter att ha druckit detta.

Permalänk
Hedersmedlem

Whisky, hjälper det inte så blir det i alla fall lite roligare. Mycket bra som slemlösande dessutom.

Annars, sängläge, sov mycket, drick mycket. Ett par säsonger av nån bra serie brukar lätt gå att komma igenom antingen nedbäddad i soffan eller sängen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

En whiskey, funkar det inte ta fler....

Visa signatur

INTEL 6950X@ 4,2Ghz, GTX 1070Ti gigabyte SLI, 64GB DDR4, 1TB SSD, 1200w , 3x24" 5760x1080

Permalänk
Medlem

Grönt te med honung i, dricka mycket vatten, kang jang hjälper mig när jag e förkyld.

Permalänk

Oj, många tips man fick in Jag brukar sällan bli förkyld/sjuk, men när det väl kommer så blir jag ordentligt sjuk. Har vilat upp mig nu ett par timmar, druckit mycket vatten och té, så jag känner mig lite bättre. Har inte orkat gjort så mycket annat förutom att få i mig lite mat. Men jag ska allt lägga huskurerna på minnet så det kommer till användning

Tack så hemskt mycket för alla bra tips!

Edit: Testade Generalkyckling's våldtäktsté, men gjorde min egen variant då jag inte hade ingefära hemma. Tog vanlig påsté, vitlök ungefär 3 klyftor, hällde i cayennepeppar och honung såklart, men fyfan säger jag bara och starkt är det Får se om det blir bättre, snuvan är borta iaf.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Handla en flaska och ta en fet dusch, eller tappa upp ett bad och låt det skumma åt dig.
Hjälper väl inte mer än för stunden och ett tag efteråt, men guuud vad skönt det är för en förkyld kropp!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Edit: Testade Generalkyckling's våldtäktsté, men gjorde min egen variant då jag inte hade ingefära hemma. Tog vanlig påsté, vitlök ungefär 3 klyftor, hällde i cayennepeppar och honung såklart, men fyfan säger jag bara och starkt är det Får se om det blir bättre, snuvan är borta iaf.

Haha, strongt att du fick i dig skiten!

Permalänk
Medlem

Ät mat, det sista kroppen behöver är att svälta samtidigt som den kämpar mot förkylningen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Haha, strongt att du fick i dig skiten!

haha, ska testa med ingefära i nästa gång jag blir sjuk

Skrivet av Aldric T:

Ät mat, det sista kroppen behöver är att svälta samtidigt som den kämpar mot förkylningen.

Japp, det vet jag

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Inget hjälper. Sov, drick, ät. Det tar en vecka.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Brukar ta en whiskey eller två, en kopp honungsvatten, drick kaffe det piggar upp. En kebab med lite mer stark sås brukar rensa lite med, eller nåt kinesiskt/thai med nåt starkare. Man ska iaf äta och dricka ordentligt, när jag är sjuk så brukar jag äta så mkt jag kan hehe.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

Är redan på bättringsvägar Ska till Systembolaget för första gången och inhandla en flaska whiskey som jag kan avrunda min 20 års dag senare på kvällen! Och jag är ju thailändare, så jag ska be morsan laga någon god/stark thaimat

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Köp starka halstabletter och smält ner i kokande vatten, snåla inte utan hiva i en näve, sen är det bara att hinka i sig.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Är redan på bättringsvägar Ska till Systembolaget för första gången och inhandla en flaska whiskey som jag kan avrunda min 20 års dag senare på kvällen! Och jag är ju thailändare, så jag ska be morsan laga någon god/stark thaimat

Fyller du år idag?
I så fall stort grattis!

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Fyller du år idag?
I så fall stort grattis!

Japp så nu sitter jag här med ett glas whiskey och tackar

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Japp så nu sitter jag här med ett glas whiskey och tackar

Grattis, inte roligaste o fylla år när man är sjuk kanske men.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

vila, vätska och placebo

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?