Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Huskurer mot förkylning!

Tjenare Swelockers!
Jag har dragit på mig en sjukhelvetes jävla förkylning! Var så pepp på att jobba denna veckan, men icke sa nicke. Hade jag varit 20, vilket jag fyller imorn så hade jag suttit med en whiskey alternativt Jägermeister nu.

Så jag tänkte höra vad ni har för några bra huskurer?

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Lägg dig och vänta tills det går över

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Tomas_88:

Lägg dig och vänta tills det går över

Japp, får göra det Ska dricka upp lite té innan jag går och lägger mig igen.

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Exilhälsing i Göteborg
Registrerad
Okt 2009

En matsked mörksirap och en tesked ingefära i det. När man smakar det så fattar man att det dödar allt

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM Nätaggregat: Minns fan inte

Svensk Steamgrupp för RTS-intresserade

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

haha, ingefära tror jag att jag har hemma. Men mörksirap har jag icke

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

kamomill te?

My name is legion, for we are many.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

grönt te i massor.
antioxidanterna "skjöljer" ut alla bakterier ur kroppen,dock så kan det vara lite svårt när du redan är infekterad.

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gissa och vinn en termos
Registrerad
Dec 2004

Knäcke macka med 1cm riven färsk peppar rot på. Rensar dom mest igenasatta bihålor kan jag lova.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Vila och se till att få i dig ordentligt med vätska.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Aug 2003

Käka en helvetes massa chili

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002

För mig är bästa kuren att dricka sjukt mycket vatten och därmed pinka mycket.

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
frosmofjället
Registrerad
Feb 2010

Japp massor av vitaminer i brus form.. plus vatten i amssor plus massor av kaffe.
Då pinkar du ut skiten rätt snabbt har funkat 9 av 10ggr för mej i alla fall.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Kissa ut en förkylning? Så alla virus ska då sköljas ut från blodomloppet, via njurarna och ut i urinen? Jag ställer mig mycket tveksam till konceptet.
Det är vettigt att dricka mycket när man är sjuk då man svettas en del när man har feber och man mår ju inte direkt bättre av vätskebrist.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007

*Generalkycklings våltäktste*

Koka upp vatten.
I med några krossade vitlöksklyftor och ingefära.
Tillsätt en stor mängd honung.
Sila, drick och njut.

Varning: Andas inte på andra människor efter att ha druckit detta.

Besök gärna min sida på DA!
Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

Whisky, hjälper det inte så blir det i alla fall lite roligare. Mycket bra som slemlösande dessutom.

Annars, sängläge, sov mycket, drick mycket. Ett par säsonger av nån bra serie brukar lätt gå att komma igenom antingen nedbäddad i soffan eller sängen.

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

En whiskey, funkar det inte ta fler....

INTEL 6950X@ 4Ghz, GTX 980 gigabyte g1 SLI, G.skill 64GB DDR4, Samsung 850 512GB SSD, ASUS RAMPAGE V EXTREME, Corsair 1200w AX, 3x24" 5760x1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Grönt te med honung i, dricka mycket vatten, kang jang hjälper mig när jag e förkyld.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Oj, många tips man fick in Jag brukar sällan bli förkyld/sjuk, men när det väl kommer så blir jag ordentligt sjuk. Har vilat upp mig nu ett par timmar, druckit mycket vatten och té, så jag känner mig lite bättre. Har inte orkat gjort så mycket annat förutom att få i mig lite mat. Men jag ska allt lägga huskurerna på minnet så det kommer till användning

Tack så hemskt mycket för alla bra tips!

Edit: Testade Generalkyckling's våldtäktsté, men gjorde min egen variant då jag inte hade ingefära hemma. Tog vanlig påsté, vitlök ungefär 3 klyftor, hällde i cayennepeppar och honung såklart, men fyfan säger jag bara och starkt är det Får se om det blir bättre, snuvan är borta iaf.

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
MLAMÖ!!!!!!!!
Registrerad
Mar 2004

Handla en flaska och ta en fet dusch, eller tappa upp ett bad och låt det skumma åt dig.
Hjälper väl inte mer än för stunden och ett tag efteråt, men guuud vad skönt det är för en förkyld kropp!

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Soyish:

Edit: Testade Generalkyckling's våldtäktsté, men gjorde min egen variant då jag inte hade ingefära hemma. Tog vanlig påsté, vitlök ungefär 3 klyftor, hällde i cayennepeppar och honung såklart, men fyfan säger jag bara och starkt är det Får se om det blir bättre, snuvan är borta iaf.

Haha, strongt att du fick i dig skiten!

Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

Ät mat, det sista kroppen behöver är att svälta samtidigt som den kämpar mot förkylningen.

//Sur gammal gubbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Generalkyckling:

Haha, strongt att du fick i dig skiten!

haha, ska testa med ingefära i nästa gång jag blir sjuk

Skrivet av Aldric T:

Ät mat, det sista kroppen behöver är att svälta samtidigt som den kämpar mot förkylningen.

Japp, det vet jag

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2003

Inget hjälper. Sov, drick, ät. Det tar en vecka.

Brass knuckles and a 2x4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2003

Brukar ta en whiskey eller två, en kopp honungsvatten, drick kaffe det piggar upp. En kebab med lite mer stark sås brukar rensa lite med, eller nåt kinesiskt/thai med nåt starkare. Man ska iaf äta och dricka ordentligt, när jag är sjuk så brukar jag äta så mkt jag kan hehe.

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Är redan på bättringsvägar Ska till Systembolaget för första gången och inhandla en flaska whiskey som jag kan avrunda min 20 års dag senare på kvällen! Och jag är ju thailändare, så jag ska be morsan laga någon god/stark thaimat

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jan 2004

Köp starka halstabletter och smält ner i kokande vatten, snåla inte utan hiva i en näve, sen är det bara att hinka i sig.

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Soyish:

Är redan på bättringsvägar Ska till Systembolaget för första gången och inhandla en flaska whiskey som jag kan avrunda min 20 års dag senare på kvällen! Och jag är ju thailändare, så jag ska be morsan laga någon god/stark thaimat

Fyller du år idag?
I så fall stort grattis!

Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Generalkyckling:

Fyller du år idag?
I så fall stort grattis!

Japp så nu sitter jag här med ett glas whiskey och tackar

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Soyish:

Japp så nu sitter jag här med ett glas whiskey och tackar

Grattis, inte roligaste o fylla år när man är sjuk kanske men.

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003

vila, vätska och placebo

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \