Visiontek gör Radeon HD 5770 med Killer NIC

Permalänk
Melding Plague

Visiontek gör Radeon HD 5770 med Killer NIC

Det perfekta äktenskapet eller en udda avart? Visiontek visar upp ett kombinerat grafik- och nätverkskort som utlovar fantastiska prestandaegenskaper.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Wow. Nu har jag nog sett allt.

Permalänk
Medlem

varför satsar de inte på ett 68xx istället? :S

Permalänk

Cool grej

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Nominerad till "Most useless product of the year"

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

skum kylare:P

Permalänk
Medlem

Ptja, nu har väl alla P12: or något att önska sig i julklapp.

Permalänk

kommer den till sverige?

Permalänk

Vad är poängen? och att skippa displayport är ju bara dumt

Permalänk
Medlem

varför skippa DP när man kunde skippat det värdelösa HDMI istället..?
Intressant koncept dock.. och nån måste ju vara först och begå misstagen..

Permalänk
Medlem

Okej, känns lite väl nichat faktiskt... Lite som att be om en elvisp inbyggd i kylen.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

väldigt billigt med tanke på att de är 2 produkter:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Skulle vilja peta in detta i en htpc/server som man kan lira på om det inte vore för att det drar för mycket ström i idle samt låter för mycket.

Till slut vill man nog ändå ha en tyst och sval server och sedan en separat htpc.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Okej, känns lite väl nichat faktiskt... Lite som att be om en elvisp inbyggd i kylen.

Haha japp.. men ärligt, vem skulle inte vilja ha det?
Problemet är ju att man blir av med sitt tuffa nätverkskort när man väl vill uppdatera grafikkortet. Det svider :\

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Lite kul grej, men det luktar problem långa vägar. De kanske har löst det på något vis så att enheterna ser ut att vara helt oberoende av varandra för operativet, och därför kanske det inte blir några problem med drivrutiner, men jag skulle inte chansa.

Ultranischprodukt för folk som bara har en enda pci-ex-kontakt eller inte har plats med flera kort i sitt specialchassi.

För att vara elak: folk som inte har någon koll

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

va i ....?

Permalänk
Medlem

april april?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte designen iaf, tur att man inte ser detta kort.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twiggeh:

Okej, känns lite väl nichat faktiskt... Lite som att be om en elvisp inbyggd i kylen.

Haha! Kunde inte sagt det bättre själv

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

verkar ju som ett hyfsat pris. problemet är väl att grafikkortet blir snabbare gammalt än NIC'en. Så då måste man ha ett helt grafikkort extra sen när man ska uppgradera

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Jag blev inte så förvånad med tanke på att båda är "gaming"-produkter. Det gamla sambandet mellan ljudkort och spelport till t.ex. joystick var desto mer förvirrande imo

Permalänk
Medlem

Varför inte kombinera med ett nyare grafikkort som inte är på väg ut?
5770 är ju inte så mycket att hänga i granen.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

om jag kör 2st såna här i crossfire, så får jag då upp till 80 procent högre "nätverksprestanda" och 54 procent bättre bildfrekvens. perfekt till när jag ska nöta mw2 o cataclysm istället för att gå till skolan.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Antzo:

om jag kör 2st såna här i crossfire, så får jag då upp till 80 procent högre "nätverksprestanda" och 54 procent bättre bildfrekvens. perfekt till när jag ska nöta mw2 o cataclysm istället för att gå till skolan.

Hahaha! klockrent!

OnT: som någon tidigare sa så blir det jobbigt att ha kvar kortet när man vill uppgradera grafiken och då måste ha kvar denna. Men det kanske är Bigfoots idé, då kanske man får ett nytt nätverkskort sålt!

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Jag blev inte så förvånad med tanke på att båda är "gaming"-produkter. Det gamla sambandet mellan ljudkort och spelport till t.ex. joystick var desto mer förvirrande imo

Den versionen av "spelport" som satt på ljudkorten hade också kopplingar för MIDI. Dessutom hade de ofta en IDE-kontakt med ATAPI-stöd för inkoppling av CD-ROM.
Så egentligen ska man nog se de flesta av dessa ljudkort mer som "multimediakort" eller rentav "spelkort" som implementerade stöd för allting som inte redan var tvunget att sitta i datorn som förval.

Permalänk
Avstängd

Killer Nic ? så det finns fortfarande dåra..förlåt, användare som går på bluffen som kallas "killer nic" ?
idag verkar det gå att sälja vad som helst bara man lägger till "gaming" på förpackningen...sorgligt

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

5770? ,, känns ju ganska oseriöst. (inte för att det är någon som tar dem seriöst.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av clevestam:

Vad är poängen? och att skippa displayport är ju bara dumt

Dom flesta använder det aldrig.

Tycker produkten är bra, skulle köpt en sådan om man behövde ett 5770.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Killer Nic med ett fett ljudkort hade nog vart en bättre matchning, inte för att jag hade handlat det heller, man byter ju gfxkort rätt ofta numera.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |