Tips på bärbar hemtelefon med 3 enheter?

Permalänk
Medlem

Tips på bärbar hemtelefon med 3 enheter?

Det är min far som är på jakt efter ny hemtelefon, han önskar ha 3 enheter totalt. Jag har kikat lite på Prisjakt men inte hittat något intressant, förmodligen för att jag har noll koll på området.

Han har få men viktiga krav: Det ska vara 3 enheter totalt och displayen ska ha tydlig text, displayen och tangenterna ska även vara upplyst, eftersom han har nedsatt syn och ser som en kratta. Prislappen är det minsta problemet.

Tips?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Simens bärbara telefoner brukar man kunna koppla ihop flera till samma huvudenhet.
Nu vet jag inte hur det fiungerar med de senaste modellerna, men jag kunde koppla in min till min mors huvudenhet som var 6-7 år äldre.
Så det du behöver, om det är siemens, är en huvudenhet och tre handenheter.

Permalänk

Skaffa inte en Gigaset C380 i alla fall. Vi har en här hemma och den brukar hänga sig och stänga av sig med jämna mellanrum. Skärmen brukar svartna, så man måste starta om den för att se något.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Om vi tar denna lur som exempel: Gigaset C590 Trådlös telefon med babylarm!

Citat:

-Kan byggas ut med upp till 6 enheter

Vad menar dom? Är det bara att köpa tre lurar så fungerar det eller?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Ja, man köper det du länkade till där (som jag förmodar är huvudenhet och handenhet) sen köper man till lösa handenheter.

EDIT: Oftast när det gäller Siemens behöver det inte vara samma modell på handenheterna, så begagnade funkar också bara du kan ladda dom.

Permalänk
Medlem

Gigaset A580 Trio

Den är riktigt bra.

Nämnas bör är att det är billigare att köpa ett komplett paket med tre enheter än att först köpa en och sen komplettera (och då menar jag BRA mycket billigare). De lösa handenheterna brukar ligga på nästan samma pengar som en enhet med basenhet.

Permalänk
Avstängd

Köp denna!:) ---> Trådlös telefon - Siemens Gigaset SL100 Colour – köp & sälj – Tingsryd - www.tingsrydtorget.se - din lokala köp & sälj marknad en *RIKTIGT:D* stabil j*vel om jag får säga det själv.:) Hade en sådan innan jag gick över till mobiltelefoni helt!(Y)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Köp denna!:) ---> Siemens Gigaset SL100 Colour lackschwarz im Shop von telefone.de günstig kaufen. en *RIKTIGT:D* stabil j*vel om jag får säga det själv.:) Hade en sådan innan jag gick över till mobiltelefoni helt!(Y)^^

Vart finns den att köpa i Sverige då?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hund:

Vart finns den att köpa i Sverige då?

Glöm den länken.:) Kolla länken ovanför den tyska!:) Den finnas att köpa på lite beg. sidor på internet. Som sagt: jag är nöjd som fan när jag hade denna just för att den hade 20 h taltid. Och då jag hade ett sådant här fast abonnemang med "ring så mycket du vill dygnet runt för en månatlig avgift" så vart det billigt!:D Nu har jag motsvarande på mobiltelefonen och jag kan säga att tjejerna inte är särskilt ledsna för det!:D:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!