Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2010

Identifiera moderkort

Hallå! Har försökt ta reda på vad jag har för moderkort. Har använt Everest, men programmet listar moderkortet som "okänt". Anledningen till att jag undrar är mest för att jag kommer installera ett Gigabyte Geforce 460 grafikkort till jul. Just nu har jag bara Nvidia GT 330, som ju bara är halvkasst OEM kort,
Borde dessa två kort ha ungefär samma utforming för att fästas på moderkortet? Någon som vet? Skulle bli väldigt tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsåker
Registrerad
Jul 2006

Brukar ju stå någonstans på moderkortet vad det är för tillverkare/modell, kan gå att se under boot med, på BIOS bilden.

Server: P4 2,53 XP pro SP3 RAID1 1TB
TVrum: Ath. 64 X2 5200+ 4GB ram Xp pro SP3
Barndator: Laptop Fujitsu i7 6GB
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 3st 10" + 1st 15,6"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2010

Kollade upp märkesdatorn jasg hade köpt. Enligt de flesta rapporterna kallas moderkortet för Intel P55 Express. Borde det gå ihop med gigabyte Geforce 460?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2010

Nu har jag hittat den rätta. Det är Acer H57M01.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

När det gäller märkesdatorer är det väldigt ofta svårt att uppgradera den speciellt med tanke på plats och nätaggsstyrka, men också på låsta bios, dock så bör det gå att sätta i ett annat grafikkort i burken om där finns en ledig PCI-e plats.
Vilken modell på själva dator är det, alltså vad heter maskinen mer än ACER? Kolla annars på den plats du köpte datorn på deras nätsida om de har sådan efter info.

Lycka till!

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud