Permalänk

Skärmen på väggen ?

Hej

Eftersom jag inte bor i ett slott så tänkte jag på en lösning med att skruva fast dataskärmen på väggen ( en plattskärrm alltså )
Sen skruva fast en hylla under och lägga tangentbord samt mus på den ?

Någon som har liknande lösning eller som har bilder på smarta lösningar för oss slottlösa människor ?

Permalänk
Medlem

Köp ett fäste för plattskärmar på Dustinhome eller liknande så är det bara att skruva fast det sedan. Sen kan du köpa billiga hyllor på ikea som är 80/120/160 tror jag de är i mått som är svarta eller ekimitation. Finns nog även vita. Så finnst det ben till dem också. Själv satte jag 2 ben och skruvade fast dem med vinklar i bakkant.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Köp ett fäste för plattskärmar på Dustinhome eller liknande så är det bara att skruva fast det sedan. Sen kan du köpa billiga hyllor på ikea som är 80/120/160 tror jag de är i mått som är svarta eller ekimitation. Finns nog även vita. Så finnst det ben till dem också. Själv satte jag 2 ben och skruvade fast dem med vinklar i bakkant.

Bra ide fakitskt, skall kolla runt på lite hyllor imorgon

Permalänk

Jag hade skärmarna på väggen i min förra lägenhet, där det var lite brist på plats. Ett fäste som lät skärmen sitta direkt mot väggen, med möjlighet att tilta den lite åt alla håll, samt ett med en arm så man kundra dra ut skärmen lite hur man ville. Båda fästena var av tillverkaren Multibrackets och funkade utmärkt. Bordet var väldigt smalt (ca 43 cm) och är dock ett hemmabygge av en media-möbel och några ben från ikea.

Fast i mitt nuvarande hem så har jag klenare väggar, så då köpte jag ett diskret bordstativ till skärmarna istället, som funkar minst lika utmärkt, plus att man slipper borra hål i väggen. Även det av Multibrackets och är inte allt för dyrt jämfört med företags-varianter. Rekomenderas!

MULTIBRACKETS DESKMOUNT III BLACK DUAL ARM - Specifikationer

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tänker på ett rätt rolig sak som sotaren berättade.. de görs brandskyddskontroll i hus med eldstäder med visst antal års intervaller och det är inte helt ovanligt med folk som hängt upp sina stora tv-skärmar i murstocken i vardagsrummet, kanske inte eldstad där men när man går ner med kamera så sticker det ut pluggar i rökkanalen, inte helt ok Kan bli jobbigt om man eldar på hårt

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.