familjerelation - vad är en "Julian"

Permalänk
Medlem

familjerelation - vad är en "Julian"

Jag märkte just en grej på facebook. Om man vill visa vilka ens familj är så kan man ju ange någon som pappa, mamma osv. I listan där man väljer familjerelation finns det en massa olika val, bland dessa finns valet "julian"

Vad är en "julian"? Google gav mig inga bra svar.

edit:
Och det finns två val för "barnbarn" ser jag också. Är dom bara slarviga?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vadfan är en en "Julian"? Det som dyker upp är Assange men han är inte familj iaf

Måste vara slarv på det sista.

Permalänk
Medlem

Kanske är det en son, från ett tidigare äktenskap, som du inte har så god kontakt med.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Kanske är det en son, från ett tidigare äktenskap, som du inte har så god kontakt med.

Ja, fast då borde de ha två alternativ, ett för son och ett för dotter (de har de ju på alla andra alternativ).

Permalänk
Medlem

Om du kör facebook på Engelska så står det istället Niece vilket enligt wikipedia betyder "En bror- eller systerdotter kan med ett motsvarande ord kallas niece." Varför det står Julian på den svenska versionen har jag ingen aning om.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Eqlzr:

Om du kör facebook på Engelska så står det istället Niece vilket enligt wikipedia betyder "En bror- eller systerdotter kan med ett motsvarande ord kallas niece." Varför det står Julian på den svenska versionen har jag ingen aning om.

Det förklarar saken!

Måste vara slarv från deras sida då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ilja:

Kanske är det en son, från ett tidigare äktenskap, som du inte har så god kontakt med.

Detta var dock den roligaste förklaringen!:D^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Verkar som att killen som översätter FB kanske borde hållit sig vaken under både Svenska och Engelska-lektionerna i skolan:

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Verkar som att killen som översätter FB kanske borde hållit sig vaken under både Svenska och Engelska-lektionerna i skolan:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1231.snc4/15633...

//Gorian

Fattar inte?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Vart gick du PÅ högstadiet? Taket kanske? Obs exempelvis, inget mot dig

Eller så är det en himla massa fel

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

Naturligtvis ska det inte stå "Vart" utan "Var".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Detta var dock den roligaste förklaringen!:D^^

Äntligen någon som uppskattar mina finurliga skämt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Öö.. Eller så är det att det står "Vart gick du på högstadiet" där det står "Gymnasium:".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Öö.. Eller så är det att det står "Vart gick du på högstadiet" där det står "Gymnasium:".

Tack

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Även jag finner "vart" mer alarmerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av smeppen:

Även jag finner "vart" mer alarmerande

Mer alarmerande än att fältet heter "Gymnasium:" och frågan är vart (som också är fel) man gick i högstadiet?

Tycker det är en rätt fet miss

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Håller med. 1 bokstav fel kan väl ändå inte vara mer alarmerande än ett så grovt fel som att skriva högstadium istället för gymnasium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Öö.. Eller så är det att det står "Vart gick du på högstadiet" där det står "Gymnasium:".

Jaaahaaa! Jag trodde folk hängde upp sig på ordet "vart" och tänkte: "det är ju helt okej att använda det?"

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Hedersmedlem

'Vart' är väl talspråk för var men betyder väl egentligen samma sak som 'blev'? Vad vart slutpoängen?

EDIT: sry för off topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

'Vart' är väl talspråk för var men betyder väl egentligen samma sak som 'blev'? Vad vart slutpoängen?

EDIT: sry för off topic.

Absolut inte, helt galet.

"Vart" används tillsammans med en riktning. T.ex. "Vart ska du?".

Permalänk
Inaktiv

Nu är det så att de verkar ha översatt helt galet... eftersom Junior high är Högstadiet medan highschool faktiskt är motsvarighet till Gymnasiet

Permalänk
Medlem

Om vi nu ska fortsätta med att klanka på "Vart", så vore det korrekta i min mening att skriva "Vilket gymnasium gick du på?". Right?

Precis som tidigare redan sagt, "vart" är en riktning. Svaret på "Vart gick du på högstadiet" borde, egentligen, vara något i stil med "200m från ICA-butiken".

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

En klasskamrat bad vår fysiklärare om hjälp. Han hjälpte henne och påpekade att förklaringen fanns i boken. "Vart?!", utbrast hon. "Dit", svarade läraren och pekade på boken. Jag skrattade ut högt. Jag finner det mer tragiskt att jag var tvungen att förklara varför det var roligt än att jag var den enda som skrattade

EDIT: Tempus.