VIA visar integrerat system i Pico ITX

Permalänk
Melding Plague

VIA visar integrerat system i Pico ITX

Tillverkaren VIA satsar vidare på krympta system med Pico ITX för industrin.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kopplad till en SSD så har man en perfekt bildator!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Hoho, pico =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

kopplad till en SSD så har man en perfekt bildator!

Precis, hoppas priset är bra då. Lär ju inte bli varm överhuvudtaget vilket gör att man kan placera den överallt

Dock måste man ha ett snabbuppstartat OS också, vettigt custom bilOS verkar de finnas dåligt av.

Permalänk
Medlem

undra om man kan köra Vent och TS över en sån här... kommer användas av typ 20-30st. Är ett givet köp om den klarar det!

Permalänk
Hjälpsam

Hmm, bode få plats i en 2,5" extern HDD chassi, stacka två för att ha plats med en SSD eller CF disk. Två hål, en ström in och en HDMI ut.

Kör linux mint eller liknande, tadaaa, portabel stationär dator. Varför ta med sig bara en HDD när man kan få en hel dator med lagrin i (nästan) samma utförande?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

I LoL'd
Om den klarar av Vent/TS är det ett givet köp.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

http://www.techpowerup.com/img/10-12-15/91b.jpg

Oh yeah, bara att köpa ett nice externt usb-ljudkort så är HTPC:n klar, med strömmande video från nätverket såklart

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem

Undrar hur en sån här liten rackare skulle prestera som filserver. Utan kryptering och med 2x2tb på SATA samt 1st CF-kort för OS. Det skulle verkligen inte vara fel om den klarade att maxa åtminstone vad en Samsung Ecogreen 2tb kan läsa och skriva, dvs max 90mb/s under Ubuntu Server

Vill se meeer!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Givet val för små applikationer med stabilitet så man kan kasta ut P4:orna man flexar in på.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Humper:

Precis, hoppas priset är bra då. Lär ju inte bli varm överhuvudtaget vilket gör att man kan placera den överallt

Dock måste man ha ett snabbuppstartat OS också, vettigt custom bilOS verkar de finnas dåligt av.

Om du använder Windows med HORM (Hibernate Once, Resume Many) och inte pular i onödigt mycket systemminne brukar det oftast ta längre tid för BIOS att starta upp än för operativsystemet. Kanske finns det också ngn motsvarighet på Linux-sidan.

Permalänk
Medlem

Blir fan perfekt för mitt framtida projekt ska bygga in en dator i min tv

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Skulle nog vilja ha en sådan här också.
Som andra har skrivit, kanske som HTPC, eller bildator. Troligtvis bildator för min del...

Maxar den Crysis? Skojar bara..

EDIT: Kan vi få ett test på denna? Om den klarar Full-HD bra...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Ser intressant ut. Skulle nog vilja ha en sådan här också.
Som andra har skrivit, kanske som HTPC, eller bildator. Troligtvis bildator för min del...

Maxar den Crysis? Skojar bara..

EDIT: Kan vi få ett test på denna? Om den klarar Full-HD bra...

Ska man tro VIA klarar den 1080p.... VIA VX900 Media System Processor: Enhanced Video Playback for Online Streaming Video - VIA Technologies, Inc.
Världens minsta HTPC(med W7), nån?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.