Opera 11 redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Opera 11 redo för nedladdning

Norska Opera Software skyndar på med utvecklingen och rullar ut den skarpa versionen av webbläsaren Opera 11.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med ny version. Har använt Opera för länge för att kunna gå över till nåt annat.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bumbsan:

Trevligt med ny version. Har använt Opera för länge för att kunna gå över till nåt annat.

Jag har använt chrome för länge för att inte byta

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Oj, släpptes visst samtidigt även till Linux. Får testa efter lite tentaplugg då

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Oj, släpptes visst samtidigt även till Linux. Får testa efter lite tentaplugg då

Använt betan av v11 sen ett tag tillbaka på både linux och windows, funkar utmärkt i båda operativsystemen. Innan version 10.7 (ej släppt i skarp utan mergades till 11 istället) så fungerade opera inge vidare i linux, körde till och med chrome där ett tag, vilket inte heller var någon underbar upplevelse.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Om man är våghalsig så har man kunnat köra betan ett bra tag (vilket jag gjort)... Opera Desktop Team - Desktop Team
Har kört Opera sen v4-5 nånting så att byta till något annat är ju helt otänkbart!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Vilket lyft från 11 betan. Inga random kraschar och tilläggen är verkligen intressanta i skrivande stund.
Rekommenderar denna framför alla andra läsare

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Japp bytt nu. Så underbart med Opera.

Permalänk
Inaktiv

Opera stöder inte någon som helst form av color managment. Svindåligt av dem.

Web browser color management guide

Web browser color management test

Operas flashanimationer har jag ofta upplevt som hackiga jämfört med tex firefox. Opera är snabbt men har sina brister.

Permalänk

HAHA helt otroligt, har alltid sagt till mig själv att jag får konstanta problem med opera. JO och vad händer då jag startar opera 11 för första gången? krash....

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Kristers bensin:

HAHA helt otroligt, har alltid sagt till mig själv att jag får konstanta problem med opera. JO och vad händer då jag startar opera 11 för första gången? krash....

Samma här i stort sett. Hängde sig efter 5 minuter när jag lekte lite med tabbar och mouse gestures. Var enbart inne på opera's egna sidor dessutom.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Utseendemässigt ser det ut som Chrome och IE9 har fått barn...

Har aldrig testat opera, men nån gång ska väl vara den första.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Milky Way:

Samma här i stort sett. Hängde sig efter 5 minuter när jag lekte lite med tabbar och mouse gestures. Var enbart inne på opera's egna sidor dessutom.

Skummis. Jag har kört 11b och inga kraschar och det är med 50-100 tabbar öppna hela tiden. Testa att ta bort den helt (rensa allt) och installera om. Det är inte vanligt att den är så instabil

Permalänk
Medlem

Jag har testat stabiliteten genom att ha +30 flikar och +20 tillägg installerat. Inget problem här.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Herre min jävlar vilken skillnad i laddhastighet av sidor. Förut var den snabb, men det här är ju löjligt. Den liksom laddar allting på ett annorlunda sätt, i faser utan att vänta på att det tidigare laddat klart. Är detta en ny feature, eller är det bara jag som drömmer? Känns ungefär som att alla sidor är skriven i perfekt kod. Har inte hunnit hårdköra, men inga problem än så länge. Och då har jag igång det mesta per default i Opera (feeds, mail, unite..).

Nu ska här lekas!

Permalänk
Medlem

Krashar för mig med, verkar vara en bra release..

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk

Det första som händer när jag startar skiten är att den slutar svara. Tack men nej tack, jag håller mig nog till ordentlig mjukvara som Firefox.

Permalänk
Medlem

Nu väntar man att Mozilla ska få ut Firefox 4 snart

Permalänk
Medlem

Kan inte byta ut mitt chrome, Det är omöjligt ;>

Permalänk

Men gud!

För i himmelen vilken underbar webbläsare!!!!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur NoAds funkar? Blockar inget åt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Opera stöder inte någon som helst form av color managment. Svindåligt av dem.

Web browser color management guide

Web browser color management test

Operas flashanimationer har jag ofta upplevt som hackiga jämfört med tex firefox. Opera är snabbt men har sina brister.

Jag håller fullständigt med. Jag har varit på Opera utvecklarna i ÅRATAL om detta, och trots att de sa att det skulle komma, så ignorerade de det återigen. Riktigt uselt. Känns som Opera tappat kontakten med verkligheten på det planet. Firefox, Safari, Chrome och nu till och med IE i och med version 9 har ju färghantering.
Så blir ingen installation av 11 för mig, kanske 12:an får en chans om de vaknat upp tills dess.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Någon som vet hur NoAds funkar? Blockar inget åt mig.

Googla på opera adblock by fanboy, en ini fil man lägger till bara, blockar det mesta, övrigt tar man med den inbyggda.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Googla på opera adblock by fanboy, en ini fil man lägger till bara, blockar det mesta, övrigt tar man med den inbyggda.

det finns ett adblock tillägg numera. Fungerar suveränt på bla youtube

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Om det kraschar så måste ni ha skräp på era datorer, jag har kört betan i flera veckor utan några som helst problem och denna skarpa version är ju bara bättre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Mycket trevligt!

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Opera fungerar bra! Snabbaste webbläsaren hittills!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Prisjakt: Hitta bästa pris på Phantom of the Opera, haha.

Blir nog att dra ner och testa, tror dock att jag stannar kvar vid Chrome i det långa loppet.

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Om det kraschar så måste ni ha skräp på era datorer, jag har kört betan i flera veckor utan några som helst problem och denna skarpa version är ju bara bättre.

Måste varit någon skit i min profil för efter att jag tog bort allt som hade med Opera att göra under AppData så fungerar den. Dock måste det ju vara drygt för de som kör Opera som primär webläsare att göra en sådan grej för allt försvinner ju (bookmarks, passwords, inställningar etc).

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

krashade när den hade startat två flikar efter installation, ser ju lovande ut :S
och fan vad det hackade jämfört med ff4 när man scrollade, jaja får ligga installerad som alla andra webbläsare, nån kanske kommer på besök som använder den :S