Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2010

Moderkorts HJÄLP!!

Asus M4N75TD - Inet.se

tänkte köpa de moderkortet, men frågan är kommer de fungera om jag kopplar in min nuvarande hårddisk och dvd läsare? kommer Windows att fungera ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Byter man moderkort bör man alltid nyinstallera windows, men testa är det windows 7 kan det fungera ibland att byta, är det XP så nej kommer inte fungera bra.

Personligen skulle jag om jag hade AMD CPU hålla mig borta från det där moderkortet
är det nån speciell anledning till att du väljer detta?
Nvidia baserade moderkort är generellt lite opålitliga och buggiga, samt klockar dåligt
väl hellre ett moderkort med AMD chipset

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2010

okej har windows vista 32bit..

tänkte köpa AMD Athlon2 X3 445 3,1GHz - Inet.se denna processor, vad rekommenderar du för moderkort inte mer än 800kr? ska köra ett xfx dh5830 grafikkort

är detta bättre? MSI 870A-G54 AM3 - Inet.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Är själv allergisk mot MSI moderkort men ja det ser ok ut

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2010

har ingen windows skiva kan man inte installera om windows då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
framför skärmen.
Registrerad
Jul 2010

MSI moderkortet är bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av saltiiz:

MSI moderkortet är bra

Efter 3 havererade MSI kort inom 1-1½år så är jag inte riktigt överens med dig
Dock var det OEM kort så dom är kanske inte representative för retail serierna.

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX780 OC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2010

om jag köper de nya moderkortet och så fungerar inte windows då? vad ska jag göra då har ingen windows skiva?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
framför skärmen.
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Milee:

om jag köper de nya moderkortet och så fungerar inte windows då? vad ska jag göra då har ingen windows skiva?

skaffa en skiva elr skaffa linux linux är gratis.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2010

blir detta bra, ska spela lite gta4 och cod Kundvagn - Inet.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Milee:

Skaffa en Windows-skiva, alt låna en skiva av en kompis. Eller så fixar du Linux, men då ryker bra stöd för spel

För övrigt så måste du inte formatera datorn, de räcker att du reparerar Windows, men för det krävs även där en skiva. Dock så är en omformatering alltid att rekommendera i första hand. Reparera gör man oftast om datorn kraschat och du varit tvungen att köpa ny hårdvara och vill rädda viktiga filer och dokument.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2010

och men när jag skaffade datan så fick jag bränna typ nå backup skiva (tre dvd skivor) räcker de om jag kör den?