Permalänk
Inaktiv

Är det värt att uppdatera BIOS:et?

På senaste tiden har min dator börjat bete sig konstigt i spel. Ett exempel är när jag spelade Bad Company 2, så blev skärmen svart och det stod "No Input Signal", fast ljudet fortsatte normalt så jag trodde det var grafikkortet som började ge upp, men sen börja ljudet hacka och ändra frekvens och allt och då började jag misstänka moderkortet (Integrerat ljudkort).

Tror inte det är grafikkortet för den delen heller, för att jag har haft det i en annan dator också och där har aldrig detta problem uppstått.

Moderkortet är ett Gigabyte GA-770T-USB3.

Så nu undrar jag, kommer det hjälpa att uppdatera BIOS:et från version F2 som jag nu har, till version F4?

Edit: Ska nog också tillägga att ljudet kan hacka till lite också om jag t.ex har igång många program och/eller många tabbar i Firefox, men då händer inget med skärmen, så det är ännu ett skäl till varför jag inte tror det har med grafikkortet att göra.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara i detta spel som det blir problem? Testat olika drivisar?
Är det den datorn i sign? Rensat på ev damm i lådan?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv

Som sagt händer det i spel, med att bilden försvinner och sen ljudet hackar. Men ljudet kan även hacka till lite vid vanlig windows-användning, alltså inte vid spelande. Ja det är datorn i sign, och det finns inget damm i datorn heller.

Jag har de senaste drivrutinerna till både det integrerade ljudkortet och grafikkortet.

Permalänk
Hedersmedlem

Dessa graffekort 8800GTS + andra i denna serie och 9xxx har förmågan att lägga av två tre år efter inköp, som du ju kan läsa om i de olika bakningtrådarna (två st) som finns här på forat, så risken är överhängande att så även är fallet med ditt
Du kan ju testa med andra äldre drivisar innan du ger tappt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)