Permalänk
Medlem

Eran framtid

Hur tror ni eran framtid kommer se ut? Hur vill ni att den ska se ut?

Jag tänker min framtid som såhär: Går ut gymnasiet med bra betyg, flyttar i antingen USA eller Kanada och går på något fint universitet där, typ någon som har med ljud att göra. Sedan skaffar jag ett jobb där, bor kvar tills jag är kanske 30 sedan flyttar jag till Kanada (om jag inte redan bor där), slår mig ner med någon bra kanadensisk tjej och lever livet

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vinner 2 miljarder på något europeiskt lotteri och spenderat resterande delen av livet med resa och k**lla.

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt. Jag försöker planera detaljer så lite som möjligt och bara åker åt den riktningen jag vill till typ. Hade varit underbart att få ett välbetalt jobb som pilot inom en framtid. Fram tills dess tänkte jag plugga antingen fysikprogrammet eller teknisk ljuddesign som hobby, och flyga småplan vid sidan om.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Ingen aning faktiskt. Jag försöker planera detaljer så lite som möjligt och bara åker åt den riktningen jag vill till typ. Hade varit underbart att få ett välbetalt jobb som pilot inom en framtid. Fram tills dess tänkte jag plugga antingen fysikprogrammet eller teknisk ljuddesign som hobby, och flyga småplan vid sidan om.

Pilot, intressant... Varför just pilot?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Bli ekonomiskt oberoende och flytta till usa. Never gonna happen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Bli ekonomiskt oberoende och flytta till usa. Never gonna happen

Haha, varför USA?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Pilot, intressant... Varför just pilot?

Det är en härlig känsla. Världen känns mycket mindre desto högre man kommer, och det är dessutom väldigt roligt! G-krafter i en bil är ingenting jämfört med i ett flygplan där dom sker i alla riktningar. Man måste vara skärpt, hålla koll på en rad olika saker i allt från luftfuktighet och rådande väder till oljetryck och propellerns bladvinkel till förhållande till hur högt man flyger. Helt klart något jag rekommenderar alla att prova någon gång

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Det är en härlig känsla. Världen känns mycket mindre desto högre man kommer, och det är dessutom väldigt roligt! G-krafter i en bil är ingenting jämfört med i ett flygplan där dom sker i alla riktningar. Man måste vara skärpt, hålla koll på en rad olika saker i allt från luftfuktighet och rådande väder till oljetryck och propellerns bladvinkel till förhållande till hur högt man flyger. Helt klart något jag rekommenderar alla att prova någon gång

Häftigt!
Har inte flugit annat än stora boeing med begränsad sikt. Vore coolt att testa något stridsflygplan, kan tänka mig att det är en upplevelse för livet. Flugit helikopter också en kort sväng, häftigt är det

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Att inte misslyckas med utbildningen är det enda jag har planerar just nu. Jag ser inte ut att ha några problem att uppfylla den planen, så det ska nog gå vägen...

Planering är bara tråkigt. Jag lever alltid några minuter framför. Varken mer eller mindre.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Fortsätta precis samma som nu i minst 20år till, sedan bli desertör i det kommande kriget. Inte för att jag har något emot att kriga, utan för att jag inte för egen del ser någon mening med att offra mig för andra. Kort därefter kommer jag bli avrättad genom hängning p.g.a. min desertering, troligen i en björk då de är så vackra.
Om det inte blir något krig, ja då blir det i den riktning som jag håller på nu i.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Fortsätta precis samma som nu i minst 20år till, sedan bli desertör i det kommande kriget. Inte för att jag har något emot att kriga, utan för att jag inte för egen del ser någon mening med att offra mig för andra. Kort därefter kommer jag bli avrättad genom hängning p.g.a. min desertering, troligen i en björk då de är så vackra.
Om det inte blir något krig, ja då blir det i den riktning som jag håller på nu i.

Vilket krig?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Valfritt kommande krig

Hm just nu ser framtiden inte alls ljus ut, arbetslös och 23 så man vet ju aldrig vart man hamnar i framtiden.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Vilket krig?

Bra fråga, men något stort lär nog komma inom snar framtid (säg 30år). Inte minst när oljebristen, globala uppvärmningen, utfiskningens problem verkligen visar sig.
Annars går det ju alltid kriga om struntsaker, som vilken färg som är snyggast.
Typ såhär går kriget till: http://www.youtube.com/watch?v=pAgSrYLdzR8&feature=related

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Dra till Japan och slå mig ner i Tokyo eller Osaka som gitarr&piano musiker och leva i lugnet med en whiskey på lördagskvällarna..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Bra fråga, men något stort lär nog komma inom snar framtid (säg 30år). Inte minst när oljebristen, globala uppvärmningen, utfiskningens problem verkligen visar sig.
Annars går det ju alltid kriga om struntsaker, som vilken färg som är snyggast.
Typ såhär går kriget till: http://www.youtube.com/watch?v=pAgSrYLdzR8&feature=related

Haha, skitkul där

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Först och främst vill jag fortsätta vara positiv till skolarbete, och ta studenten här på nv-programmet. Siktar på VG i alla ämnen, och MVG i de ämnen jag tycker är roliga. Tyvärr är så gott som alla ämnen roliga, så blir lite kämpigt att nå mina enkla mål. Men siktar på åtminstone 20 p om man räknar de meritpoäng som ges på Chalmers för deras civ. ingenjörsutbildningar. Tyvärr ser det lite dystert ut huruvida man kommer in på en riktig linje direkt, men jag hoppas på att jag kommer in på tekniskt basår - trots att jag då redan läst kurserna i den utbildningen - så jag får plats på Chalmers.

Om det går som tänkt så flyttar jag till Göteborg när jag är klar med gymnasiet. Hoppas på att få ha ett litet jobb ett år innan Chalmers, så man kan ha en någorlunda stabil ekonomi men framför allt kontakter. Jobb på lov vore praktiskt.

Om jag lyckas med konststycket att bli civilingenjör så ligger världen framför mig! Just nu känns det som att jag vill jobba med energi. Skulle väldigt gärna få vara med och forska, skapa och bygga nya sätt och konstruktioner att hämta energi och leverera till folket. Känns som att man påverkar världen bättre/effektivare än den vegetarian-dreadlocks-kasta-sten-och-åka-runt-skepp-för-green-peace-låginkomsttagande-individ -generationen som florerar just nu

Sen vore ju Kanada fint. Men det får framtiden avgöra!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Haha, varför USA?

USA har alltid fascinerat mig
Min pappa var där mycket när han var yngre och när jag hör hans historer vill jag dit.

Sen så skulle det kännas fint att fly landet ett tag, har aldrig varit längre än Danmark, och ska jag i väg så ska det bli big time.
Att vara tvungen att prata engelska är en liten skoj faktor också, jag gillar engelska och skulle inte lida av att utveckla mina kunskaper ännu mer

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Fixa klart min utbildning sedan får man se Om man stannar kvar i sverige eller flyttar till något land som verkar trevligt Kanada/australien/Nya Zeeland.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Min framtid som jag vill ha det är att jag jobbar med svetsning på något stort bygge. Sen skulle jag vilja bo i en shysst lägenhet, inte nödvändigtvis inne i stan utan lite mer utanför. Jag skulle bo nära en storstad med bra jazz-ställen som man kan besöka under kvällarna som man har ledigt. Lite skön juice eller nåt annat gott att dricka med bra liveuppträdande är nog underbart.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Haha, varför USA?

Äta sig fet utan att någon tänker på det

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av aluminium:

Äta sig fet utan att någon tänker på det

Är men riktigt fet i Sverige är man ju smal i USA WIN!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Det är en härlig känsla. Världen känns mycket mindre desto högre man kommer, och det är dessutom väldigt roligt! G-krafter i en bil är ingenting jämfört med i ett flygplan där dom sker i alla riktningar. Man måste vara skärpt, hålla koll på en rad olika saker i allt från luftfuktighet och rådande väder till oljetryck och propellerns bladvinkel till förhållande till hur högt man flyger. Helt klart något jag rekommenderar alla att prova någon gång

Jag fick sitta vid spakarna på ett litet typ 5mansplan en gång när jag var ganska liten när jag var uppe och fick åka med på en sväng som min morbror skulle göra. Är nog det närmaste jag någonsin kommer att flyga ett plan;)

Min framtid så hoppas jag att mitt och farsans företag kommer gå bra och att planerna inte spricker. Sen hoppas jag starkt på att jag inom ett år blir klar med lärlingsbiten som elektriker!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Bli polare med Joel Zimmerman och bli musiker. Typ DnB eller Dubstep.

Permalänk

Har inte direkt planerat något större vad jag vill och hur jag vill framtiden ska se ut. Jag är ju ung fortfarande, just nu vill jag bara jobba halvt ihjäl mig innan jag planerar nåt större

Kortsiktig sett; Eget boende så snart som möjligt och en nyare bil. Eventuellt kanske en flickvän?
Långsiktig sett; Ha bra ekonomi, annars vetta fan. Det kommer som det kommer.

Lite off: På tal om flygning, så har min styvfar haft ett 2 mannas flygplan. Han tog med mig upp på en tur en vacker sommardag, och jag fick styra planet. Oj oj vilken känsla säger jag bara.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Tja du, helst gå ut skolan och sen flytta till typ USA.
New York hade suttit fint...

*Önskedrömmar*

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Inga vidare planer, men kanske som enkel spelutvecklare.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

hitta jobb eller börja skolan o läsa något, göra roliga saker med mina vänner i sommar och köpa bil o hitta bra musik att lyssna på och ha bra kontakt med släkten/vänner.

Vet inte riktigt vad som händer men göra något för att få tiden o gå tills man dör låter väl rimligt

Permalänk
Medlem

Hitta nytt jobb och lämna fanskapet där jag trälar som produktionschef just nu. Misskött å det grövsta är bara förnamnet.

Helst jobb utomlands. Något engelskspråkigt helst. Eftersom päronen flyttar till kanarieöarna när de pensionerar sig har jag ingen anledning att stanna kvar här.

Permalänk

Tar hellre livet av mig än flyttar till USA...

Nä, själv vill jag jobba, tills jag har råd att köpa en HD (eller någon BMW offroad/gt hoj).
Och sen åka genom Amerikat, från Kanada till Chile, sen bosätta mig i Chile.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Min plan är denna:
1. Fixa min examen (civ.ing datateknik)
2. Fixa ett jobb där man får resa och jobba så i ca 3 år.
3. Flytta till australiens östkust (Typ Brisbane) och jobba där i ytterligare 5 år, alternativt Florida.
4. Förtidspensionera mig och pendla mellan strandhuset i Australien (på höst och vår), villan i sälen (på vintern) och stugan i Arvika (på sommaren).

Tror dock inte att det är så realistiskt att jag lyckas få råd med allt. Kanske får jobba några år till...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.