TV med automatiskt ljudnivås kontroll

Permalänk
Medlem

TV med automatiskt ljudnivås kontroll

Tja. har fått för mig att det finns tv apparater som har någon form av automatisk ljudnivås reglering.
om det nu finns hur funkar det?, har någon testad. Skulle ju vara underbart att sitta och titta på tv och slippa sänka när reklamerna kommer och sedan behöva höja när programmet börjar igen.

Mvh Skudd

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk

Det finns nog fler, men den enda jag har sett var en Thomson LCD. Kan inte alls komma ihåg exakt modellnamn, men den är ca 1-1.5år gammal iaf. Det funkade riktigt bra enligt mig dock, sänkte reklamljudet till samma nivå som programmet man kollade på.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Nej han vill att TVn ska förstå att nu är det reklam och då sänka ljudet själv och sedan när programet börjar igen ska den höja ljudet.

Permalänk

Jag hörde att det var något land som inför att Reklam pauser inte för höja upp ljudet.

Skulle vara underbart om det infördes i Sverige.
Annars är lösningen att se stremat eller vara lite halvpirat och ladda ner det eller se på evt playsida.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Morsans gamla tjock-tv från Philips har en sån funktion. Om den däremot fungerar har jag aldrig märkt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Vore sweet

Avskyr att dom matar upp volymen i reklamen så man måste sänka volymen :/

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Kan inte många inspelningsbara boxar ta bort reklam automatiskt? Ja det är ju inte det du efterfrågar, men det bevisar att tekniken finns för att känna igen reklam.

Å andra sidan känns det ganska tveksamt hur väl det fungerar?

Permalänk

Min Denon-receiver har det systemet... Tycker dock inte att det funkar så bra då även filmer ändrar ljudnivå mellan viskningar och action-scener etc...

EDIT: Skrev det förstås för att peka på möjligheten att skaffa sig en teve och sen en receiver som tar hand om ljudet...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Min nyinköpta tv till sovrummet har en sådan funktion. En LG 32LD320

Så troligen bör väl flera apparater från LG ha den funktionen. Kan testa den lite och se om den verkligen fungerar - om du vill.