Fundering kring ebay - säker betalning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Fundering kring ebay - säker betalning

Hallå!

Fassan ska sälja lite av sina bilar (leksaks) på ebay men han är fundersam på hur man ska ta betalt då det kan handla om stora summor pengar

Vad är mest säkert? paypal? Hur fungerar det?

Tack

/ flashen

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

e-kort på swedbank har jag fått för mig är rätt så säkert.

My name is legion, for we are many.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Uppsala
Registrerad
Dec 2007

Paypal är bra, finns säkert någon nackdel men det gäller ju allting. Om ni skaffar ett paypal konto så är allting ganska simpelt egentligen. Köparen sätter in pengar på ditt konto (email). När denne sedan har gjort detta så får du +pengar på ditt paypal konto som du kan föra över till din bank. Det är en simpel förklaring men allting finns att läsa på paypals hemsida. Lycka till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
blubb
Registrerad
Mar 2004

paypal är nog smidigast, och med risk för att verka dryg... https://www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/ge...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home@Trollhättan
Registrerad
Apr 2004

använde Paypal, de är smidigast och säkrast. Plus att Paypal är omtyckt av de som är storhandlare på Ebay också

Irish today, hungover tomorrow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Cropsgrinder:

e-kort på swedbank har jag fått för mig är rätt så säkert.

Läste du ens frågan eller vet du inte vad e-kort är?