Vad är det för skillnad på sportdryck och energidryck ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002

Vad är det för skillnad på sportdryck och energidryck ?

Stog i matkön och fick se uppmaningen om att man var tvungen att visa lägg om man var under 18 år för att köpa energidryck. Men det var helt okej att köpa sportdryck om man var under 18.

Jag som trodde det var en och samma sak mellan dom två. Så vad är det för skilland på energidryck och sportdryck igentligen ?

Fundersam.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av liv&helvete:

http://img233.imageshack.us/img233/1788/skillnad.jpg

Stog i matkön och fick se uppmaningen om att man var tvungen att visa lägg om man var under 18 år för att köpa energidryck. Men det var helt okej att köpa sportdryck om man var under 18.

Jag som trodde det var en och samma sak mellan dom två. Så vad är det för skilland på energidryck och sportdryck igentligen ?

Fundersam.

Utan att orka kolla upp innehållsföreteckningarna så är väl sportdryck (typ dendär Isonånting) inte mer än vatten, socker, salt och lite smakämnen. Energidrycker (typ Red Bull) innehåller bl.a. koffein taurin m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Gainomax räknas nog t.ex som sportdryck. Energidryck är ju spetsad sockerdricka (koffein bl.a.) Gainomax har väl ett hyffsat proteininnehåll om jag inte misstar mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Förra månaden stod det två grabbar i 14-15 års åldern utanför Willys här i stan och frågade om jag kunde köpa ut Rockstar Cola åt dom (Energidryck). Sorgligt

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Everwhite:

Förra månaden stod det två grabbar i 14-15 års åldern utanför Willys här i stan och frågade om jag kunde köpa ut Rockstar Cola åt dom (Energidryck). Sorgligt

HAhaha

Men dom får skylla sig själva för att dom inte kände några gränser för hur mycket dom skulle dricka då dom kunde köpa ut själva... Inget ovanligt med killar som drack runt 6-7 burkar under några få lektioner och var helt slut efter det.

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Är väll å andra sidan bara gå till närmaste IT-Café om dom det är i städer det handlar om för där lär väll inte dessa regler följas, inte i min stad iaf

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Aug 2009

Det är även mycket mer socker i energidryck, om man inte räknar med lightprodukterna..

Vi tar ett exempel:

En Rockstar motsvarar alltså 6 st amerikanska sockerbombsmunkar.

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Hej diabetes.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Kidsen får väl bli koffeinberoende som oss andra, med hederligt svart kaffe.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Aug 2009

Iskaffe är bland de godaste kaffedryckerna som finns, nom nom.

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit