MSI Geforce GTX 560 Twin Frozr i tysk webbutik

Permalänk
Melding Plague

MSI Geforce GTX 560 Twin Frozr i tysk webbutik

En tysk återförsäljare går händelserna i förväg och lägger upp MSI Geforce GTX 560 Twin Frozr i sortimentet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt om prestandan motsvarar priset.

Hoppas på ett svar från AMD på 6950 priset, ett priskrig vore skoj!
Men blir väl bara mindre minnesvolym

Permalänk
Medlem

Det som jag tycker är bra med Nvidias är att dem tillåter de olika tillverkarna att komma med sina egna grymma kylare direkt vid säljstart. AMD väntar ju några månader.....Trist.

Hoppas på priskrig!!!!

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Det som jag tycker är bra med Nvidias är att dem tillåter de olika tillverkarna att komma med sina egna grymma kylare direkt vid säljstart. AMD väntar ju några månader.....Trist.

Hoppas på priskrig!!!!

Dock så är ju referenskylaren på 580/570 grymt bra så det skulle vara kul om det kommer referenskort också. Alla vill ju inte ha en kylare som "bara" rör runt varmluft i lådan.

Det ska bli spännande att se vad kortet levererar, då kanske Mr, GTX260 får flytta på sig.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

What is the point?

Har inte riktigt förstått varför de här korten finns. 580 var ju som 480 borde varit, och 570 är ett nerbantat 580, likaså 480. upplys mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

What is the point?

Har inte riktigt förstått varför de här korten finns. 580 var ju som 480 borde varit, och 570 är ett nerbantat 580, likaså 480. upplys mig

budget gamern kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

What is the point?

Har inte riktigt förstått varför de här korten finns. 580 var ju som 480 borde varit, och 570 är ett nerbantat 580, likaså 480. upplys mig

Är ju i detta prissegmentet volymförsäljningen finns, snarare frågan varför de dyrare korten exsisterar ur ren krass säljsynpunkt. Om man vill hårddra det.

Permalänk
Medlem

Känns som om nvidia försöker presentera detta som en ny generation.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Det som jag tycker är bra med Nvidias är att dem tillåter de olika tillverkarna att komma med sina egna grymma kylare direkt vid säljstart. AMD väntar ju några månader.....Trist.

Hoppas på priskrig!!!!

Tänkte säga samma sak.

Egentligen är det väl ännu värre; det verkar ju som att AMD vägrar tillåta tillverkarna att ens visa upp sina alster innan releasedatum, vilket kan tyckas mycket dumt. Det är ju smartare att locka folk innan det är dags. Men AMD är inga stjärnor på marknadsföring, tyvärr...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Jag ser gärna ett jämförelse test med detta kort i SLI mot HD6950 CF asap skulle precis trycka på beställknappen igår, när jag ramlade över informationen om detta kort. det kommer ju med stor sannolikhet bli nästan identiska priser (om inte 6950 sänks pg.a av 560 kortet) fick infon idag av en ÅF att 560 kommer kosta ca 2100:- plus moms
så det blir till att vänta med datorköpet.