Permalänk
Proshop.se

Proshop

Hej alla sweclockers medlemmar,

Då vi är nya på den Svenska marknaden tänkte vi ta möjligheten att presentera oss här i forumet samt
ta emot positiv och konstruktiv kritik om webbplatsen, servicen, sortimentet och svara på frågor.
Frågor om enkla beställningar/produkter/serviceärende och liknande hänvisas till supporten på
08-500 870 30 eller Support@proshop.se, för snabbt och specifikt svar.

Proshop er Danmarks äldsta och största online handel inom IT och hemelektronik. Vår start den 11/1-11 i Sverige är ett första steg i en större internationaliseringsplan. I de länder vi öppnar i kommer vi att ha en lokal strategi. Det vill säga att vi kommer att samarbeta med lokala leverantörer, med ett lokalt anpassat sortiment och på det lokala språket.

Det betyder att vi i Sverige erbjuder en svensk site, med svenska priser och med tillgång till svensk kundsupport. Om du som kund har behov av att returnera en vara kan det göras till våran adress i Sverige. Här har vi ett lokalt returvarulager som drivs i samarbete med en lokal svensk partner.
På längre sikt förväntar vi etablera ett eget lager i Sverige.

Vi har ett stort urval av datorer OCH delar för er som föredrar att bygga själva, En nyhet på sidan är våran konfigurator som tillåter dig att komponera din egna ultimata stationära utan att bygga den själv!
http://www.proshop.se/customPCBuilder/

Vi ser fram emot att höra era åsikter på hur vi kan förbättra oss.

Kontaktuppgifter:
http://www.proshop.se
Proshop
Datavägen 31 -----> Adress är endast för retur och reklamation av varor per post
436 32 Askim
Sverige
Mail: Support@proshop.se

Telefon Support: 08-500 870 30
Öppettider för telefoner:
Utanför öppettiderna hänvisas det till mailen

Måndag-torsdag: 9:00 till 16.30
Fredag: 9:00 till 16:00
Lördag: Stängt
Söndag och helgdagar: Stängt

Med vänlig hälsning

Angelica Wahlberg.

Permalänk
Medlem

Datavägen?

Hade varit perfekt om det varit datorvägen

Dock önskar jag er välkomna, roligt med nya "ansikten" på forumet. Får kolla igenom eran sida när man tagit sig hem för dagen

Edit: Kollade lite snabbt, sidan verkar trevlig och lättnagiverade, gillade också era "scroll bars" för att sortera bland varor och att hela sidan inte behöver laddas om för det. Mycket trevligt!

Välkomna!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Datavägen?

Hade varit perfekt om det varit datorvägen

Dock önskar jag er välkomna, roligt med nya "ansikten" på forumet. Får kolla igenom eran sida när man tagit sig hem för dagen

Välkomna!

Såg det jag också! är ju ett stort plus liksom

Välkomna iaf! Ska kolla igenom hemsidan och se vad ni är för ena ^^

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

SHG minns man ju.
Hoppas det inte är ett ett namn bara.

Permalänk
Moderator
Moderator

Hej Proshop, kul att ni kom hit.

Som första kund att rapportera in i tråden, så är jag nöjd med mitt köp av en Logitech G27.

Det enda som jag har att anmärka på är emballeringen som inte existerade och då G27 inte paketeras med stagande frigolit inuti kartongen från Logitech så var jag lite fundersam men allt fungerade bra så jag är nöjd och köper gärna igen från er.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

SHG minns man ju.
Hoppas det inte är ett ett namn bara.

Vad menar du?

edit: http://www.shg.dk/ är det också proshop(.dk) ?
Exakt samma design där som proshop.se ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vad menar du?

edit: http://www.shg.dk/ är det också proshop(.dk) ?
Exakt samma design där som proshop.se ...

Proshop köpte upp Shg vilket höll på att kursa.

Permalänk
Medlem

Då vart det inte så komplicerat Proshop.dk äger shg.dk och proshop.se

Permalänk

Jag skulle köpa ett par hörlurar på DustinHome (AKG K 242 HD) och lagt en beställning men valde att vänta att betala tills varan kom i lager, nu idag så ändrades leveransdatumet från den 11/3 till den 31/3, de kostar 1000kr (studentrabbat) och givetvis med fri frak men jag vet inte om jag orkar vänta till slutet på månaden så jag kollade prisjakt var de var billigast annars var på Proshop där de kostar 1124kr med frakt vilket inte är fasligt mycket dyrare dessutom så har de tre i lager men dock så hade de inte direkt högsta betyg på prisjakt (6.7/10) där många klagade på leveranstider (3 veckor osv).

Så nu frågar jag er andra swec:are: Vågar man lita på proshop och att de håller en rimlig leveranstid? Jag har ingen lust att avbryta min order på dustin samt betala 124kr extra bara för att få lurarna några ynka dagar tidigare (eller kanske t.o.m. senare) än på Dustin.

Annars får det nog bli http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=K240S vilket är samma pris som på dustin, de har i lager och det är ju samma lurar bara färgen som skiljer och att 240 har avtagbar/utbytbar kabel. Så vad säger swec, vågar man gå på proshop, ska man orka vänta ut dustin eller ska man köpa den svarta modellen istället på cyberphoto?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Beställde en hel dator i delar här ifrån, tog 2 veckor fast att de stod 3 dagar.. Sen så var graifkkortet pajj och nu säger supporten att de med allra största sannolikhet kommer ta dem 3-4 veckor att skicka till danmark(där de har lager) och sen kontrollera kortet..Riktigt näjs..

Sen kan du glömma att du kan kontakta supporten för att få reda på saker om lagret i danmark, reklamationens status osv för allt de sker i som sagt i Danmark och dem kan tydligen inte ringa och fråga dom.. de är för mycket jobb eller nåt..

Och de bästa av allt i mailet du får med bekräftelsen att dina varor skickats ut står de "Dröjer leveransen så ska du genast kontakta transportföretaget det brukar hjälpa" transportföretaget i fråga heter "GLS" och är ett budget företag för billig frakt. Min order delades upp i tre paket som fastnade på 2 olika ställen i några dagar sådär.. gött

Ska ni köpa nåt för några hundralappar billigare och orkar vänta 1-2veckor + kass support så är Proshop bra

Permalänk
Medlem

Mardrömmen fortsätter..

Grafikkortet var pajj, Proshop tvingar kunderna att skicka in som företagspaket innan 16:00 för 200kr. Kortet är inne hos dom dagen efter, men inget händer på en vecka. Under tiden ringer jag och frågar men de säger att de är normalt och de kan ta 1 vecka att skicka produkten till Danmark där den testas. Igår fick jag reda på att paketet tappats bort, men att de hittat det igen och lovar att skicka det idag 1.5 vecka senare.. Nu återstår bara 3 dagar frakt till Danmark och 3-4 veckors RMA.. Herrejävlar akta er, detta har varit en madröm sen dag 1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Proshop:

Proshop
Datavägen 31
436 32 Askim
Sverige

KUNGLIGT!
Ska beställa något av er enbart pga det!

Dessutom är ni ju billiga!

Permalänk
Medlem

Köpte ett externt HDD chassi av Proshop, och var, om jag får säga det själv, väldigt misstänksam först, men det mesta är positivt!

Dock så finns det ett minus, det första, det tog en bra stund för paketet att komma, trots att ni skrivit 1 - 3 dagar, tog runt 1 vecka, sen så var paketet inte det minsta emballerat. Kanske inte är så viktigt då det endast va ett chassi, billigt dessutom, men ändå något att tänkta på

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Mardrömmen fortsätter..

Grafikkortet var pajj, Proshop tvingar kunderna att skicka in som företagspaket innan 16:00 för 200kr. Kortet är inne hos dom dagen efter, men inget händer på en vecka. Under tiden ringer jag och frågar men de säger att de är normalt och de kan ta 1 vecka att skicka produkten till Danmark där den testas. Igår fick jag reda på att paketet tappats bort, men att de hittat det igen och lovar att skicka det idag 1.5 vecka senare.. Nu återstår bara 3 dagar frakt till Danmark och 3-4 veckors RMA.. Herrejävlar akta er, detta har varit en madröm sen dag 1

Snabbhet är inte Proshops starka sida, sitter i liknande situation som dig. Använder ångerrätten och fick först skicka företagspaket till dem för 290kr sedan ska de skicka upp allt till centrallagret i Danmark som tar cirka en vecka.
Sen när returen är godkänd så antar jag att pengarna kommer ta 3-7dagar för att betala tillbaka.

Visst är detta godkänt men i fortsättningen så kommer det vara de stora svenska Inet eller Dustin som gäller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Snabbhet är inte Proshops starka sida, sitter i liknande situation som dig. Använder ångerrätten och fick först skicka företagspaket till dem för 290kr sedan ska de skicka upp allt till centrallagret i Danmark som tar cirka en vecka.
Sen när returen är godkänd så antar jag att pengarna kommer ta 3-7dagar för att betala tillbaka.

Visst är detta godkänt men i fortsättningen så kommer det vara de stora svenska Inet eller Dustin som gäller!

Glömmer de bort ditt paket i Sverige kommer det ligga där tills du säger att de är borta

Permalänk

De har inte skrivit något i denna tråd eller ens varit inloggade sedan denna tråden skapades. Känns inte som att de bryr sig så mycket om att synas på forumet, konstigt?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

De har inte skrivit något i denna tråd eller ens varit inloggade sedan denna tråden skapades. Känns inte som att de bryr sig så mycket om att synas på forumet, konstigt?

Någon har läst vad jag skrivit här och på Pricerunner i alla fall För min RMA godkändes 5 minuter efter det kommit in hehe, fick till och med pengarna tillbaka så jag kunde beställa ett nytt grafikkort på Alina och åka o hämta samma dag. Skönt!

Permalänk
Medlem

Gillar er aggressiva prissättning!

Trevligt med fler butiker i Sverige även om ni är Danskjävlar

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Snabbhet är inte Proshops starka sida, sitter i liknande situation som dig. Använder ångerrätten och fick först skicka företagspaket till dem för 290kr sedan ska de skicka upp allt till centrallagret i Danmark som tar cirka en vecka.
Sen när returen är godkänd så antar jag att pengarna kommer ta 3-7dagar för att betala tillbaka.

Visst är detta godkänt men i fortsättningen så kommer det vara de stora svenska Inet eller Dustin som gäller!

Uppföljning: Har fortfarande inte fått mina pengar från mitt återköp. Har mailat några gånger och fått svar men har inte ens fått veta om mitt återköp är godkänt ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Uppföljning: Har fortfarande inte fått mina pengar från mitt återköp. Har mailat några gånger och fått svar men har inte ens fått veta om mitt återköp är godkänt ens.

Proshop verkar vara skit helt enkelt. Bättre o betala ett par hundra extra helt enkelt. Hade tänkt att handla därifrån denna vecka men ingen Rookieshop för min del.

Permalänk
Medlem

Kontaktuppgifter:
http://www.proshop.se
Proshop
Datavägen 31 -
Angelica Wahlberg.[/QUOTE]

ännu en i captech familjen

Permalänk

Funkade riktigt bra. Beställde ett moderkort, ni var billigast, och det tog 2 arbetsdagar innan jag fick det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt första paket från proshop idag, först å främst blev ordern splittad i två paket varav det andra inte registrerats ens i DHL-systemet trots att paketen skickades samtidigt enligt proshop. Så när jag hämtar ut det vad ser jag? Jo, de har slagit in min DVD-läsare och SSD som en jäkla julklapp, inget skyddande paket whatsoever, inga plstbubblor eller dylikt, så självklart när jag öppnar paketet ser man på märkena att något tyngre legat på och kartongerna är skrynkliga, man ser klar och tydligt att SSD-lådan pressats in i DVD-kartongen, ändå så kostade frakten 100kr! Har svårt att tänka mig att jag använder proshop igen. Hoppas bara de ´skickar mitt chassi nån gång så att jag kan kolla om SSDn är vid liv.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om Proshop höll sig aktiva här i forumet. Känns inte så jätte seriöst nu när dom inte svarat på mer än 8 månader i tråden.

Permalänk

Gjorde en chansning idag och beställde ett Logitech G930 Gaming Headset från Proshop då det var den enda butiken som i princip hade det. Blir lite orolig när dom totalt skiter i sin tråd här på Sweclockers och det är många som klagar på att lagerpersonalen är slarviga som fan.

Vi är lite fina i kanten så tänk på språket!
Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag har erfarenhet med transportföretaget GLS inom vår egen bransch (inom Tyskland, Frankrike, Danmark och Holland) och kan bara varna om detta skämtföretag. Leveranser blir levererade till grannar, varor försvinner "mysteriöst", de är slöa, en del chaufförerna är otrevliga mot kunderna och deras tracking är under all kritik.

Vi bytte till FedEx så snart vi kunde skriva på papper. Mitt råd är att - Håll er borta från alla företag som använder GLS. De må vara billiga, men anledningen är att deras verksamhet är bland det värsta jag varit med om.

Jag tycker om Proshops priser, men det behövs en servicerevidering innan det kan bli aktuellt att handla där. Anställ kompetent lagerpersonal, byt speditions/logistikpartner och visa aktiv respons på diskussionsforum som dessa.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Fick hämta mitt paket på närmaste DHL-center och allt var som det skulle.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tycker deras hemsida är ganska krånglig, designen är inte det finaste heller.

Visa signatur

=)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Butikens representant verkar inte vara aktiv och därför låser vi tråden.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015