Permalänk
Medlem

Kylfläns på minne

Införskaffade lite nya delar till min dator nyligen, bland annat ett Asus P8P67pro moderkort, Corsair Dominator minne och en Noctua NH-D14 cpu kylare.
Nu är problemet att cpu kylaren går över de två första minnes platserna vilket gör att jag inte kan sätta minnena (2x4gb stickor) så att jag kör dual channel.
Så min fråga är om jag kan ta av den kylflänsen som sitter uppe på minnena utan att behöva oroa mig för minnena. Det handlar nämligen bara om ca 3mm för att jag ska kunna sätta minnena där jag vill och tar jag av kylfänsen på ovansidan av minnet så går det.
Jag bryr mig inte om det minskar livslängden på minnena något då jag kommer köpa nya om ett par år förmodligen. Tänker inte klocka minnena heller och har för övrigt relativt bra kylning i datorn.
Minnena det handlar om är http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:3197925

Permalänk
Avstängd

sitter det inte skruvar där uppe som du bara kan skruva av så du får av flänsarna??

Permalänk
Medlem

Jo, jag kan ta av dem utan problem, vill bara veta om de skulle bli för varma utan eller om det är ok att köra dem utan flänsarna.

Permalänk
Medlem

Det går inte att böja kylflänsen på noctuan lite då? 3mm är inte mycket.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds