Geforce GTX 590 får dubbla GF110 och 1 024 CUDA-kärnor

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 590 får dubbla GF110 och 1 024 CUDA-kärnor

Nvidia sitter inte stilla i väntan på konkurrentens Radeon HD 6990. Istället sägs ett Geforce GTX 590 med dubbla GF110 vara på väg ut från det gröna laget.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillas! Hoppas på bra resultat mot amds 6990

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Det skall bli mycket intressant att se vad detta kort kan leverera samt vad det kan leverera i sli, alltså 2 st av gtx 590!

Men ingen nvidia fanboy kan ju köpa detta kort eftersom det är 2 gpu på kortet så detta nvidia kort vänder sig uppenbarligen till icke nvidia fans haha. Alla tårar man sett från nvidia fans pga radeon 5970 och kommande 6990 och klagomål på att kort med fler än 1 gpu inte räknas.. så komiskt!

Nej prestanda, funktionalitet / pris är det enda som räknas oavsett företag som står bakom produkten!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli intressant!

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk

Exakt vad jag väntat på, hoppas bara EKWB är snabba med block

Permalänk

Har Nvidia gjort dubbla GPU lösningar tidigare?
På samma kort

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Kanske vi får se 3st strömkontakter?

Permalänk

Sweet! Detta kommer bli riktigt kul Titanernas kamp 6990 mot GTX 590 antar båda korten kommer men utrustning för ordentlig överklockning för 300 gränsen är ju bara för standardens skull gör ju inget om korten tar 500w fullt överklockade förutsatt strömförsörjningen är dimonsionerad för det.

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Kanske vi får se 3st strömkontakter?

Hoppas det, man vill ju inte vara handikappad till nerklockade GPU'er och plötsligt märka att det inte ens går att få upp dem

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Har Nvidia gjort dubbla GPU lösningar tidigare?
På samma kort

Ja andra gen GTX 295 hade två GPU på en pcb
Och GX-2

Men jag tror Antilles kommer vara snabbare. Kräver inte lika mycket ström som GTX 590 kommer göra.
Bra att dom tar fram ett kort som går att jämföra med iaf.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Ha ha stackars Amd fans !
(hm lite väl elakt )
bra med konkurans kommentaren åvan beror på tjafset om strömförbrukning & att dom aldrig kan använda 110 chipet men får se till vilken strömförbrukning & billigt lär det ju inte bli.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Där ser man, det blev två gf110 iaf

Permalänk
Medlem

det är bara det att det säkert kommer kosta som två och ett halvt 580

Permalänk
Medlem

"källor uppger till sweclockers"

Är det källor som skiljer sig från Fudzillas löjligt opålitliga "källor" eller är det här något man faktiskt kan skriva ner under "troligtvis sant"?

Om PCIe 2.0 står sig med sin gräns på 300w så ser jag inte hur Nvidia skulle kunna komma att slå Antilles, om nu det senare går på fulla 300w.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Tyvärr så kommer hd6990 att vara betydligt billigare och kanske t.o.m ha bättre prestanda pga att nVIDIA tvingar klocka ner gpu:erna.

Hade annars varit bra med konkurrens, jag berörs dock inte av det då jag väntar på 7*** serien.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk

Lite halv kul, 580 hade ju en spärr för att inte gå över 300w gränsen. Undrar isf hur det blir med detta kortet Skall bli kul att veta!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Avstängd

Inte förvånad..nvidia har gett sig tusan på att slå AMD på fingrarna verkar det som..

Inte intressant för mig dock då jag hellre kör SLi lösning..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

hmm... GTX 580 SLI x4 st. eller behålla min CF 5970 Black Edition om inte 6990 Black Edition är överraskande bra, då blir det CF 6990 B.E !

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Arvidsson:

Sweet! Detta kommer bli riktigt kul Titanernas kamp 6990 mot GTX 590 antar båda korten kommer men utrustning för ordentlig överklockning för 300 gränsen är ju bara för standardens skull gör ju inget om korten tar 500w fullt överklockade förutsatt strömförsörjningen är dimonsionerad för det.

Och kylningen. Den lär nästan ha vattenblock som referenskylare Lär inte finnas någon som köper denna och _inte_ klockar den över 300w-sträcket, annars kan man väl lika gärna köpa GTX 580, för mycket billigare pris.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Har Nvidia gjort dubbla GPU lösningar tidigare?
På samma kort

dom har gjort lite alla möjliga dubbellösningar tidigare. tror första var nästan på 6000-tiden 9800 fanns ju i någon dubbel också. kanske något ur 8serien med. ati gjorde samma sak så prestandatoppen var väl bara dubbla kort ett tag.

rätta mig gärna om jag har fel. men det är inget nytt åtminstone. dom brukar sluka hiskerliga mängder ström ska man ha klart för sig bara.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

dom har gjort lite alla möjliga dubbellösningar tidigare. tror första var nästan på 6000-tiden 9800 fanns ju i någon dubbel också. kanske något ur 8serien med. ati gjorde samma sak så prestandatoppen var väl bara dubbla kort ett tag.

rätta mig gärna om jag har fel. men det är inget nytt åtminstone. dom brukar sluka hiskerliga mängder ström ska man ha klart för sig bara.

För att inte nämna 295an, ser ut att kunna bli en trevlig lösning, förmodligen SVINDYR. Men kommer nog prestera mäktigt bra, som 470 sli kan man ju hoppas.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur det presterar.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

dom har gjort lite alla möjliga dubbellösningar tidigare. tror första var nästan på 6000-tiden 9800 fanns ju i någon dubbel också. kanske något ur 8serien med. ati gjorde samma sak så prestandatoppen var väl bara dubbla kort ett tag.

rätta mig gärna om jag har fel. men det är inget nytt åtminstone. dom brukar sluka hiskerliga mängder ström ska man ha klart för sig bara.

Geforce hade ett dubbelkort redan vid 7800 tror jag

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Kanske vi får se 3st strömkontakter?

hoppas verkligen det! 3st 8pin är rimligt.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att ta 2 sämre kärnor på en högre klock?

Ska bli kul att se vad som händer, men det har ju sagts ganska mycket om nVidia och dubbel GPU...
GTX 460 x2, och nu 590, jag säger inte att det inte blir något av det, men det känns som det har varit väldigt mycket prat och väldigt lite "ren" fakta.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Är det inte bättre att ta 2 sämre kärnor på en högre klock?

Inte om man klockar ner bara för att klara PCI standarden , vilken ingen som klocar bryr sej om

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Men hur mycket över 300w kan man klocka egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskpinnar:

Men hur mycket över 300w kan man klocka egentligen?

Så mycket ditt nätagg och grafikkortets strömförsörjning klarar av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Så mycket ditt nätagg och grafikkortets strömförsörjning klarar av.

Måste kännas surt om man går...över det, dvs bränner halva systemet.
Då blir det definitivt inte billigt , det kan jag lova

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Varför har dom satt gränsen vid 300W när PCI-porten knapt ger någon ström?

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311