Går inte att Flasha Bios GA-P67A-UD7

Permalänk
Medlem

Går inte att Flasha Bios GA-P67A-UD7

Hej!

Har stött på ett "litet" problem

Jag har försökt att Flasha om bios till F6 alt. F7
Men jag får hela tiden fram en ruta där det står "Invalid Bios Image".
Har använt en USB-sticka, det är då jag får fram Invalide bios image..
Provade även att använda Gigabyte´s @Bios, men när den försöker ladda in nya bioset så får kraschar programmet. (@Bios har slutat att fungera..)

Till det roliga. Det gick utan problem att flasha om från F3 till F4.

Har ni någon idee på vad som kan vara knas?

Mvh Robin

Permalänk
Hedersmedlem

Du bör alltid välja det senaste bios som finns eftersom det är det som innehåller alla andra förändringar som är gjorda i tidigare utgåvor.
Finns det olika revisioner på mobot kan det vara att du har fel version av bios till ditt?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du bör alltid välja det senaste bios som finns eftersom det är det som innehåller alla andra förändringar som är gjorda i tidigare utgåvor.
Finns det olika revisioner på mobot kan det vara att du har fel version av bios till ditt?!

Hej!

Vid första försöket till flashning tog jag det nyaste bioset.
Läste sedan på ett Gigabyte forum att om man uppgraderade bios stegvis upp till den nyaste versionen, så skulle man ev. kunna slippa "Invalid bios image"..

Jag har rev.1 och tror inte att det finns någon annan ännu.

Mvh Robin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NaturaL:

Hej!

Vid första försöket till flashning tog jag det nyaste bioset.
Läste sedan på ett Gigabyte forum att om man uppgraderade bios stegvis upp till den nyaste versionen, så skulle man ev. kunna slippa "Invalid bios image"..

Jag har rev.1 och tror inte att det finns någon annan ännu.

Mvh Robin

Har endast GB:s moderkort och har aldrig haft dessa problem när jag uppdaterat deras mobos när jag gjort det med deras Q-Flash.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Näe, Gigabyte gör ju bra saker, första gången jag har problem med deras moderkort.
När jag googlade på problemet så hittade jag bara 2-3 andra som verkar ha haft liknande problem..
Men det står aldrig om dom lyckades lösa det eller ej.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag undrar är varför du vill flasha? Har du problem eller? För du vet väl devisen, rör inte det som fungerar

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Därför :Support "Internal CPU PLL Overvoltage"

Sen har dom gjort lite andra uppgraderingar i tidigare Bios

Permalänk
Medlem

Det löste sig, var någon bugg i nyaste(?) @BIOS.. Laddade hem en annan version, så nu funkar allt klockers