Projekt: Snowy Winter created by MulleEng

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Hmm kanske, får se till nästa bygge. Detta är klart Jag håller på med sista bilderna nu.

Ah där ser man
Ska bli kul å se galleriet !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Hedersmedlem

Här har vi några bilder på slutresultat.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Nice som attan du :'D

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Snyggt det blev!
Får vi inga bilder på den in action?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ManBearPig:

Snyggt det blev!
Får vi inga bilder på den in action?

Ah, bra ide Men det får komma senare idag.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Fint där mulle! Slutresultatet blev riktigt fint!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

respeeeekt!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hade sett bättre ut med Enermax UCCL12 Cluster -120mm fläktar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Hade sett bättre ut med Enermax UCCL12 Cluster -120mm fläktar.

Gnällspik!

Ont: Skitsnyggt klar 5:a från mig

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ant3:

Hade sett bättre ut med Enermax UCCL12 Cluster -120mm fläktar.

Skrivet av Meanis:

Gnällspik!

Ont: Skitsnyggt klar 5:a från mig

Kanske det hade gjort. Ant3: om du har några över så sätter jag gärna i de så vi kan se skillnaden

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Bra att du måla hela nätaggregatet vitt
Riktigt fint Dock stör jag mig på den svarta LG brännaren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LightBlizz:

Bra att du måla hela nätaggregatet vitt

Mm hade sett konstigt ut annars

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Mm hade sett konstigt ut annars

Visst hade det gjort det. Får man fråga hur du gick tillväga? Skruva du loss och löde bort 230v kablarna och lyfte av själva nätaggregatet bara?
Sen tänkte på det, 5,25 platserna. Kan man inte modda dem lite(?) Typ att man sätter en metall skiva eller något över, sen fäster man dvdn och fläktkontrollern med skruv? Blir ju lite mera cleant och ser mera gediget ut med skruv en plastfästen imo. Får ju bort alla "håligheter" då också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LightBlizz:

Visst hade det gjort det. Får man fråga hur du gick tillväga? Skruva du loss och löde bort 230v kablarna och lyfte av själva nätaggregatet bara?
Sen tänkte på det, 5,25 platserna. Kan man inte modda dem lite(?) Typ att man sätter en metall skiva eller något över, sen fäster man dvdn och fläktkontrollern med skruv? Blir ju lite mera cleant och ser mera gediget ut med skruv en plastfästen imo.

Nej, jag handmålade gallret.
Hmm, kanske ändå ska måla Blu-ray'n i vitt eftersom så många klagar Men att skruva fast 5.25 enheterna tycker jag inte är trevligt, jag gillar verkligen snabbfästena. Angående att modda framsidan så vet jag inte riktigt, känns som det är aningen svårt att genomföra.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Nej, jag handmålade gallret.
Hmm, kanske ändå ska måla Blu-ray'n i vitt eftersom så många klagar Men att skruva fast 5.25 enheterna tycker jag inte är trevligt, jag gillar verkligen snabbfästena. Angående att modda framsidan så vet jag inte riktigt, känns som det är aningen svårt att genomföra.

Haha okej då Blu-ray'n.
Får ursäkta mig, mena inte fronten utan sidan på 5,25 buren lixsom.
http://i52.tinypic.com/2va1bat.png
Snabbfästen brukar alltid förklara krig mot mig hur jag än gör

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LightBlizz:

Haha okej då Blu-ray'n.
Får ursäkta mig, mena inte fronten utan sidan på 5,25 buren lixsom.
http://i52.tinypic.com/2va1bat.png
Snabbfästen brukar alltid förklara krig mot mig hur jag än gör

Aha. Men tror du verkligen att det hade blivit bättre, jag betvivlar det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Aha. Men tror du verkligen att det hade blivit bättre, jag betvivlar det.

Aja, var bara en liten tanke. Riktigt bra ändå

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Angående brännaren så brukar det vara ganska lätt att poppa loss plastfronten så det blir enkelt att lacka.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dance:

Riktigt snyggt! Angående brännaren så brukar det vara ganska lätt att poppa loss plastfronten så det blir enkelt att lacka.

Hmm får väl försöka lossa den igen. Så ni blir nöjda.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

http://www.specialtech.co.uk/spshop/customer/Lian-Li-DVD-Cove...

Svåra att hitta nu i Sverige, men skulle passa riktigt bra in.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crossblizzard:

http://www.specialtech.co.uk/spshop/customer/Lian-Li-DVD-Cove...

Svåra att hitta nu i Sverige, men skulle passa riktigt bra in.

Na, det vete tusan. Däremot hade det inte varit fel med en vitlackerad framsida. Men tyvärr så ville fronten på Blu-Ray'n inte gå av. Kändes som om den nästan skulle knaka sönder när jag försökte

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Na, det vete tusan. Däremot hade det inte varit fel med en vitlackerad framsida. Men tyvärr så ville fronten på Blu-Ray'n gå av. Kändes som om den nästan skulle knaka sönder när jag försökte

Det du kan göra annars är ju att montera en täckplåt på släden men typ dubbelhäftande tejp så att den kan flexa lite och trycka till knappen. Om du förstår vad jag menar
då får du en clean framsida iaf. Den sticker ju ut som det är nu, som redan påpekats

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt , älskar vitt =>

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Na, det vete tusan. Däremot hade det inte varit fel med en vitlackerad framsida. Men tyvärr så ville fronten på Blu-Ray'n gå av. Kändes som om den nästan skulle knaka sönder när jag försökte

Höll på att bryta på min Samsung front med förut, satt med en mejsel och försöka få loss den men visst gick det med lite våld (se ganska mycket, det knackade och hade sig..) så. Var dock spännande och se om den fungera igen sen, men visst gjorde den det
Men eftersom min var en sunkig gammal dvd brännare så är det kanske inge man har lust med en Blu-ray.

Skrivet av Blackgoat:

Det du kan göra annars är ju att montera en täckplåt på släden men typ dubbelhäftande tejp så att den kan flexa lite och trycka till knappen.
//BG

+1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LightBlizz:

Höll på att bryta på min Samsung front med förut, satt med en mejsel och försöka få loss den men visst gick det med lite våld (se ganska mycket, det knackade och hade sig..) så. Var dock spännande och se om den fungera igen sen, men visst gjorde den det
Men eftersom min var en sunkig gammal dvd brännare så är det kanske inge man har lust med en Blu-ray.

Nej precis

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Nej precis

Äsh, sluta vara så mesig nu. Fram med brännvinet, polygripen och en mejsel så ska du nog se att saken är biff sen.

Permalänk
Hedersmedlem

No more Blu-Ray

Se upp för det röda ögat...

nej det tar er snart...

Nightshoot by akersholmaren, on Flickr

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem

Like a fair maiden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro