Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Dec 2009

Moderkortet spökar?

Tjo. Nu är det så här att jag har stött på ett problem, jag skulle flytta datorn för skulle till en poläare. När jag hade kopplat ihop allt och skulle starta datorn så gick den inte igång. Vi öppnade chassit och kollade lite och förstod inte vad som var fel. Men sen när vi rörde lite på SATA-kabeln till hårddisken så gick den igång. Jag menar, datorn ska väl ändå starta utan hårddisken? Jag stöter ofta på det här problemet när jag håller på o flyttar datorn till diverse ställen. Är det moderkortet som spökar eller är det någon som har nån annan idé och kanske har stött på samma problem. För varje gång det händer så rör jag lite på den där kabeln och sen går den oftast igång igen. Jävligt skumt om ni frågar mig.

Kom gärna med idéer, tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jun 2009

Är det SATA-kabeln som inte sitter i ordentligt? Har aldrig försökt starta datorn utan hårddisken inkopplad så jag vet inte om det funkar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Dec 2009

Ja, men det finns ju 5 st SATA-portar och ibland funkar det och ibland inte, verkar ju inte som att det är nån specifik som glappar, utan alla är ju glapp i sånna fall.
Tror det ska gå att få igång CPU'n och grafikkortet iaf. Men dom startar inte när den där glappar. Så jäkla skumt så det finns inte P