Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Vad gör man med ca 3000kr?

Hej, jag kommer ihåg tiden som ung och ovetande. Jag fyllde år. Fick massor av cash, och så lanserades den extremt populära konsolen Wii i Sverige. Som sagt var jag ung och ovetande och valde inte att köpa en Xbox utan jag köpte en Wii. Har haft många roliga timmar med den men nu har man tröttnat och den kommer läggas upp på blocket inom snarast. Har mängder av spel så jag förväntar mig minst 3000:-.

Köpte nyligen en dator som jag är supernöjd med. Den består av följande. Fractal Desing R3 chassi, Chieftec 650 watts nitro series nätagg. Gigabyte X58A-UD3R moderkort. Intel i7 950 3.06ghz processor. ATI 6950 grafikkort. 6gb ram Kingston HyperX. 1tb Seagate Barracuda hårddisk. Samt allt annat krims krams som man behöver för en dator. Byggde ihop den själv, fungerar riktigt bra. Supernöjd. Datorn är sval och presterar bra. Har inte klockat något då jag inte har behov för detta. Nåja. Har nu ett stående Wii som tappar värde för varje dag. Så; Vad tycker ni jag ska göra med mina pengar?

Helt öppen för seriösa förslag. Kommer inte skaffa en mobil eller något sådant.

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown City
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Lalingoo:

Hej, jag kommer ihåg tiden som ung och ovetande. Jag fyllde år. Fick massor av cash, och så lanserades den extremt populära konsolen Wii i Sverige. Som sagt var jag ung och ovetande och valde inte att köpa en Xbox utan jag köpte en Wii. Har haft många roliga timmar med den men nu har man tröttnat och den kommer läggas upp på blocket inom snarast. Har mängder av spel så jag förväntar mig minst 3000:-.

Köpte nyligen en dator som jag är supernöjd med. Den består av följande. Fractal Desing R3 chassi, Chieftec 650 watts nitro series nätagg. Gigabyte X58A-UD3R moderkort. Intel i7 950 3.06ghz processor. ATI 6950 grafikkort. 6gb ram Kingston HyperX. 1tb Seagate Barracuda hårddisk. Samt allt annat krims krams som man behöver för en dator. Byggde ihop den själv, fungerar riktigt bra. Supernöjd. Datorn är sval och presterar bra. Har inte klockat något då jag inte har behov för detta. Nåja. Har nu ett stående Wii som tappar värde för varje dag. Så; Vad tycker ni jag ska göra med mina pengar?

Tack!

Spara dom till du vet vad du vill ha.
Hur ska andra veta vad du vill ha?

Asus Z97-A > Intel i5 4690k > Noctua NH-U14S > Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB > Corsair Vengeance LP 8GB > Kingston V300 120GB > Caviar Blue 640GB > Evga Supernova G2 750W > NZXT H440W > Windows 10 Pro 64-bit > Zowie FK1 > Qck Heavy > Corsair Strafe RGB Cherry MX Brown > Logitech G933 > Benq G2320HD > 100/100 Mbit > LG G5 Fraktfritt Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Razec:

Spara dom till du vet vad du vill ha.
Hur ska andra veta vad du vill ha?

Jag vet som sagt inte vad jag vill ha, Notera; Jag är öppen för förslag. Läs!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown City
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Lalingoo:

Jag vet som sagt inte vad jag vill ha, Notera; Jag är öppen för förslag. Läs!

Okej,så mitt förslag är att spara.
Läs!

Asus Z97-A > Intel i5 4690k > Noctua NH-U14S > Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB > Corsair Vengeance LP 8GB > Kingston V300 120GB > Caviar Blue 640GB > Evga Supernova G2 750W > NZXT H440W > Windows 10 Pro 64-bit > Zowie FK1 > Qck Heavy > Corsair Strafe RGB Cherry MX Brown > Logitech G933 > Benq G2320HD > 100/100 Mbit > LG G5 Fraktfritt Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2010

SSD hdd?
ta din flickvän på middag med bio?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009

Bjuder mig på krogen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Eyefinity.

Förvänta dig inget svar utan citat!
Kolla gärna in mitt bygge: http://www.sweclockers.com/galleri/11602-final-aqua-dreamer-b...
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/KaakaaN/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Herregud...
Men jag skulle köpt vattenkylning eller något kul. Men som Razec, spara pengarna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Nov 2010

Aktier ftw!

Phenom 955
Gtx 670

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jul 2010

Spara dom tills du behöver/vill uppgradera datorn eller kringutrustning.
Alternativt köp nåt du vill ha som en massa spel, fler skärmar m.m.
Crossfire om moderkortet klarar det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige / Stockholm
Registrerad
Nov 2006

köp en surfplatta (typ ipad) på blocket?
lägg pengarna på en hobby, eller satsa på nån ny hobby - typ lär dej programmera med en strömsnål pandaboard: www.pandaboard.org
eller starta nått projekt om du är utråkad?

...eller spara pengarna.

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2004

köp ett till 6950 om ditt modekort klara crossfire

980 GTX SC | SB 2500k | GOLD AX 850W | 600T | NH-U9B SE2 | 16Gb XMS3
BF4 - Talandor1
BF3 - Talandor1
BFBC2 - Talandor
Lokalen Admin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Spara eller så kör du en krogrunda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2011

lägg det på något vettigt, Bensin till bilen, Bjud föräldrar på mat elr nått ^^

ett grafikkort, Visst...

Investera i nått skoj, 3000 kr är en räcker till en flygbiljett ^^

Stationär: Rysk Super Maskin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Lalingoo:

Tack!

Du SKALL köpa ett till 6950 och köra crossfire.
Du SKALL köpa en bra processorkylare.
Du SKALL klocka skiten ur allt som går att klocka.

Nej just ja, ditt nätagg kommer inte att klara detta.

Hmm.... Köp en krysslåda, en XBOX alltså....

1. i5 2500K@4,6 på NH-D14 - 16GB 1600 - GTX680 SLI - 830/256 - HX750 - XL2720T - mus? - Ducky med bruna.
2. MBA 13"
www.eyeballers.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kullavik
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Lalingoo:

Tack!

vad sägs som crossfire

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Xbox? Haha tröttnade första månaden....

Kolla gärna in mitt bygge: http://www.sweclockers.com/galleri/11602-final-aqua-dreamer-b...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Konichiwa:

Xbox? Haha tröttnade första månaden....

Men läs mellan raderna eller kom med något konstruktivt istället för att berätta om ditt liv.

1. i5 2500K@4,6 på NH-D14 - 16GB 1600 - GTX680 SLI - 830/256 - HX750 - XL2720T - mus? - Ducky med bruna.
2. MBA 13"
www.eyeballers.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av bondenpaavo:

Men läs mellan raderna eller kom med något konstruktivt istället för att berätta om ditt liv.

Har gett förslag (:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Konichiwa:

Har gett förslag (:

Jag håller med.

Eyefinity är ett utmärkt förslag!

2. MBA 13"
www.eyeballers.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av bondenpaavo:

Jag håller med.

Eyefinity är ett utmärkt förslag!

Förlåt om du tog illa upp innan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Spara pengarna. Det verkar märkligt att anstränga sig för att ta reda på vad man kan lägga sina pengar på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Konichiwa:

Förlåt om du tog illa upp innan

No worries. Game on!

2. MBA 13"
www.eyeballers.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

crossfire, ssd eller spar pengarna. Känner du att du inte behöver något så spar pengarna. Man behöver inte spendera pengarna för att man har dem i fickan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2010

När du väl hittar något som du verkligen vill ha så kan nog dom 2k vara till större nytta än om du skulle köpa något nu bara-för-att.

Asbra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006

Ta en runda i Ikea, man hittar alltid något man vill ha där, kanske inte särskilt bra kvalité på sakerna men..

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jun 2010

Köp dig en Longboard! Bland det bästa som finns Annars skulle jag nog köpt en SSD och sparat pengarna.

Bärbar: 13" MacBook Pro Retina - 3.1 Ghz i7 - 16 GB 1867Mhz RAM - Intel Iris 6100 1,5GB - 512GB SSD - OS X 10.10.5
Playstation 4 2 x DualShock - Spelar COD:AW, BF4, GTA V etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av ante17__:

Köp dig en Longboard! Bland det bästa som finns Annars skulle jag nog köpt en SSD och sparat pengarna.

HAHA! Sålde nyss min longboard. Fick 2000 för den Detta var pengar som gick till datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Lalingoo:

HAHA! Sålde nyss min longboard. Fick 2000 för den Detta var pengar som gick till datorn.

WHAAT!? Vad var det för någon då?

Bärbar: 13" MacBook Pro Retina - 3.1 Ghz i7 - 16 GB 1867Mhz RAM - Intel Iris 6100 1,5GB - 512GB SSD - OS X 10.10.5
Playstation 4 2 x DualShock - Spelar COD:AW, BF4, GTA V etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av ante17__:

WHAAT!? Vad var det för någon då?

En Fibretec Bamboo 960 som har randall 180 truckar, Orangatang 4President 80A hjul, SKF longboard kullager. Fungerade jättefint. Alla som testade den var mycket glada i den. Dock så åker jag inget numera.
Kul så länge det varade.