PCB Distribution tar upp Gainward

Permalänk
Melding Plague

PCB Distribution tar upp Gainward

Grafikkort från Gainward kan bli en betydligt vanligare syn hos svenska återförsäljare. PCB Distribution tar in varumärket i sortimentet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

På tiden nu saknas bara lite ram minnen och moderkort tex DFI för klent.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

trevligt. synd att pcb är så förhållandevis dyra, dock.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Gainward är den Nvidia AIB-partner jag gillar bäst så detta var ju onekligen trevliga nyheter! Mer Gainward åt folket!

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt, ett av mina favoritmärken, gainward var kung under nvidias 7*** serie (sista gainward kortet jag hade)

Permalänk
Medlem

Konstigt att de inte började samarbetet tidigare inför gtx580 lanseringen.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Finns det någon annan grafikkortstillverkare på svenska markanden som hur funnits längre än Gainward?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

gainward välkomna tillbaka! Aldrig varit missnöjd med ett av deras kort!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Mycket trevligt, ett av mina favoritmärken, gainward var kung under nvidias 7*** serie (sista gainward kortet jag hade)

Mitt Gainward Bliss 7600GT Golden Sample håller med dig fullständigt!

Permalänk
Medlem

Mitt första egenköpta grafikkort var ett av kompetenta recensenter hyllat kort vid namn Gainward GeForce 7600 GS Golden Sample 256mb GDDR3. Ja, den hette så och var tydligen 1% sämre men billigare än GT korten. Tror det var så iaf

Permalänk
Inaktiv

Kul! Jag inhandlade nyligen ett Gainward GTX 570 GLH som jag förhoppningsvis ska kunna klocka en del. Hoppas på 900 MHz core.

Permalänk
Medlem

Gainward gör bra grejer. Men de är också väldigt bra på att ha åsikter.

Permalänk
Skrivet av Total_Cu:

Gainward gör bra grejer. Men de är också väldigt bra på att ha åsikter.

Dedär lät intressant, utveckla?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Gillar Gainward skarpt, de 2 senaste är GS versioner, mitt 8800gt GS med deras egna kylare e grym

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Medlem

Flera tillverkare att välja emellan är alltid trevligt. Ta nu hem Mushkin och G.Skill snälla!

Permalänk
Avstängd

Gainward har alltid varit en stor favorit. Nästan alla grafikkort jag haft har varit från Gainward.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg hur sur polaren blev när mitt Gainward 8600GTS spöade hans 8800GT
Strulade aldrig och snurrar fortfarande i min morfars burk numera. Helt klart bra nyheter att de syns mer här.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Hade Gainward 7800GS AGP som var helt ok som sitter i morsans burk nu

På min var det inte den fläkten som på bilden för den på bilden kom senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Flera tillverkare att välja emellan är alltid trevligt. Ta nu hem Mushkin och G.Skill snälla!

Ja, lite alternativ till Corsair hade inte varit dumt, även om det inte är något fel på Corsair-minnen förstås, men det är ju tråkigt att nästan inte ha något annat att välja mellan/jämföra med.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Kommer ihåg hur sur polaren blev när mitt Gainward 8600GTS spöade hans 8800GT
Strulade aldrig och snurrar fortfarande i min morfars burk numera. Helt klart bra nyheter att de syns mer här.

Nu skrev du nog fel va?
Finns inte en chans att det kortet var bättre än 8800gt!?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Trevligt med fler valmöjligheter. Men vill se mer minnesmärket jag också!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Nu skrev du nog fel va?
Finns inte en chans att det kortet var bättre än 8800gt!?

Nejdå jag skrev inte fel.
Hade gainwards top-variant (Bliss eller gold-någonting) med 512Mb i minne på det istället för vanliga 256 och efter byte av kylare och lite pillande på klockfrekvenser m.m. så gick det faktiskt bättre. Hans 8800 var ju dock av de sämre varianterna så mot lite bättre 8800-kort fick ju mitt spö. Men han var ändå inte glad över att ha lagt ut 1400kr mer än jag och sen få sämre resultat

Största nackdelen med 8600-kortet var ju 128-bits bussen och det kunde man ju inte göra så mycket åt, men som sagt, med lite justeringar så var det inget att vara missnöjd med.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Själv så hade man denna förut! En Gainward 5700 FX (kortet på bilden är ett annat kort, men samma kylare och samma utseende, almost!)
Fräsig kylfläns va? Haha! Väldigt högt ljud på den dock, fast inte lika högst som de flesta från den tiden..
: P

Kortet och burken den sitter fortsätter att surra och snurra.. Fast inte hemma hos mig

La till bättre bild URL
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Det dyraste grafikkortet jag har köpt i mitt liv var ett Gainward Bliss 7950GT! 3100:- Väldigt bra kort i kvalité.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Jag hoppas detta innebär en breddning av korten på marknaden för oss med bättre kylare etc.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Äh, in med Mushkin istället!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ohhh mitt Gainward 6600GT!! det var fina grejer det. förövrigt sitter det i min systers dator idag :)! gör sitt jobb än fast dock med en helt passiv zalman kylning istället. Mitt första pci-e kort gjorde sig bra med 1gb ramminne, Athlon XP 3200+ (klocka helt okey om jag minns rätt) socket 939 med gigabyte-moderkort med möjlighet för sli mums! och på den tiden drömde man om dubbla kort i sli och en Opteron cpu!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Dedär lät intressant, utveckla?

Jag tror han menar att gainward slutade göra AMD kort då de inte fick ändra på korten så som de ville. De satte dit snabbare minne och överklockade ett billigt kort så det spöade ett dyrare, och det gillade inte AMD. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600, Aorus x570 elite, Asrock rx 5700 challenger, Corsair 32GB 3200MHz (2x16), asus strix, Be qiet dark base pro, 1000GB MX500, Be quiet dark Power pro 11 550W, UGST ultrastar 1000GB, Samsung s27a850t, Windows 10 pro 64bit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrMadMax:

Ohhh mitt Gainward 6600GT!! det var fina grejer det. förövrigt sitter det i min systers dator idag :)! gör sitt jobb än fast dock med en helt passiv zalman kylning istället. Mitt första pci-e kort gjorde sig bra med 1gb ramminne, Athlon XP 3200+ (klocka helt okey om jag minns rätt) socket 939 med gigabyte-moderkort med möjlighet för sli mums! och på den tiden drömde man om dubbla kort i sli och en Opteron cpu!

http://www.njuskalo.hr/image-w450/graficke-kartice/pci-e-gain...

Håller med ^^ Opteron+SLI med 6600GT eller 6800GS Det var fina stuff då!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

grymt nu blev man lite nostalgisk då man läser om gamla kort minns inte exakt då ja tagit diverse preparat i mina ungdoms år så minnet sviktar :P, men dem dyraste korten (grafikkort) är nog bla ett gainward gf3 ti 500 med nåt vivo tjosan , minns inte priset men denna var dyr för köpte det lokalt å var över 1000kr dyrare än på nätet. hercules 9800 pro 256mb kostade mer tror ja nästan 5lök men det var ju senare...

haha sedan detta så har ja istället för att köpa dom värsta korten gått till att tamig fan uppdatera grafikkort såfort det kommer nytt istället så alltid ha en "halvbra" vetefan bättre kanske att köpa rejält varannat-tredje år ?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf