Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
orust
Registrerad
Jan 2010

Reklam?!

Alltså seriöst tycker inte ni världen kommer bli uppäten av reklam? Jag har till och med slutat att se på tv, nu för tiden för det är så oerhört mycket reklam hela tiden. Snart är för fan hela internet också fylld för den delen. Vad tycker ni?

Edit: Fixade ett stavfel..

| Asus P8P67 Pro rev 3.1 | Intel i5 2500k @4.5Ghz | Corsair H50 |
| Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | Asus GTX 970 Strix | Lepa G700M Gold | Samsung Evo 840 120gb SSD system |
| WD Caviar Black 500gb lagring |
| 500GB Seagate Barracuda lagring | Fractal Design Define R5 White Windowed |
| Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Pcie |

Trädvy Permalänk
Korsordsguru
Plats
Göteborg/Uppsala
Registrerad
Apr 2002

Tycker och tycker. Har du någon annan affärsmodell som är bättre? Jag surfar gärna gratis på sweclockers.com i utbyte mot att bli exponerad för reklam. Skulle SweClockers, DN, SvD och andra sidor börja ta betalt för det vanliga utbudet skulle i alla fall inte jag betala för det. Det samma gäller nog många unga som växt upp med internet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

reklamen på tex swec kan man köpa eftersom den inte direkt stör. men på tex youtube där en banner kommer upplängst ned i film rutan kan vara riktigt irriterande och skymma tex översättningar aka subs.

tv har jag oxå slutat kolla på nästan eftersom dom slänger in så mkt reklam och på vissa kanaler är reklam passen riktigt långa.

DaLys: synd att inte alla tv kanaler är gratis oxå eftersom man får se så mkt reklam

Ryzen 1700 @ 3.7ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Öh, vart ser du så mycket reklam?

Bara mentalsvaga individer ser väl på tv (vill du se nyheterna så är svt/svt play ändå reklamfritt) och till din webbläsare kan du gott köra adblock. Reklamen ute i samhället är däremot svårare att komma undan, men det är inte direkt så att den är precis överallt.

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
orust
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Random-person:

Öh, vart ser du så mycket reklam?

Bara mentalsvaga individer ser väl på tv (vill du se nyheterna så är svt/svt play ändå reklamfritt) och till din webbläsare kan du gott köra adblock. Reklamen ute i samhället är däremot svårare att komma undan, men det är inte direkt så att den är precis överallt.

Min adblock funkar inte hela tiden. Får ändå popups staving? till exempel någon sida man kan kolla på serier haha, går ju knappt att kolla på videon utan bli spammad med reklam och popups. Kan hända att jag kollar på Tv1000 då den är reklam fri. Men det väldigt få bra filmer.

| Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | Asus GTX 970 Strix | Lepa G700M Gold | Samsung Evo 840 120gb SSD system |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Är tv1000 reklam? Fri? Huh? Vad är det du försöker säga? Men det väldigt få filmer? Huh?

Förövrigt så känns det väldigt konstigt att du kallar din adblockinstallation för "min adblock". Påminner om barnspråk. "Adblock fungerar inte hela tiden för mig" låter betydligt bättre. Försök hålla någon standard på diskussionen om du vill att någon ska ta dig på allvar är mitt tips.

Varför behöver du titta på tv över huvud taget? Ev. livegrejer sänder svt play och tv-serier, filmer osv. kan såklart också ses på internet.

Att det finns en sida där man kan kolla serier vet jag redan, men tack ändå. Om du försöker säga att popups förekommer ibland: ja, men sök dig till sidorna som inte innehåller popups då? Och när du väl stängt ner dessa popups så behöver du ju inte längre störas av dem.

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
orust
Registrerad
Jan 2010

Är tv1000 reklam? Fri? Huh? Vad är det du försöker säga? Men det väldigt få filmer? Huh?

Förövrigt så känns det väldigt konstigt att du kallar din adblockinstallation för "min adblock". Påminner om barnspråk. "Adblock fungerar inte hela tiden för mig" låter betydligt bättre. Försök hålla någon standard på diskussionen om du vill att någon ska ta dig på allvar är mitt tips.

Varför behöver du titta på tv över huvud taget? Ev. livegrejer sänder svt play och tv-serier, filmer osv. kan såklart också ses på internet.

Att det finns en sida där man kan kolla serier vet jag redan, men tack ändå. Om du försöker säga att popups förekommer ibland: ja, men sök dig till sidorna som inte innehåller popups då? Och när du väl stängt ner dessa popups så behöver du ju inte längre störas av dem.

Du värkar missförstå mig. Jag menar att när du väl tittar på en film så är det ingen reklam. Sen att själva filmerna som sänds är sevärda eller inte är en annan femma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Inte kollat på TV på kanske 2år pga reklam

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004

.

Bara för att han stavar kasst så behöver du ju knappast hacka på honom? Det går att förstå alldeles utmärkt, om du lägger en extra sekund vid särskrivningarna.

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Ja det är inte så att reklamen kommer att minska precis, men det lär dyka upp mer sofistikerad antireklam-filter desto reklamen ökar. Ignorera tvn, skaffa adblock, surfa inte in på tramsiga sajter. Finns det nåt på tv du vill se så går det att lösa på andra sätt. Reklam är inget annat än invasion av ens psyke, ingenting som är självklart "okej", imo.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:s
Registrerad
Jun 2005

Reklamen har tagit över internet helt nu, för några år sedan hade inte ens sweclockers 1 miljon banners överallt som nu och sidor som youtube etc slapp man reklamen på också.

Skulle hellre betala för att slippa reklamen än att köpa deras produkter.

4770K/12gb ram/2 gtx titan-SLI/1000w newton r3/Acer XB270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av gabriel15:

Reklamen har tagit över internet helt nu, för några år sedan hade inte ens sweclockers 1 miljon banners överallt som nu och sidor som youtube etc slapp man reklamen på också.

Skulle hellre betala för att slippa reklamen än att köpa deras produkter.

Jag tycker inte reklamen på Swec stör. Jag har med adblock plus, men har avaktiverat det på Swec. Jag tycker till och med det kan vara relevant reklam, inte sällan man klickar på "deal of the day"-reklam för att se vad det handlar om.

Däremot är det så mycket reklamavbrott i filmer på TV, att jag inte alls besvärar mig med det längre. Får inget flyt alls i en film med avbrott var tionde minut, det sparar mig en TV avgift i alla fall.

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002

Jag kan känna mig lite kluven inför det här med reklam. Vissa gånger så vill man inte ha något alls med reklam att göra. Men sen vill man inte heller missa något. Så frågan är ju vart man ska stå i frågan.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2003

Grattis Random, du är nu en av sweclockers drygaste medlemmar. Vilken jävla idiotattityd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2002

Såg en dokumentär här om veckan som handlade om reklam riktad till barn i USA, vilket är fullt lagligt där. Finns tydligen skolor som säljer reklamplatser i klassrummen och korridorerna, samt låter företag sponsra "friluftsresor" till deras butiker, osv. Aningen sjukt anser jag...

Arbetshäst: AMD PhII X6 1100T@3,9GHz|16GiB DDR3|Gigabyte 890XA-UD3|HD6970 x-fire|Samsung 840Pro|Vattenkyld
HEPC: AMD Fusion E350|6GiB DDR3|NES-chassi|Allt inbyggt, inkl.nätagg|XBMC| NAS: AMD Fusion E450|4GiB DDR3|4TiB RAID-Z|FreeNAS 8.3