Hjälp med att köpa miniräknare från ebay

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Hjälp med att köpa miniräknare från ebay

Hej
Tänkte köpa en ny grafräknare och har spanat in Casio Prizm FX-CG10 men när jag klickar köp och sen ska logga in då står det att jag inte har något registrerat konto men jag kan logga in från förstasidan men då kan jag bara söka på grejer från Chicago och indien :S något som vet varför? Är nog bara antagligen jag som är lite efter

Hej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Står det inte "Register here" eller nåt, när det står att du har något registrerat konto?

My name is legion, for we are many.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Fick en länk på mailen där man reggade sitt konto men skapade ett nytt konto idag och nu fungerar det nya som det ska så verkar bara vara att beställa nu
Någon som vet om man kan spåra paketen från usa på något vis? Ser inte hur man får tag på säljaren så kan inte fråga honom/henne.

Eller det kanske är bättre att köpa en Texas ti-84 från sverige? Casion blir 200-300kr billigare om jag beställer den från ebay men vet inte vilken som är bäst av de 2, antar casion?

Hej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Vissa ger ut spårnummret, öppna den här sidan(tror det är den, minns inte riktigt): http://my.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?MyEbayBeta&CurrentPage=My...
Sedan trycker du på en liten pil till höger om namnet på produkten, sen "View Order Details". Där kan det finnas ett spårnummer.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av bonno:

Fick en länk på mailen där man reggade sitt konto men skapade ett nytt konto idag och nu fungerar det nya som det ska så verkar bara vara att beställa nu
Någon som vet om man kan spåra paketen från usa på något vis? Ser inte hur man får tag på säljaren så kan inte fråga honom/henne.

Eller det kanske är bättre att köpa en Texas ti-84 från sverige? Casion blir 200-300kr billigare om jag beställer den från ebay men vet inte vilken som är bäst av de 2, antar casion?

Om de skickar med ett kollinummer kan du först titta på http://www.usps.com/. Sen när det kommer in till ex Arlanda kan du titta på http://www.posten.se/. DHL och UPS har däremot egen tracking men oftast när det är Ebay USA så brukar jag få paketen med USPS.

Jag tycker själv bättre om Texas men jag har ingen koll på de senaste modellerna.

Coler Master Elite 430 - be quiet! PURE POWER CM BQT L8-CM-630W - Gigabyte GA-Z77X-UD5H v1.0 - Intel Core i5-2400 - Corsair 8GB Vengeance (2x4GB) - Asus GTX 760 DirectCU 2GB - 1x 120GB Crucial mSATA SSD - 2x Team Ultra 120GB 2,5" SSD - 1x 120GB OCZ 2,5" SSD - 1x 240GB Crucial 2,5" SSD - 1x 250GB Samsung 2,5" SSD - Asus DRW-24F1ST - Asus BW-14D1XT - Qpad DX-20 - Corsair K95 RGB MX Brown - Windows 10 x64 / Windows 8.1 x64 / Linux Mint 17 XFCE i386 / Linux Mint 17 Cinnamon i386 / Ubuntu 14.10 i386 / Ubuntu 16.10 amd64
MSI GT73VR GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003

Beställer du från USA eller Indien tillkommer tull och moms, som du kanske vet.

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \