Permalänk

Sugen på billig vattenkylning!

Hej allesammans.
Har en 1055t och ett 6850 jag tycker låter för mycket. Eller rättare sagt, min dator överhuvudtaget kunde varit tystare.
Är sugen på vattenkylning och undrade om nån kunde sätta ihop ett system som kan passa i ett R3 utan modifikationer som tar bort garantier.
Tror ni det är lönt att bara köpa en H50/H70 eller ska man satsa på ett riktigt system?
Mark

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Hej allesammans.
Har en 1055t och ett 6850 jag tycker låter för mycket. Eller rättare sagt, min dator överhuvudtaget kunde varit tystare.
Är sugen på vattenkylning och undrade om nån kunde sätta ihop ett system som kan passa i ett R3 utan modifikationer som tar bort garantier.
Tror ni det är lönt att bara köpa en H50/H70 eller ska man satsa på ett riktigt system?
Mark

Du kan inte byta kylare på ett grafikkort utan att bryta garantin.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Du kan inte byta kylare på ett grafikkort utan att bryta garantin.

Jag syftar på chassiets garantier. Inget dremlande för min del.
Följer Powercolor referens PCB?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Jag fick hem min H70 (tillsammans med 2 stycken Gentle Typhoon 120mm-fläktar) igår, och installerade den idag. Än så länge är jag riktigt nöjd. Den är tyst, kyler riktigt bra. Ligger på 40 grader~ under 'normal load' och då snurrar fläktarna på knappa 800-900 RPM. Det optimala vore ju att införskaffa 'riktig' vattenkylning, dock är jag lite mesig av mig och vill inte ge mig in på saker som jag inte är 110% säker på att jag klarar av.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Hej allesammans.
Har en 1055t och ett 6850 jag tycker låter för mycket. Eller rättare sagt, min dator överhuvudtaget kunde varit tystare.
Är sugen på vattenkylning och undrade om nån kunde sätta ihop ett system som kan passa i ett R3 utan modifikationer som tar bort garantier.
Tror ni det är lönt att bara köpa en H50/H70 eller ska man satsa på ett riktigt system?
Mark

Jag hade byggt ett system, jag ångrar lite att jag inte gjorde det utan köpte h70, och har nu moddat den.
Beror ju om du har ork och tid att sätta dig in i det hela.
He he he annars kan du få köpa min moddade h70 så kan jag bygga system från början

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Du kan inte byta kylare på ett grafikkort utan att bryta garantin.

Skrivet av Phasio444:

Jag hade byggt ett system, jag ångrar lite att jag inte gjorde det utan köpte h70, och har nu moddat den.
Beror ju om du har ork och tid att sätta dig in i det hela.
He he he annars kan du få köpa min moddade h70 så kan jag bygga system från början

Haha okej
Går det att få ett system runt 1000 kronor som inte suger dase?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Tveksamt, då är det nog H50/H70 som gäller... Har du inte överklockat så räcker dem gott till. Kör man med motstånden så finns det en chans att man överlever oljudet från originalfläktarna.
Du kan köpa en h50 samt en gentle typhoon 1850 rpm om du är på sträng budget.

Permalänk
Medlem

Om du vill kyla grafikkort och processor kan du omöjligt skaffa vatten för 1000kr. det går på minst 2000-2500.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Haha okej
Går det att få ett system runt 1000 kronor som inte suger dase?

Som sagt behöver du minst dubbelt så stor plånbok för en riktigt vettig vattenkylning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om du är intresserad av riktig vattenkylning behöver du minst 1500:- för en loop till bara CPU, och kanske 2500:- för en loop till CPU + GPU.

Annars är det vettigaste att byta CPU-kylaren till en Thermalright Silver Arrow och grafikkortskylaren till en Accelero Xtreme. Det presterar ungefär som en halvbra vattenkylning

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Okej. Håller mig nog till luft då. Hur presterar den fetaste 700 kronors Noctuan (glömt namn) i förhållande till H70/H50?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Okej. Håller mig nog till luft då. Hur presterar den fetaste 700 kronors Noctuan (glömt namn) i förhållande till H70/H50?

Ungefär lika bra som när H70 har två Scythe GT @ 1850rpm, men tyst som en mus. Däremot finns det en viss Thermalright Silver Arrow som är ca 5% bättre än noctuan, fast till samma pris, och enligt mig mycket snyggare färger(Blått och vitt ist för beige och vinrött )

http://www.inet.se/artikel/6308733/thermalright-silver-arrow-...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha garanti på chassit? ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Varför vill man ha garanti på chassit? ;p

Hahaha, Bra sagt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Varför vill man ha garanti på chassit? ;p

Så att man kan få ett nytt när det blir överkörd av en lastbil? HALLÅ?!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av partynikko:

Varför vill man ha garanti på chassit? ;p

Jag syftade på att jag inte skulle behöva dremmla bort en massa, så jag förmodligen kommer slinta och kapa ett fett jack i moderkortsplåten.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Avstängd