Officiella Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad-tråden

Permalänk
Skrivet av Klockans:

Jaha, hade för mig att det inte skulle vara några konstigheter med de här killarna. =/
När börjar betan för vanliga pre-orders?

Det är bara folk med Digital Deluxe som får delta i sista betan, som varar fram tills release.

Permalänk
Skrivet av Bokhylla2000:

Det är bara folk med Digital Deluxe som får delta i sista betan, som varar fram tills release.

Jag köpte dendär digital deluxe nu hur gör jag för att få betan eller är det försent?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag köpte dendär digital deluxe nu hur gör jag för att få betan eller är det försent?

Kommer någon gång innan dygnet är slut i amerikat, alltså senast inatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Kommer någon gång innan dygnet är slut i amerikat, alltså senast inatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej jag fick det som en gåva på steam men det borde inte påverka va? kommer det något på mailen eller?
Men kommer la bli svårt att få ner spelet idag om alla får tillgång samtidigt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sitter 1000 pers RO2-steamchatten nu, därav mycket TW-folk. Inte långt kvar nu

Skrivet av steamchatten:

22:26 - [ò_ó] Mr. Zips: Yosh, so that people can stop bugging me about this: Will the beta show up automatically in people's Steam list or will a restart be required for it to show up once it is live?
22:27 - [TW]Yoshiro: In theory it should show up
22:27 - [TW]Yoshiro: in actuallity they might have to restart
22:28 - [TW]Yoshiro: We are working on finishing up the final touches on the RO 2 DDE beta

Permalänk
Medlem

I'm there!

Permalänk

Blir det något av betan eller dagen är ju snart slut .?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

TW är ju baserat i Georgia (alltså CET -6), så de har till klockan 06:00 svensk tid på sig

Permalänk

Fan jag som tänkte man kunde få testa lite idag men då blir det till i morgon då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Spelade nyss beta, men helt plötsligt stannade våran t-34?

Till våran stora förvåning har vi lyckats köa ihjäl våran chaufför som ligger under tanken.

Permalänk
Medlem

Får inte upp en enda server(är i thailand) Finns det inga asiatiska servrar? Single player fungerar inte heller.Kommer bara upp ngra snabba laddningsbilder och sen kommer jag tillbaka till difficult settings menyn igen?

Uppdatering: Single player fungerar visst inte i Beta`n. Lösning på serverproblemet http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=57582

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Då har man iallafall köpt spelet, men sket i digital deluxe edition, även om betan var lockande...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Hade helt missat att det var beta på g.

Såg en add på steam att man fick beta testa om man köpte deluxe, slog till direkt, roligt som fan, men man har ju lite att lära =P

Permalänk

Är jag blind eller hur får jag betan? Jag har digital deluxe
Edit jag var tydligen blind. Vi får ta o få ihop en grupp från sweclockers ikväll eller?
Edit
jag får ganska så låg prestanda jag får köra på Medium/low på det mesta och i 1280x960. Är det ramminnet som är den svaga punkten.
AMD athlon IIx4 3ghz
2gb ram
Och ett 4770 512
Muspekarn hoppar även runt i server browsern är det så för er också?.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Spelade nyss lite. Fick kanske 1 kill.. Måste vänja mig vid kontrollerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Muspekarn hoppar även runt i server browsern är det så för er också?.

Är någon bugg med browsern, får extremt låg fps i den.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Vi i Sweet har en server uppe nu, öppna konsolen och skriv

open 212.187.208.214:7777

(så ni slipper server browsern) så är ni inne!

Permalänk

köpte mig den där deluxe versionen, men får bara att själva spelet "this game is currently unavailable. Please try again at another time."

visst det är beta, allt krånglar säkert nu, men vad jag har sett runt om i game forum, så verkar ingen få detta problem? ska man få en key eller dylikt? känns lite segt om man har köpt denna version och så ska det ej funka.

hoppas någon vet hur man kan fixa detta.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av hankypants:

köpte mig den där deluxe versionen, men får bara att själva spelet "this game is currently unavailable. Please try again at another time."

visst det är beta, allt krånglar säkert nu, men vad jag har sett runt om i game forum, så verkar ingen få detta problem? ska man få en key eller dylikt? känns lite segt om man har köpt denna version och så ska det ej funka.

hoppas någon vet hur man kan fixa detta.

mvh

Betan finns i spellistan som ett eget spel.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Skrivet av W1KARS:

Betan finns i spellistan som ett eget spel.

Haha det vet jag

när jag klickar på själva spelet, så får jag upp det där att "This game is currently unavailable, please try again at another time"

Permalänk
Medlem

Går det få tag på betan utan att köpa spelet? Vill ju inte köpa det om jag inte gillar det Vore bra att få testa först

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

nvm fick igång det nu, dock så krashar det hela tiden? när man ska leta server, whips så flyger man ut i windows och får error.

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte inte spelet var nåt vidare. jag räknar inte med alla buggar osv för att det är beta utan klagar nu på grafiken och gameplay. Sämsta köpet jag gort på mkt länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha det vet jag när jag klickar på själva spelet, så får jag upp det där att "This game is currently unavailable, please try again at another time"

Jag löste serverbrowser-krashen med att inte röra musen när listan uppdateras.

Edit: Dock verkar det inte fungera för alla.
Edit 2: Citerade fel.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem

För mig krashar det om jag tar quick connect eller försöker aktivt välja en server i listan. Blir utkastad promt!
Kollade i det officiella forumet, verkar vara massor med folk som krashar vid alla möjliga tillfällen. Om de inte löser detta får de minsann ersätta oss stackare som köpte deluxe-versionen för betans skull om den nu ska krasha hela tiden.

Men jag antar att det kommer komma en patch framöver.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk

fixade sig för mig när jag joinade red gruppen på steam, och typ joinar folk genom listan där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hankypants:

fixade sig för mig när jag joinade red gruppen på steam, och typ joinar folk genom listan där.

Samma här, då gick det bättre. Fick tips från DarkWolf i chatten att klicka på UE3Redist.exe i steam-mappen också. Vet ej om det hjälpte till.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

En patch är ute!

Skrivet av [TW]Yoshiro @ 07:05PM on August 31, 2011:

- Fixed the server browser being slow/laggy
- Fixed some crashing issues with the server browser
- Fixed certain maps crashing in countdown game mode when 64 players would respawn at the same time
- Fixed some icons getting stuck on the screen (FT1, FT2, etc)
- Fixed choosing (defaults) in the key config menu removing keys
- Fixed some debugging tools so us devs can figure out what is causing crashes easier

Permalänk

Tycker ni också spelet är "lättare" än ettan? Jag tycker det än så länge i alla fall, men det kan nog bero på att det är många nya Ro spelare i början.

Av banorna så gillar jag inte hur de gjorde om danzig riktigt men den duger och man känner igen sig lite. Fallenheroes är dock en bra omdesign.
Den nya kartan har jag inte prövat så mycket.
Sen har jag inte blirivt vän med de nya game modsen utan kör bara TE men kanske man vänjer sig med de andra senare.
Spelet verkar också väldigt krävande då jag får 30-40fps med allt på low utan textures som är på medium

Jag är i övrigt nöjd med spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

trött dag idag, hitta inställningen för att ställa in mouse sens bättre. Känns mycket enklare såhär och har faktiskt jävligt kul nu

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5