[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Nepp, fortfarande bara 2G oftast, 3G vid min busshållsplats och wifi hastigheten är typ 150 kb/s. Tror den här åker in på garanti

Ok, surt.

Permalänk

Ny S2 ägare, en fråga (har letat på nätet efter svar men ej hittat):

När jag installerar Appar, så hamnar de på första sidorna (Widget sidorna) OCH under program-sidorna.
Kan man få dem att INTE hamna på Widget-sidorna, utan bara under "Program-sidorna"?

Visa signatur

VISA med minst 1% Cashback på ALLT du handlar - ÖVERALLT! Använd min länk - få 200kr! https://www.refunder.se/b/54ef91636f489

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrStrumpan:

Ny S2 ägare, en fråga (har letat på nätet efter svar men ej hittat):

När jag installerar Appar, så hamnar de på första sidorna (Widget sidorna) OCH under program-sidorna.
Kan man få dem att INTE hamna på Widget-sidorna, utan bara under "Program-sidorna"?

Inte säker här, men tror det beror lite på vilken Launcher du kör och det är olika för launcher? Osäker på vart/om man kan ändra sådant med TouchWiz.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Sitter och försöker uppdatera min flickväns galaxy S2 men det där samsung kies är fan det sämsta jag har varit med om. Förstår inte att folk gnäller på apple och itunes när samsung sitter med det sämsta programmet av alla för att uppdatera telefoner. Sämre program har jag inte varit med om, jag har testat på tre olika datorer och det slutade med att jag var tvungen att boota om telefonen med sladden i datorn för att kiss programmet skulle hitta telefonen. Nu verkar det iaf funka men som sagt, fruktansvärt dåligt program.

Uppdatera direkt ifrån mobilen & skit i programmet så funkar det hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att testa någon custom ICS-rom för jag är trött på det som är just nu. Vilken rom/kernel fungerar bäst just nu?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrStrumpan:

Ny S2 ägare, en fråga (har letat på nätet efter svar men ej hittat):

När jag installerar Appar, så hamnar de på första sidorna (Widget sidorna) OCH under program-sidorna.
Kan man få dem att INTE hamna på Widget-sidorna, utan bara under "Program-sidorna"?

Säkert försent, men bättre sent än aldrig.

Iaf, om du startar play, dvs stället där du laddar ner appar så trycker du på menyknappen på telefonen(knappen till vänster om homeknappen) och väljer inställningar, där kan du bocka ur lägg till widgetar automatiskt eller hur de nu har översatt det till på svenska. Då kommer apparna synas i din appdrawer(programlista) och inte lägga sig som en genväg på din hemskärm/hemskärmar.
Menyknappen används också till att komma åt inställningar i andra appar, typ starta sms-appen och sedan meny osv.

Edit: kanske förstod dig fel, men i tex standardlaunchern(tw-launcher) så har du ju dina appar som du installerat inne på appdrawern, sedan finns inget annat där. För att komma åt widgets får du stå på en hemskärm och trycka på meny-lägg till och sedan widgets för att scrolla igenom de widgets som finns.
Det du pratar om låter som du kör med tex en annan launcher så som apex launcher, eller nova launcher eller någon annan som har liknande funktion i appdrawern. I dessa ser det alltså ut såhär i appdrawern: http://www.jayceooi.com/wp-content/uploads/2012/03/Apex-Launc...

Om det är i denna du menar att du inte vill att det ska hamna widgets på så tror jag inte det går, i apex tex så kan du ju välja vilka appar du vill "gömma" så att säga så de inte syns i listan, sedan finns det en inställning att inte visa widgets över huvudtaget. Men om en app du installerar kommer med widgets så går det vad jag inte vet att välja bort så den inte installerar dessa, de kommer ju med appen så att säga.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kör cyanogenmod 9 RC1 på min S2a som jag haft i lite över ett år nu. har batterikittet från samsung på 2000 mah.

Problemet är att telefonen stängs av lite då och då och droppar i batteri. CM RC1 hade funkat ett tag utan problem innan men jag bytte ROM till senaste nightlyn nu och det är samma fel. Någon som vet hur jag ska åtgärda detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broris:

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/broris/2012-07-09154...

Kör cyanogenmod 9 RC1 på min S2a som jag haft i lite över ett år nu. har batterikittet från samsung på 2000 mah.

Problemet är att telefonen stängs av lite då och då och droppar i batteri. CM RC1 hade funkat ett tag utan problem innan men jag bytte ROM till senaste nightlyn nu och det är samma fel. Någon som vet hur jag ska åtgärda detta?

Flasha en som funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Flasha en som funkar?

en helt annan ROM? vad rekommenderar du i så fall?
vill helst förresten, så himla jobbigt om jag behöver göra factory reset pga att alla inställningar och appar försvinner osv..
Borde ju inte vara något fel med ROM-en eftersom det har fungerat innan. kan det vara batteriet som har gått sönder?

Permalänk
Medlem

Ja om ingen cm version vill funka ok.

Ingen aning. Det finns så många att välja på.
Själv kör jag checkrom v6 med neak kernel (100% smooth). Tänkte jag skulle testa v7 (4.0.4) när de får ut en kernel med cwm utan risk att bricka luren.

Edit: har du originalbatteriet kvar så är det ju enkelt att testa om det är det som strular.
Något är ju allvarligt galet iaf.

Permalänk
Skrivet av Broris:

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/broris/2012-07-09154...

Kör cyanogenmod 9 RC1 på min S2a som jag haft i lite över ett år nu. har batterikittet från samsung på 2000 mah.

Problemet är att telefonen stängs av lite då och då och droppar i batteri. CM RC1 hade funkat ett tag utan problem innan men jag bytte ROM till senaste nightlyn nu och det är samma fel. Någon som vet hur jag ska åtgärda detta?

Prova stänga av den automatiska process mördaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Prova stänga av den automatiska process mördaren.

vilken processmördare? advanced task killer eller inbyggda? Hur stänger man av den inbyggda? Nu har batteriet stannat på 100 procent i drygt en timme, känns inte helt rätt..

Permalänk
Skrivet av Broris:

vilken processmördare? advanced task killer eller inbyggda? Hur stänger man av den inbyggda? Nu har batteriet stannat på 100 procent i drygt en timme, känns inte helt rätt..

Båda, du behöver inte använda processmördare på en såpass modern telefon.
Jag har för mig att Samsungs task killer inte dödar automatiskt (dvs du måste trycka på en knapp för att döda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Båda, du behöver inte använda processmördare på en såpass modern telefon.
Jag har för mig att Samsungs task killer inte dödar automatiskt (dvs du måste trycka på en knapp för att döda).

Har väl antagligen inte samsungs task killer, eller? jag har ju flashat in custom ROMen cyanogenmod 9.

Permalänk
Skrivet av Broris:

Har väl antagligen inte samsungs task killer, eller? jag har ju flashat in custom ROMen cyanogenmod 9.

Sant.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering via OTA. Sitter nervöst och tittar på när den installeras...för det går sannerligen inte fort :/

Edit - 4.0.4 klart
Mer info http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1076944#post107...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har fått ett konstigt problem med min S2. När jag får sms är det någon röst som säger "New message from 070...", är jävligt irriterande då den även säger det när man har ljudlöst. Och även när vissa personer ringer så säger den personens namn. Fattar inte hur, men helt plötsligt var den bara där Har testat byta meddelandesignal och avinstallerat vissa appar, men inget har funkat. Väldigt tacksam för hjälp

Permalänk
Skrivet av J_And:

Har fått ett konstigt problem med min S2. När jag får sms är det någon röst som säger "New message from 070...", är jävligt irriterande då den även säger det när man har ljudlöst. Och även när vissa personer ringer så säger den personens namn. Fattar inte hur, men helt plötsligt var den bara där Har testat byta meddelandesignal och avinstallerat vissa appar, men inget har funkat. Väldigt tacksam för hjälp

Låter som att du aktiverat något för handikappade (inställningar -> tillgänglighet).

Permalänk

Har lite panik känslor med min telefon nu. Skulle till att uppdatera till 4.0.4 och nu ser det ut som den låst sig. på mobilen står det Downloading... Do not turn of target!! och på kies på datorn är det rutan med uppgradering av den inbyggda programvaran pågår. I rutan för kies har det stått på 0% i lite över en timme och avbryt knappen är gråad så jag inte kan trycka på den. Börjar få lite panik känslor nu. Kan jag dra ut mobilen och rycka batteriet och den kommer vara som vanligt eller är jag körd om jag gör det? Finns det nått annat sätt att avbryta på ett säkert sätt?

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Skrivet av liorcifer:

Har lite panik känslor med min telefon nu. Skulle till att uppdatera till 4.0.4 och nu ser det ut som den låst sig. på mobilen står det Downloading... Do not turn of target!! och på kies på datorn är det rutan med uppgradering av den inbyggda programvaran pågår. I rutan för kies har det stått på 0% i lite över en timme och avbryt knappen är gråad så jag inte kan trycka på den. Börjar få lite panik känslor nu. Kan jag dra ut mobilen och rycka batteriet och den kommer vara som vanligt eller är jag körd om jag gör det? Finns det nått annat sätt att avbryta på ett säkert sätt?

Vad visar telefonens förloppsindikator?
Om den står på 0 så prova koppla bort usb-kabeln sen tillbaka, annars får du ta ur batteriet och börja om.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Vad visar telefonens förloppsindikator?
Om den står på 0 så prova koppla bort usb-kabeln sen tillbaka, annars får du ta ur batteriet och börja om.

Ryckte kabeln och drog ut batteriet telefonen fungerar iaf fortfarande. Tror jag avvaktar tills imorgon med att testa igen. Ska koppla in den direkt då och inte via en usb-hub, även om jag inte tycker att det borde spela någon roll.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Powerknappen på min S2 har dött och självklart laddades batteriet ut så det är omöjligt att få igång den. Trodde först att den skulle köra igång av sig själv när man hade laddat den fullt men icke!
Eftersom det är jobbet som köpt telefonen och den är lite över ett år gammal så är det ingen garanti men det skiter jag i för tillfället. Behöver komma in i telefonen för att hämta lite data som jag endast har där smart nog.
Om det inte hade krävts lödning för att få dit en ny power-kabel så hade jag testat att byta ut den själv.

Funderar på ifall man kan använda en usb jig för att få in telefonen i download mode och sedan Odin för att köra någon tom flash som enbart gör att Odin auto rebootar telefonen.

Är jag helt ute och cyklar eller kan detta fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Powerknappen på min S2 har dött och självklart laddades batteriet ut så det är omöjligt att få igång den. Trodde först att den skulle köra igång av sig själv när man hade laddat den fullt men icke!
Eftersom det är jobbet som köpt telefonen och den är lite över ett år gammal så är det ingen garanti men det skiter jag i för tillfället. Behöver komma in i telefonen för att hämta lite data som jag endast har där smart nog.
Om det inte hade krävts lödning för att få dit en ny power-kabel så hade jag testat att byta ut den själv.

Funderar på ifall man kan använda en usb jig för att få in telefonen i download mode och sedan Odin för att köra någon tom flash som enbart gör att Odin auto rebootar telefonen.

Är jag helt ute och cyklar eller kan detta fungera?

är det inte två års garanti på samsungmobiler?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Janne1:

är det inte två års garanti på samsungmobiler?

Japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

är det inte två års garanti på samsungmobiler?

Skrivet av Lullebulle:

Där ser man, googlade innan och hittade i princip inget konkret men att det lutade mest mot 1 års. Tackar!
Då blir det intressant om man behöver skicka in den eftersom den är rootad, får väl hoppas att usb jiggen kan hjälpa mig där med så att jag kan gå tillbaka till orginal. Lär väl komma med posten imorgon hoppas jag. Sitter med en riktigt gammal Nokia nu, man känner sig helt handikappad utan en smartphone.

Permalänk
Avstängd

nån som kan rekomendera nån Jelly Bean ROM med fungerande FM radio?
det kanske inte finns?

jag testade Revolt JB 2.5 igår och helvete vad smooth allt är!
microlagg är nu historia.

problemet med den är att det fattas en del grejor så som videospelare och fm radio.

ni som testat JB till S2an vilken tycker ni är bäst?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har i dagsläget en htc sensation, jätte trevlig lur förutom att man inte kan prata i den. Alla i min närhet klagar på att det hörs dåligt brusar, ekar etc. Har läst att problemet även finns på S 2.an har tänkt att köpa ny telefon. Ni som har telefonen har ni fått någon kritik från personerna ni pratat med att det hörs dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raditz:

Hej,

Jag har i dagsläget en htc sensation, jätte trevlig lur förutom att man inte kan prata i den. Alla i min närhet klagar på att det hörs dåligt brusar, ekar etc. Har läst att problemet även finns på S 2.an har tänkt att köpa ny telefon. Ni som har telefonen har ni fått någon kritik från personerna ni pratat med att det hörs dåligt?

Inga sådana problem med min s2 oavsett firmware.

Har också läst om flera med problem.
Lösningen för många har varit att stänga av brusreduceringen.