Corsair H50 + Scythe GT (och litet SATA problem?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Nov 2010

Corsair H50 + Scythe GT (och litet SATA problem?)

Hej,

Fick min nya dator som jag beställt igår och spenderade rätt många timmar med att montera ihop den och fixa saker och ting.

Jag har 2 små "problem" som har dykt upp, som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa.

Det ena är som topicen säger, ett "problem" med min GT fläkt. Jag kan inte hitta någon pil som visar vilket håll det är som suger in luft och är osäker på om jag satt in den åt rätt håll. Kanske låter som en dum fråga men finns det nåt enkelt sätt att ta reda på det?

Nummer 2 är lite OT för den här avdelningen men kanske finns någon kunnig ändå. Jag har 4 st SATA 6gb kontakter på moderkortet (i 2 och 2 utformning), Jag har pluggat in min SSD på den ena av dem (Navy blue) men eftersom den där jävla sladden är vinklad så går det inte in en där nere så har blivit tvungen att ta den andra hårddisken i 6gb slotsen jämte (som är vita har jag för mig). Jag kan boota och så från min andra hårddisk )(hittar den i BIOS), men den dyker inte upp i Windows. Hur kan jag lösa det? Måste den va inkopplad till Navy Blue kontakterna eller är det någon inställning jag missat nånstans?

ps: Den icke vinklade sidan passar ej i SSDn då det är en metallkant i vägen pg a. 3.5 formen.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2010

1.
Den blåser åt hållet sladden är, ifall du förstår.
Är sladden på höger sida, blåser den åt höger, och vice versa.

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2009

fläkten suger luft från det hållet bladen är

Phenom II x4 c2 @3,5Ghz @1,41v || 12GB RAM 2(4GB+2GB) || HD 6950 2GB DCII @900 Mhz @1,218v || 1TB HDD + 120GB SSD || Corsair HX750 || HAF 922 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010

Vad har du för rigg ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Nov 2010

ah glömde säga att moderkortet är ett asus P8P67 deluxe.