Permalänk
Medlem

efter 24h läck test?

Hej!

har precis satt ihop mitt vatten kylningskit.. (360rad, EK supreme LT)
kört läck test i 2h. hur säker kan man vara efter detta?:p

tänkte efter som att tenpsen i systemet under läcktest är ~20grader.. och när jag sedan drar igång system kan det komma upp i 50 grader(?) kommer tempen att påvärka läck risk graden?

Tack på förhand

MvH/fatfredd

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

Hej!

har precis satt ihop mitt vatten kylningskit.. (360rad, EK supreme LT)
kört läck test i 2h. hur säker kan man vara efter detta?:p

tänkte efter som att tenpsen i systemet under läcktest är ~20grader.. och när jag sedan drar igång system kan det komma upp i 50 grader(?) kommer tempen att påvärka läck risk graden?

Tack på förhand

MvH/fatfredd

Om det stått i 24h så borde det ju vara lugnt Är dock inte säker.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

har du bara ordentliga slangar som tål värmen,så är det nog inga problem...Annars finns risken att de kan blir mjuka å hoppa av i värsta fall

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

har du bara ordentliga slangar som tål värmen,så är det nog inga problem...Annars finns risken att de kan blir mjuka å hoppa av i värsta fall

använder masterclear slangar... och EK compress fittings så då borde det ju vara lungt?:p

tack för snabba svar:d

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem

vatten i datorn; alltid en risk.
Bästa sättet att minimera risker; gör det ordentligt noga och använd bra och anpassade grejer.
Kontrollera då och då efter dropp runt kopplingarna.

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Medlem
Skrivet av machine:

vatten i datorn; alltid en risk.
Bästa sättet att minimera risker; gör det ordentligt noga och använd bra och anpassade grejer.
Kontrollera då och då efter dropp runt kopplingarna.

självklartär det alltid en risk.. det jag tänkte på främst va om tex. cpu blocket kan börja läcka pga temperatur förendringarna som sker mer lr mindre konstant:p

har haft problem med läcka vid radiatorn:s men detta berodde på att jag använde felaktiga plugs..(den har 4 portar så 2 stk skall vara pluggade och då använde jag plugs utan o-ring vilket inte gick särkilt bra. hehe) nu har jag rätt plugs med o-ring och har efter 18h inte sett tillstymmelse till läckor:)

väntar orofullt xD

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360