Dell räknar med Windows 8 i januari 2012

Permalänk
Melding Plague

Dell räknar med Windows 8 i januari 2012

En läckt produktplanering från Dell avslöjar att datorjätten räknar med att Microsoft släpper nästa stora version av Windows tidigt nästa år.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Microsoft, Microsoft, Microsoft... släpp ett SP2 till Windows 7 istället!

Visa signatur

Corsair Obsidian 700D || Asus P8P67 Deluxe (v1204) || Intel Core i7-2600k @ 4.0GHz || Corsair H70 || Corsair Vengeance™ 8GB DDR3 1600MHz
XFX Radeon HD6970 (v11.2) || Samsung Spinpoint F3 1TB || LG Bluray BD-RE || Corsair HX 850W || Zalman MFC1 Plus Fan Controller

Permalänk

Får se om det blir ett till os med "Programmet har slutat och svara och måste avslutas"
eller när väl programmen "slutar svara" så sätter Win7 all sin kraft för att få det att svara igen (men normalt blir det felmeddelandet ovan)

Så SP2 till win7!

Permalänk
Avstängd

Undra när betan kommer.
Jag har kört win7 sen en beta ett år före retail.
Har aldrig fått bluescreen eller slutat svara.
Kolla din hårdvara tips!

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

jahap... själv har man idag betalat 1500kr för Win7 retail :sigh:

hade man lika gärna kunna köpa en OEM licens för femhundringen billigare... äh, orka returnera för en femhundring. och man måste ju faktiskt inte köpa Win8 så fort det kommer ut, man vill ju att den ska marinera lite i diverse uppdateringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av M9A2:

Microsoft, Microsoft, Microsoft... släpp ett SP2 till Windows 7 istället!

SP1 rullas ut till tillverkarna, du får nog vänta minst ett halvår innan det är aktuellt med ett SP2.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Tycker Win 7 funkar prima bra och strular aldrig, varför släppa Win 8 då?.
Förmodligen en repris av vista då skulle jag tippa på.

Tycker dom borde köra på Win 7 längre faktiskt.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av slappyjoe:

Tycker Win 7 funkar prima bra och strular aldrig, varför släppa Win 8 då?.
Förmodligen en repris av vista då skulle jag tippa på.

Tycker dom borde köra på Win 7 längre faktiskt.

Windows 8 till desktop kommer fokusera på gaming, ser verkligen fram emot det men än vanlig svensson användare kan lika gärna köra på sjuan, likaså företag.

Permalänk
Medlem

Win7 funkar grymt. Undrar vad de kan erbjuda i win8 som inte finns i win 7.

Permalänk
Medlem

Rent spontant så känns det alldeles för tidigt att släppa det nästa år.
Windows 7 funkar ju väldigt bra och säljer väl rätt bra fortfarande (om jag inte missat nåt).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Microsoft borde sänka priserna på sina OS istället.

Permalänk
Medlem

Xp=2001
Vista=2006
Win7=2009
Win8=2012?

Dom har speedat upp tempot av släpp. Snart blir väl det ett nytt OS varje år
Näh men Windows 7 är nog Microsoft bästa OS sen XP.
Får se vad 8an har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Xp=2001
Vista=2006
Win7=2009
Win8=2012?

Dom har speedat upp tempot av släpp. Snart blir väl det ett nytt OS varje år
Näh men Windows 7 är nog Microsoft bästa OS sen XP.
Får se vad 8an har att erbjuda.

Precis vad jag tycker också.
Ungefär såhär då alltså:
Win 95, Win 98, Win XP, Win 7. Alla värda något, sedan är 2000, NT och vista inget att hänga i julgranen.

Permalänk

Men då lär Win8 beta komma ut snart då
Fast jag tror det blir tidigast hösten 2012 som RTM kommer ut.

Permalänk
Medlem

Ingen tvingar folk att köra windows 8 ifall ni föredrar 7an. Är väll bra om MS kan erbjuda folk ett OS med nya funktioner och optimeringar. En idiotsak med windows 7 är att man inte kan skicka ljud via hdmi och 3,5mm samtidigt. Gick t.o.m i XP..

Permalänk

Blir nog en ny laptop för mig 2012 så får man samtidigt med en win 8 licens.

Permalänk
Skrivet av Humper:

Precis vad jag tycker också.
Ungefär såhär då alltså:
Win 95, Win 98, Win XP, Win 7. Alla värda något, sedan är 2000, NT och vista inget att hänga i julgranen.

Win 2000 var faktiskt ett stabilt och bra operativ, körde det på min ena burk tills jag uppgraderade till Win7.
Win 95 var väl sisådär och 98 likaså. XP var riktigt bra och Vista en parentes i väntan på Win 7.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Windows vista beta: horribel. Slutprodukt: Horribel. Vad hände med prestandaoptimering och buggfixar? 12kB/s filkopiering över nätverk.. woho..

Windows 7 beta: underbar, blev main OS trots betastämpeln. Slutprodukt: Fantastisk.

Windows 8 beta: ser jag fram emot Gief betaaa! Eller internal alpha build

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Varför är folk så negativa? Det är ju till ARN baserade datorer och inte x86 alltså stationära och även dom flesta bärbara berörs inte så ni behöver inte oroa er då Windows garanterat har service pack (sp1 är på G) och nästa operativssystem inplanerat till ett senare tillfälle.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av white_rabbit_:

Ingen tvingar folk att köra windows 8 ifall ni föredrar 7an. Är väll bra om MS kan erbjuda folk ett OS med nya funktioner och optimeringar. En idiotsak med windows 7 är att man inte kan skicka ljud via hdmi och 3,5mm samtidigt. Gick t.o.m i XP..

Nej men Microsofts mål är att få folk att gå över till W8, hur gör de det, jo genom (förutom bra reklam) ett bättre windows. (Dock inte alltid de lyckats med det )
Ska verkligen bli spännande att se vad Microsoft knåpat ihop denna gången. Jag hoppas framförallt på att de satsat på molnet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker då att W7 är det första Windows OSet som är värt att köpa faktiskt

Skrivet av FearKill:

Xp=2001
Vista=2006
Win7=2009
Win8=2012?

Dom har speedat upp tempot av släpp. Snart blir väl det ett nytt OS varje år
Näh men Windows 7 är nog Microsoft bästa OS sen XP.
Får se vad 8an har att erbjuda.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Glappet mellan XP och Vista var ju alldeles förlångt enligt Microsoft. Microsofts idé är ju att det ska vara 3 år mellan operativen. Egentligen var väl inte det så himla superbra men det fanns så länge att det hann bli som en slags standard. Sen var Vista skräp när det kom men blev faktiskt helt ok när SP1 släpptes. 7:an känns ju mest som en optimering av Vista.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fesen:

Varför är folk så negativa? Det är ju till ARN baserade datorer och inte x86 alltså stationära och även dom flesta bärbara berörs inte så ni behöver inte oroa er då Windows garanterat har service pack (sp1 är på G) och nästa operativssystem inplanerat till ett senare tillfälle.

Vad jag kan utläsa av artikeln så står det inte att det inte släpps enbart till paddor.

"På mässan avslöjade Microsoft att det kommande operativsystemet inte bara släpps till vanliga x86 utan även skräddarsys för ARM-baserade processorer och surfplattor."

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Humper:

Precis vad jag tycker också.
Ungefär såhär då alltså:
Win 95, Win 98, Win XP, Win 7. Alla värda något, sedan är 2000, NT och vista inget att hänga i julgranen.

Njaa, 95 var ju inte bra för ens nån av de senare OSR versionerna, och 98 var inte "bra" för ens Second Edition kom.
NT4 var bra på det det var avsett för, likaså 2000, stabilt och bra.

Xp var också riktigt bra, men innan sp2 så fick man (i alla fall jag) en sjuk mängd virus om man installerade med internetkabeln i och var direktkopplad utan brandvägg.
Kommer i håg hur det installerades mystiska program innan jag ens hunnit aktivera windows när jag glömde att dra ur kabeln en gång. Bara att göra om installationen.

Vista använde jag aldrig, för jag drog ner betan och körde några dagar, men det var så jävla ostabilt att jag gick tillbaka til XP tills 7 kom. Aldrig varit nöjdare med ett operativ än 7.

Och anledningen till att det verkar som om microsoft drar upp på tempot är för att de inte fick ut vista i den tid de ville. Det blev ju försening efter försening. Nu håller de tempot de alltid velat hålla.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Glöm och dröm DELL.... Det blir inget nytt OS 2012!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Vad jag kan utläsa av artikeln så står det inte att det inte släpps enbart till paddor.

"På mässan avslöjade Microsoft att det kommande operativsystemet inte bara släpps till vanliga x86 utan även skräddarsys för ARM-baserade processorer och surfplattor."

Haha jag uppfattade det annorlunda FU Microsoft då eller så kanske det bara blir som en upgrade till Win7 kostnadsfritt eller nått.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fesen:

Haha jag uppfattade det annorlunda FU Microsoft då eller så kanske det bara blir som en upgrade till Win7 kostnadsfritt eller nått.

Kostnadsfritt OS från MS? Vilken planet kommer du ifrån
Nej det tror jag inte, W8 kommer nog vara ett fullfjädrat OS.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Windows 2000 var inte alls dåligt, tvärt om så var det de första oset från Microsoft som var riktigt bra, sedan XP och Windows 7.
Jag tror benhårt på att även Windows 8 kommer att bli en succé, men mycket mer än tror kan man inte göra i dagsläget

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Låter för tidigt med tanke på att Win7 bara är 1½ år och fortfarande "nytt".

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450