Permalänk
Medlem

Budget moderkort flaska vid klockning?

Kan mitt MB flaska i klockningen eller om de beror helt på cpun.. med tanke på jag har 1.475 i Vcore å har 19 i multiple. Kunde kanske dra den ett steg till 19,5 men den klara nästan en timme i prime då... nu är den iaf stabil...

Har ökat CPU frequency till 205 för att få dem sista 100Mhz (95) till 3,9Ghz.

Kört prime i natt... inge fel då på den klock jag har nu...

Högsta temp jag har fått är 56 grader å den idlar på ca 35.

se sign för spec.

MVH

ändring av ord och stavning
Visa signatur

| CPU: Phenom II X4 960T BE @ X6 3,9GHz | CPU Kylare: Noctua DH14 | MB: Gigabyte 990XA-UD3 | RAM: Corsair Vengaence LP 2x4Gb | Grafikkort: Gigabyte 6970 2Gb Ref | HDD: SSD OZC Agility 120Gb, WD 1,5 Tb, WD 1 Tb, WD 500 Gb | Chassi: FD R3 Titanium | PSU: XFX 750W | Skärm: Dell U2412M 24" | Tangentbord: Qpad MK85 | Mus: Logitech G400 | Högtalare: Logitech Z506 |

Permalänk
Medlem

moderkort kan absolut flaskhalsa.

vissa chipset klockar inte lika bra, och budgetbrädor har sällan extra kykning på de komponenter som förser processorn med ström, vilket gör att de kan bli extremt varma och ostabila vid överklockning (speciellt om du höjer spänningen till processorn)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

moderkort kan absolut flaskhalsa.

vissa chipset klockar inte lika bra, och budgetbrädor har sällan extra kykning på de komponenter som förser processorn med ström, vilket gör att de kan bli extremt varma och ostabila vid överklockning (speciellt om du höjer spänningen till processorn)

Ok. Det var de jag tänkte att de var så... tycker du jag ska fortsätta å se vad jag kan komma upp i på min bräda eller inte?

Så jag funderar på om de är värt och köpa ett begagnat, då jag inte har pengar till nytt.

Jag ska köpa nytt när AM3+ moderkorten kommer.

Tack för svaret.

MVH

Visa signatur

| CPU: Phenom II X4 960T BE @ X6 3,9GHz | CPU Kylare: Noctua DH14 | MB: Gigabyte 990XA-UD3 | RAM: Corsair Vengaence LP 2x4Gb | Grafikkort: Gigabyte 6970 2Gb Ref | HDD: SSD OZC Agility 120Gb, WD 1,5 Tb, WD 1 Tb, WD 500 Gb | Chassi: FD R3 Titanium | PSU: XFX 750W | Skärm: Dell U2412M 24" | Tangentbord: Qpad MK85 | Mus: Logitech G400 | Högtalare: Logitech Z506 |