Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Tyst kylare till AM3

Tjotjo.

Söker tyst och bra kylare till min Phenom2 X4 965 (AM3). Max 600 kr. Storlek är inget problem.

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2005

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Ingår kylpasta?

Hur hittar du den där fraktfritt saken?

Behöver man ESD-skydd vid installation av kylare?

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Noctua kyler nog bättre än 212 plus, men har haft den själv och vet att det är en riktigt tyst kylare med original fläkt+ att den kyler bra.

(kylpasta ingår till 212 plus)

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av jakkes:

Ingår kylpasta?

Hur hittar du den där fraktfritt saken?

Behöver man ESD-skydd vid installation av kylare?

Kylpasta ingår... en stor tub! Dessutom mycket bra sådan, inte något billigt skräp. Behövs bara en liten ärta så du lär ha rejält mycket över till nästa installation.

Han länkade ju till fraktfritt. Bara att lägga till i kundvagnen med en vara över 500 spänn så försvinner frakten med automatik.

Det finns lite delade meningar om när ESD-skydd krävs. Ser du till att avleda dig genom att t ex ta i nätagget så lär det räcka finfint. Det är endast när du gör rent och petar på processorn du lär behöva avleda dig. Det är knappast så kylaren skulle gå sönder av en stöt.

Datorer: Vattenkyld Shinobi XL | Passiv HTPC med aktiv kylning
Dysphorian Breed (musikprojekt): http://dysphorian.com/
Raspberry PI webbserver/blogg: http://hraffe.se/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Jo men var hittar han fraktfritt?

Ska jag köpa ett ESD-Armband eller ska jag bara lägga handen på agget medans jag håller på?

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Fraktfria grejjen är lite gömd men bara googla eller kolla runt här på Sweclockers så hittar du den. För fanns den på inet.se/kampanj har jag för mig.

Iaf, jag har en Cooler Master Hyper TX3 så den rekommenderar jag.

i7 4770K, 16GB 1600MHz DDR3, GTX 970 G1, GA-Z97P-D3, macOS Sierra (Clover) & Windows 10, XB270HU, MX518, Novatouch TKL | iPhone 7 | iPad Air 2 | Konsoller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskrona
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av lambdaN:

Fraktfria grejjen är lite gömd men bara googla eller kolla runt här på Sweclockers så hittar du den..

Länken ligger ju i tråden!
Till TS, klicka på länken https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...
sen "lägg till i kundvagn"! Klart!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av kerbo:

Länken ligger ju i tråden!
Till TS, klicka på länken https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...
sen "lägg till i kundvagn"! Klart!

Jaja det visste ju jag också men berättade för trådskaparen vars man hittar den

Skrivet av jakkes:

Jo men var hittar han fraktfritt?

i7 4770K, 16GB 1600MHz DDR3, GTX 970 G1, GA-Z97P-D3, macOS Sierra (Clover) & Windows 10, XB270HU, MX518, Novatouch TKL | iPhone 7 | iPad Air 2 | Konsoller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskrona
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av lambdaN:

Jaja det visste ju jag också men berättade för trådskaparen vars man hittar den

Det var ju också ett märkligt tips "googla eller kolla runt här på Sweclockers så hittar du den" när han bara behöver bläddra upp i sin egna tråd för att hitta den, sen var hans fråga hur han skulle göra för att få fram rabatten i kundvagnen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Men tänk om man även vill veta hur man hittar den? Så man slipper leta i någon tråd för att hitta den nästa gång man ska köpa saker. Klart jag vet hur man använder den sen...

Citera för svar