Har inte kvar fästet till min H70, vilken kylare ska man köpa?

Permalänk
Medlem

Har inte kvar fästet till min H70, vilken kylare ska man köpa?

Kör med i7 950 och undrar vilken kylare (luft) som är värdig att kyla min lilla prolle? Kollat en del på Noctua's kylare och de har ju 2st klumpar som kyler bra men vet ej vilken som är den bästa luftkylaren för jobbet just nu så jag hoppas på att ni kanske vet mer än mig om det

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Kör med i7 950 och undrar vilken kylare (luft) som är värdig att kyla min lilla prolle? Kollat en del på Noctua's kylare och de har ju 2st klumpar som kyler bra men vet ej vilken som är den bästa luftkylaren för jobbet just nu så jag hoppas på att ni kanske vet mer än mig om det

Detta är ett bra alternativ: http://www.inet.se/artikel/6308746/be-quiet-darkrock-pro-c1 .
Den kyler bättre än H70 vad jag vet. Vad det gäller Noctua NH-D14 så har ingen som helst erfarenhet med den.

Permalänk
Medlem

Varför byta från en H70?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Varför byta från en H70?

Läs trådnamnet Har tappat mitt 1366 bakfäste för min H70, ska förmodligen sälja den till farsan eller ngt (Han kör AMD, har kvar fästena till den )

Intressant rekommendation Bouxer, ska kolla upp den

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Läs trådnamnet Har tappat mitt 1366 bakfäste för min H70, ska förmodligen sälja den till farsan eller ngt (Han kör AMD, har kvar fästena till den )

Intressant rekommendation Bouxer, ska kolla upp den

Ah haha, missa det. Hur jag nu missade det är en bra fråga dock Segt att inte ha dom, men kolla om det inte finns nån snäll själ som kan sponsra med sådana fästen ifall den/dom personerna kör AMD ^^ Kan ju finnas en chans, det är billigare än att köpa ny kylare.

Permalänk
Medlem

Ifall du kontaktar Corsair så är det inte omöjligt att de kan fixa så att du får ett nytt fäste.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk

Jan kan tänka mig att köpa kylaren har socket AM3, PMa om du har lust att sälja den.

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Bästa kylaren är nog utan tvekan Noctua NH-D14 säger jag som har en Corsair H50 med push/pull setup...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Den här verkar spännande. Får mycket bra kritik.
http://www.inet.se/artikel/6308733/thermalright-silver-arrow-...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Den här verkar spännande. Får mycket bra kritik.
http://www.inet.se/artikel/6308733/thermalright-silver-arrow-...

Jo den lockade, tills jag kollade upp den på OC3D, den är tydligen väldigt snål med plats åt RAM, t.om Noctua D-14 ska vara lite ivägen för mina dominator minnen (Dock kan jag ta bort de övre flänsarna och då passar den, men dom är ju så snygga ) Vet ngn ifall U12P är ivägen för mina dominator minnen?

Det lutar faktiskt kraftigt åt Noctua NH-D14 just nu då den verkar överlägsen på luftkylarmarknaden, den är ~1c varmare än Silver Arrow men är mkt lättare att fästa samt har mer plats åt ram minnena... Vill bara verkligen inte ta av mina kylflänsar på mina dominators men verkar som att man måste det

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One