Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Fråga om korrosion

Hejsan!

Ska nu byte ut kylmediet i vattenkylningen och kommer att lämna färdigblandad skit bakom mig o köra med dest vatten och möjligtvis glykol. Men behöver man verkligen glykolen? Förhindrar den bara mot korrosion?
Jag har ett nickel plated EK supreme LT block och en EK coolstream XT rad. Kommer det bli några problem om man bara kör med dest vatten?

Mvh

Filip

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsåker
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av flIpz0R:

Hejsan!

Ska nu byte ut kylmediet i vattenkylningen och kommer att lämna färdigblandad skit bakom mig o köra med dest vatten och möjligtvis glykol. Men behöver man verkligen glykolen? Förhindrar den bara mot korrosion?
Jag har ett nickel plated EK supreme LT block och en EK coolstream XT rad. Kommer det bli några problem om man bara kör med dest vatten?

Mvh

Filip

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=906807

Server: P4 2,53 XP pro SP3 RAID1 1TB
TVrum: Ath. 64 X2 5200+ 4GB ram Xp pro SP3
Barndator: Laptop Fujitsu i7 6GB
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 3st 10" + 1st 15,6"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Uppsala
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av flIpz0R:

Hejsan!

Mvh

Filip

Nej.