Permalänk
Medlem

Fråga om korrosion

Hejsan!

Ska nu byte ut kylmediet i vattenkylningen och kommer att lämna färdigblandad skit bakom mig o köra med dest vatten och möjligtvis glykol. Men behöver man verkligen glykolen? Förhindrar den bara mot korrosion?
Jag har ett nickel plated EK supreme LT block och en EK coolstream XT rad. Kommer det bli några problem om man bara kör med dest vatten?

Mvh

Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Hejsan!

Ska nu byte ut kylmediet i vattenkylningen och kommer att lämna färdigblandad skit bakom mig o köra med dest vatten och möjligtvis glykol. Men behöver man verkligen glykolen? Förhindrar den bara mot korrosion?
Jag har ett nickel plated EK supreme LT block och en EK coolstream XT rad. Kommer det bli några problem om man bara kör med dest vatten?

Mvh

Filip

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=906807

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Hejsan!

Ska nu byte ut kylmediet i vattenkylningen och kommer att lämna färdigblandad skit bakom mig o köra med dest vatten och möjligtvis glykol. Men behöver man verkligen glykolen? Förhindrar den bara mot korrosion?
Jag har ett nickel plated EK supreme LT block och en EK coolstream XT rad. Kommer det bli några problem om man bara kör med dest vatten?

Mvh

Filip

Nej.