Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arboga
Registrerad
Dec 2010

Noctua NH-D14 Mod???

Hej!
Äre svår att flytta upp fläkten på en Noctua NH-D14 så att man får plats med Corsair Vengeance?
Och har det några draktiskt förändringar på tempsen???

Tack på förhand!!! /Rasmus

Datorn: Fractal Design R3 Pearl Black | ASUS Sabertooth P67 | Intel i5 2500k 4,3GHz | Gainward GTX 570 Phantom | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | Corsair HX 750w | Corsair Force 120GB | Samsung F3 Spinpoint 1TB | Cooler Master Hyper 212 EVO Gaminggear: Steelseries 7G | Steelseries Sensei | Steelseries Qck+ | Logitech G35 7.1 Surround Headset Ljud: Asus Xonar Essence STX | Bose Companion 3 Series II | Sennheiser HD 598

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Gangst3r:

Hej!
Äre svår att flytta upp fläkten på en Noctua NH-D14 så att man får plats med Corsair Vengeance?

Jag kan inte svara på temperaturskillnaden, men jag tror inte den blir så radikal. Det är dundersimpelt att flytta upp fläktarna. Bara att välja var du vill ha dem och spänna fast dem med clipsen.

Datorer: Vattenkyld Shinobi XL | Passiv HTPC med aktiv kylning
Dysphorian Breed (musikprojekt): http://dysphorian.com/
Raspberry PI webbserver/blogg: http://hraffe.se/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arboga
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Hraf:

Jag kan inte svara på temperaturskillnaden, men jag tror inte den blir så radikal. Det är dundersimpelt att flytta upp fläktarna. Bara att välja var du vill ha dem och spänna fast dem med clipsen.

Ok tack så mycket!!! hoppas nån kommer med temperatur skillnaden bara

Datorn: Fractal Design R3 Pearl Black | ASUS Sabertooth P67 | Intel i5 2500k 4,3GHz | Gainward GTX 570 Phantom | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | Corsair HX 750w | Corsair Force 120GB | Samsung F3 Spinpoint 1TB | Cooler Master Hyper 212 EVO Gaminggear: Steelseries 7G | Steelseries Sensei | Steelseries Qck+ | Logitech G35 7.1 Surround Headset Ljud: Asus Xonar Essence STX | Bose Companion 3 Series II | Sennheiser HD 598

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Gangst3r:

Hej!

Det har i stort sett ingen effekt på temperaturen. Det skiljer kanske 3-5 grader om du tar bort fläkten helt så att flytta upp den påverkar typ inget.

i7 6700k @ 4.7GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | Palit 1080 GameRock | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 3x2TB | Silverstone TJ08B-E | QX2710 | U2412M | AW2310 | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G402